Gjest sexysadie Skrevet 20. mai 2002 #1 Del Skrevet 20. mai 2002 les linken: http://www.klassekampen.no/artikler/348.html Hadde ikke dette vært noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #2 Del Skrevet 20. mai 2002 ja, hadde kanskje vært en løsning for deg det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. mai 2002 #3 Del Skrevet 20. mai 2002 Nå er den her !!! Menn skal radiomerkes..... I første omgang er det meningen å radiomerke menn som er voldelige....eller misstenkt for å være det.....Og det er vi jo alle.... Nå er forslagstilleren klar over at forslaget er kontroversielt ,men jeg tror nå det bare er en tilvenningssak...Dessuten er det hensynet til kvinnen som veier tyngst...som vanlig. Tidligere er jo hunder og katter merket..med tatovering i øret...nr. 324 Lurven....Slik har man kontroll. Og kvinner må til enhver tid vite hvor mannen er...Sin Mann...Så kombinert med voldsalarm...skulle man i teorien være nogenlunde sikrett mot forstyrrende innslag fra tidligere flådde ektemenn og samboere, førsteelskere, one or two or three nights men, barndoms kompiser, fedre, halliker, forsmådde beilere, sjefer,kolegaer, naboer, onkler, bestefedre og drosjesjåfører.....Nå venter jeg bare den kommer på postordre..til de tusen hjem...med "gjør det selv" operasjonssett.For senderen må inn opereres...Radiomerk Deres mann.....BARE kroner 99,80 og få en hendig stoppeklokke på kjøpet....Noen flere som ønsker å tre inn i den hellige ektestand ?? Kom inn i mitt nett sa edderkoppen... God shave the queen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 20. mai 2002 #4 Del Skrevet 20. mai 2002 Anonym Min mann er ikke voldelig, men kanskje du er og burde radiomerkes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #5 Del Skrevet 20. mai 2002 tenkte ikke på din mann, sexysaddddddie. Tenkte på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #6 Del Skrevet 20. mai 2002 tenkte ikke på din mann, sexysaddddddie. Tenkte på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yatzy Skrevet 20. mai 2002 #7 Del Skrevet 20. mai 2002 JA!! Og så kan vi merke ekser - sånn at de ikke kommer nærmere enn 100 meter. Vel - elektronikken er der. Det er vel prinsippet man må diskutere. Og jeg er sterkt mot slik merking, selv om jeg ser en viss nytteverdi også. Å merke mennesker? Skummelt skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 20. mai 2002 #8 Del Skrevet 20. mai 2002 å bare send dem nakne til bouvetøya, sier jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 20. mai 2002 #9 Del Skrevet 20. mai 2002 Anonym hva med å registrere seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 20. mai 2002 #10 Del Skrevet 20. mai 2002 På høy tid at det blir gjort noe i forhold til voldelige menn. Nå har kvinner gått med voldsalarm i tilfelle en syk, sjalu eksmann skulle komme å prøve seg. Dette er menn som er nektet å oppsøke kvinnen, komunen eller andre plasser. Politi har ingen kontroll med dem. De blir jo varslet først når de eventuelt oppsøker kvinnen. Så nå bør menn radiomerkes. Det er en konsekvens av tidligere handlinger. Det er mange år siden Svensker fikk en ordning med "husarrest" for promilledømte. Sona straffen i eget hjem. Det lengste de fikk gå var i postkassen. Dem gikk med en ring rundt benet som varslet politiet om hvor de var. Slik det er praktisert i dag med voldsalarmer til kvinnen, så beskytter ikke den om han vil komme på besøk for å drepe. Ja til merking av menn. Vel og merke, voldelige/farlige menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 20. mai 2002 #11 Del Skrevet 20. mai 2002 Uansett er det iallfall på høy tid at enkelte menn tar ANSVAR for sine handlinger. Det er patetisk, patetisk, PATETISK -når enkelte menn truer, forfølger osv. en x. Herregud hvor pinlig berørt jeg var den gangen en av mine x'er vekte hele nabolaget midt på natta ved å stå og hyle og bære seg utenfor vinduet mitt... Herregud -hvor langt ned går det an å synke!!?? Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 20. mai 2002 #12 Del Skrevet 20. mai 2002 Jepp...dette må være løsningen. Genialt. Menn som bruker vold mot kvinner OG fortsetter bruken av vold SKAL OG BØR overvåkes. Konstant og ubønnhørig. Kvinner som har levd OG fortsatt lever i frykt for sitt eget liv i forhold til slike menn, SKAL beskyttes. Det skjer ikke med de metoder som brukes pr idag. Kan ikke se andre mer "humane" måter som kan virke preventive. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #13 Del Skrevet 20. mai 2002 Og selvfølgelig er det bare waco som er uenig her....hva synes du burde gjøres mot voldelige trakkaserende menn da waco? øre merking av menn som er voldelige og forfølger andre er et ypperlig forslag. De må få kjenne på kroppen at slik gjør man ikke! Jeg synes man godt kunne radiomerke andre typer forbrytelser også jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. mai 2002 #14 Del Skrevet 20. mai 2002 Anonym...kanskje kvinner kan begynne å ta litt ansvar selv for HVEM dem blir sammen med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #15 Del Skrevet 20. mai 2002 Menn som truer X'en og etter flere epiosoder får en dom om å holde seg unna, ser jeg helt klart at bør radiomerkes. Det er ingen grunn til at disse kvinnene skal måtte leve i frykt for å bli skamslått eller drept av en gal mann. Derimot syns jeg det er vansklig å si hvor grensen går for når noen skal merkes på denne måten. For det er ingen tvil om at det også finnes hysteriske kvinnemennesker der ute som forsøker å hindre pappa'en i å se sine barn, torpedere samværsretten. Kvinner som ønsker dette kan lett gi falske anmeldelser nettopp for å få mannen merket og hindre han i å se barnet/barna. Sier ikke at alle kvinner er slik, men jammen er det mange her inne på KG som hevder at Ex'en er psykotisk og i stand til litt av hvert når de skal forsvare hvorfor de nekter samværsrett og hevder at faren ikke er til å stole på. En av de enkleste begrunnelsene man får aksept for denne holdningen på er å karakterisere faren som psykotisk og voldelig. Hilsen en Mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2002 #16 Del Skrevet 21. mai 2002 jeg er enig waco at mange kvinner blir sammen med drittsekker, og at de ikke ser faresignalene, og det er ille. Men dette gjelder ikke i alle tilfeller. En person kan begynne med trusler når de har vært sammen en stund.... og hun har ikke merket et aldri så lite faresignal på det, da kan man ikke legge skylden på at "da måtte hun tenke over hvem hun ble sammen med" forstår? i slike tilfeller kan man ikke legge skylden over på kvinner. Og selv om det er hardt å høre, så er det INGEN grunn at mannen skal forfølge en kvinne; Man blir ikke en gal forfølger av å ikke få se barna sine så mye som ønsket, da er det noe feil med mannen fra starten av, husk mange er jo potensielle mordere, og det er ikke normale folk. Normale folk kan bli litt sprø av at kvinnen nekter å la ham se barna sine, men da har hun og så en grunn sikkert? Kanskje også mannen skulle tenkt seg om to og tre ganger før han fikk barn med noen, og virkelig funnet ut hvordan hun var som person? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 21. mai 2002 #17 Del Skrevet 21. mai 2002 Unnskyld meg, men tror noen av dere at psykoer går med skilt i panna som sier "farlig"??? Er det ingen av dere som har hørt om eller opplevd at nettopp det snilleste, søteste og best likte mennesket kan forvandles til et uhyre pga bagateller? Og dersom dere tror at det kun er dumme kvins som ikke skjønner bedre, som roter seg bort i gale mannfolk (eller mannfolk som roter seg bort i gale kvinner) så kanskje dere skal sette dere litt bedre inn i disse kvinnenes liv før dere uttaler dere om noe dere ikke aner den minste lille ting om? Greit nok at noen har en tendens til å rote seg borti mye rart, men de som gang på gang kommer borti voldelige menn og tydelig faller for noe ved disse, har som regel opplevd noe i barndom e.l som gjør at slik adferd er "naturlig" for dem. Det gjør det ikke mer rett. Vi har også endel "tilfeller" som har vært uheldige, som har funnet "drømmemannen" som forandret seg til tyrann etter at ringen var på fingeren e.l. Dersom mannen (eller kvinnen for den sakens skyld, det finnes voldelige kvinner også.) er dømt og har fått "besøksforbud" eller ikke har lov å komme i nærheten, så kunne tanken rundt elektronisk merking av farlige mennesker være behagelig ja! Da kunne vi også ha "merket" pedofile, og holdt dem under "oppsikt" uten at samfunnet generelt trengte å vite hvor di befant seg. Bare en tanke.. selv om jeg nok fremdeles er litt var for merking av mennesker jeg og. Men jeg skjønner tanken.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå