Gå til innhold

Hva kan jeg putte i kongen?

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Har brukt leverpostei tidligere, og det er veldig stas. Nå har jeg ikke det tilgjengelig. På hun ene funker det å bruke oppbløtt fôr, men hun andre er egentlig ganske uinteressert i mat og godbiter kjøpt i dyrebutikk/vet.

Hva bruker dere i kongen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukt v&h, diverse kjørt sammen (brødsmuler, leverpostei, litt baconost i en smørje), kong-stuffing, butikkvåtfòr osv. Men leverpostei også i fryseren i noen timer er en slager her i huset :)

Skrevet

Kongen? Hva mener dere med kongen?

• Liker 1
Skrevet

Aaaaaahaaaaa...! Jeg er med :) Når hun skrev kong, tenkte jeg "kaller hun hunden sin for kongen?" men så innså jeg at det var en tispe, og skjønte enda mindre :fnise:

• Liker 5
Gjest Badabing
Skrevet

Hm.. Hadde ikke noe av det tilgjengelig akkurat nå. Er litt skrint her etter julehelg.. Tok vanlig fôr, fuktet med litt kulturmelk og vann og forsøkte å mose det. Funket sånn passe.. Hehe. Må nok ut å handle etterpå. Har en litt for aktiv valp her, og får ikke gjort noe som helst, hun henger i juletreet med en gang jeg begynner med noe :fnise:

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Min fikk en kong med leverpostei hver morgen. Og for å gjøre det ekstra vanskelig, "tettet" jeg igjen hullet med en godbit også.

Gjest Maneater?
Skrevet

Jeg leste "pongen" først, skjønte fint lite ... :gjeiper:

Skrevet

Smøreost og brunost er absolutt ikke egnet som hundemat, så det jeg har brukt er den vanlige maten (Vom og hundemat) eller karbonadedeig. Innerst har jeg lagt noen få tørrfôrkuler eller hel en bit rått kjøtt.

Skrevet

Smøreost og brunost er absolutt ikke egnet som hundemat, så det jeg har brukt er den vanlige maten (Vom og hundemat) eller karbonadedeig. Innerst har jeg lagt noen få tørrfôrkuler eller hel en bit rått kjøtt.

i store mengder ja. Det er snakk om en cm med tubeost så han får lukta/smaken av det

Gjest NozMonster
Skrevet

jeg venta på det...en slik "moral-preken" måtte komme :ler:

jeg synes ikke akkuratt at karbonadedeig er noe mer hundemat enn ost men... :klo: det er jo tilsatt salt og diverse det også..

til min hund går det også i leverpostei, gjerne kombinert med tørre skalke-biter :jepp:

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Ja, det er liksom snakk om en skive brunost. Ikke akkurat den største synden en gang i blant :fnise:

Skrevet
jeg synes ikke akkuratt at karbonadedeig er noe mer hundemat enn ost men... :klo: det er jo tilsatt salt og diverse det også..
Nei, karbonadedeig er ikke tilsatt noe som helst. Det er rent kvernet kjøtt. Kjøttdeig derimot kan bl.a. være tilsatt salt.

Og jeg mener fremdeles at brunost og smøreost er helt unødvendig å gi til hunder når det finnes så mange alternativer. Leverpostei er heller ikke noe særlig på grunn av saltinnholdet, så når jeg bruker leverpostei til hunden er den hjemmelaget uten salt, løk og krydder.

Gjest Badabing
Skrevet

Nei, karbonadedeig er ikke tilsatt noe som helst. Det er rent kvernet kjøtt. Kjøttdeig derimot kan bl.a. være tilsatt salt.

Og jeg mener fremdeles at brunost og smøreost er helt unødvendig å gi til hunder når det finnes så mange alternativer. Leverpostei er heller ikke noe særlig på grunn av saltinnholdet, så når jeg bruker leverpostei til hunden er den hjemmelaget uten salt, løk og krydder.

Kjekt! Har du oppskrift på den leverposteien? Har brukt vanlig leverpostei, men nå bruker vi kong i større grad enn før. Før var det som regel belønning, men nå blir det innimellom bare for hjernetrimmens del også, så hun blir sliten.

Skrevet

Jeg har brukt denne oppskriften, men alt av løk og krydder utelater jeg. Egg, melk og mel må imidlertid med for å få posteien til å henge sammen.

I stedet for flesk, som kan være forholdsvis dyrt, har jeg brukt ribbe når det har vært billig. Evt. kan du bruke hva som helst av billig kjøtt og blande det med ister (Rent fett) fra frysedisken. Det er imidlertid viktig at det blir fett nok. Hvis ikke blir leverposteien smuldrete.

Jeg er heller ikke så nøye på hva slags lever jeg bruker, så det varierer med hva jeg får tak i til en billig penge. Okselever er imidlertid som regel enkelt å få tak i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...