Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye? Har ingen ovner i huset på, er kun bruk av en oljeovn på soverommet, lys, dusjing og vaskemasking.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldig mye ut og noe må være feil. Enten med måleren eller at noen andre også bruker av denne strømmen.

Hvor stor er leiligheten?

Skrevet

Det kommer jo også an på om hvor mye og lenge du dusjer, og hvor ofte du kjører vaskemaskinen.

Skrevet

Jeg varmer opp 70 kvm med strøm. Har vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin samt egen varmtvannstank. Jeg brukte 807kW i november og da var det minusgrader ute. Jeg dusjer ikke hver dag og bruker kort tid i dusjen. bor alene.

Skrevet

Ring det lokale e-verket.

De kommer og måler om måleren din går riktig.

Skrevet

Har vel kanskje kjørt 6-7 vasker (fikk maskinen i midten av november). Dusjer ca 10-15 minutter daglig. Bor i leilighet på 65kvadrat. Har også elektrisk garasje hvis det har noe å si. TV brukes mye (XBOX).

Skrevet (endret)

Har hørt at Xbox bruker mye strøm, men har ikke sjekket på sambo sin. Du har ikke tørketrommelen på? Og er du nøye med å skru av lys etter deg?

Og har du varmekabler på? Synes det hørtes lite ut å kun bruke en ovn til hele leiligheten..

Endret av Orchideae
Skrevet

Har hørt at Xbox bruker mye strøm, men har ikke sjekket på sambo sin. Du har ikke tørketrommelen på? Og er du nøye med å skru av lys etter deg?

Og har du varmekabler på? Synes det hørtes lite ut å kun bruke en ovn til hele leiligheten..

Har ikke tørketrommel overhode. Vaskemaskinen tar vi ut kontakten i når vi ikke bruker den.

Er varmekabler på badet, står på konstant (glemte det).

Været her er mildt, og vi har peis. Derfor ingen ovner på annet enn på soverommet. :)

Skrevet

Varmekabler er jo hvertfall en effektiv måte å få strømregningen i taket på ;) (eneste du oppnår er varme føtter, ellers kan du få varme på andre mer effektive måter)

Skrevet

Varmekabler er jo hvertfall en effektiv måte å få strømregningen i taket på ;) (eneste du oppnår er varme føtter, ellers kan du få varme på andre mer effektive måter)

Hvordan da? Er ikke noen ovn der inne. Har ikke plass til f.eks oljeovn. Og varmt bad er viktig for meg.

• Liker 1
Skrevet

Med det du beskriver, så er nok strømforbruket helt riktig.

Kort og godt, ikke unormalt.

Skrevet

Joda, varmekabler varmer godt om man lukker døra til det rommet som varmes opp. :)

Om varmekabler står på er ikke forbruket mye. Jeg hoppet egentlig inne i taket av det i det hele tatt i utgangspunktet.

For å redusere forbruket kan du f. Eks skru ned temperaturen noen grader på varmekablene. :)

Skrevet

Forbruket høres helt normalt ut. 800 kw i mnd. er slett ikke spesielt mye i vintermånedene.

Skrevet

Hvordan da? Er ikke noen ovn der inne. Har ikke plass til f.eks oljeovn. Og varmt bad er viktig for meg.

I noen studentblokker jeg har bodd i var det en kjennsgjæring at varme på baderomsgulvet uten problem sto for minst 50% av strømregningen i 50 kvadrats leiligheter. I forhold til en ovn vil et gulv dekke en stor flate, gulvet er det kaldeste stedet høydemessig så det må brukes mer energi over en lengre periode for å holde hele gulvet varmt.

Skru ned temperaturen/legg teppe på gulvet så vil du -kunne- kutte strømregningen betraktelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...