Gå til innhold

Er dette øst-eller vestkantnavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste denne, og lurte på hva dere mener om navnet Hilde? Er det et vest-eller østkantnavn, syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner flere Hilde som er veldig pene og suksessrike. Føler Hilde er skikkelige jenter.

Skrevet

Alle vet jo at alle som heter Hilde er de SLUTSa da

• Liker 6
Skrevet

Alle vet jo at alle som heter Hilde er de SLUTSa da

:hoho: :gjeiper:

Skrevet

Hilde høres østkant ut.

Skrevet

Jeg får hverken øst- eller vestkantassosiasjoner til Hilde. For meg er det et veldig nøytralt og greit navn. Ikke er det så mange små jenter som får navnet i dag heller.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker verken østkant eller vestkant, det er kanskje et mer nøytralt navn, sånn sett.

Skrevet

Haha! Kan ikke alle medlemmene på KG lage tilsvarende tråder med sitt navn? :popcorn:

Skrevet

Jeg har vokst opp på vestkanten og heter Hilde ;)

Selv kjenner jeg flere Hilde på min alder, er selv født i 1985.

Skrevet

Aldri sett på Hilde som hverken det ene eller det andre. Latterlig spørsmål i grunn.

• Liker 2
Skrevet

Vel, hvis du vil være vestkant så kalles du for Madeleine Jeanette...

Skrevet

Nei, det er da så østkant som det kan få blitt.

• Liker 8
Skrevet

Hmm, når ble det østkant da???

Skrevet

Enig!

Kjenner mange Hilde'er, de fleste godt voksne damer i godt etablerte jobber, ikke nødvendigvis hverken østkant eller vestkant, men ordentlige og greie damer.

Skrevet

Jeg tror det er nordvestlandsk.... :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Hilde er solid, trygt, fungerer både i upperclassmiljøer og andre miljøer. Gunhild derimot er litt penere/mer snobbete, mens hulda og hilda er skarpere og signaliserer mer egenart og vilje. Personlig syns jeg Hilde er nøytralt, enkelt, ganske fint, men liker Hege og Hanne bedre.

Skrevet

Hilde er for meg ett østkantnavn, men det kan godt være p.g.a Charter-Hilde. :fnise:

• Liker 1
Skrevet
Her er en link til hva som regnes som østkantnavn og hva som regnes som vestkantnavn.
Skrevet

Nettopp, hvis du prøver å være så kalles du det. Hvis du faktisk er det så kalles du ikke det ;)

De som kaller barna sine lignende navn er de mest desperate, ingen av de "ordentlige" på vestkanten kaller barna sine slike navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...