YoyoMa Skrevet 26. desember 2011 #1 Del Skrevet 26. desember 2011 Skjønner ikke helt hvordan jeg skal regne ut karaktersnittet mitt, og hadde håpet noen her kunne hjelpe meg. Ville vært evig takknemlig!! Avhengig av metode jeg bruker får jeg mellom 3,6 og 3,85...forskjellen kan fort bli viktig..om bildet ikke vises i tråden trykk på linken. http://i.imgur.com/ODhrH.png Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #2 Del Skrevet 26. desember 2011 Pluss sammen alle karakterene og del på antall karakterer. Enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HuskyPusky Skrevet 26. desember 2011 #3 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg fikk 3,79. Plusset alle tallene og delte på 24. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YoyoMa Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 26. desember 2011 Pluss sammen alle karakterene og del på antall karakterer. Enkelt og greit. Men skal jeg plusse på eksamenskarakterene for seg selv og dele på antallet karakterer. Eller skal jeg pluss på fagkarateren pluss eksamenskarakteren, dele på to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pepsimaxpower Skrevet 26. desember 2011 #5 Del Skrevet 26. desember 2011 du har 3,79 i snitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YoyoMa Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Jeg fikk 3,79. Plusset alle tallene og delte på 24. Tusen takk! Jeg tok opp matten ved en senere anledning og fikk 5. Så snittet er 3,875 med din metode. Men jeg lurer på om det er mitt snitt samordna bruker (det emd 5 i matte) eller det med 3 i matte som står på vitnemålet... Endret 26. desember 2011 av YoyoMa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meca Skrevet 26. desember 2011 #7 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg er veldig usikker - og hvis jeg var deg, ville jeg spurt samordna opptak. Jeg tror ikke det nødvendigvis er så enkelt som å ta alle karakterene dine og dele dem på antallet karakterer - noen ganger er det/har det vært sånn at f.eks. snittet av muntlig og skriftlig karakter i et fag telte som ett. Eventuelt at snittet av standpunkt og eksamenskarakter teller som karakteren i det faget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 27. desember 2011 #8 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Jeg fikk 3,65. Når du har standpunktkarakter og eksamenskarakter i et fag, må du plusse sammen disse to karakterene og dele på 2. Eksamenskarakterer er med på å dra karakteren opp eller ned i et fag, eller den har ingen innvirkning om den er lik. Jeg plusset så sammen 5,5 + 3 + 4 + 4 + 4,5 + 4 + 2 + 3 + 2 + 4 + 3 + 4 + 2 + 3 + 4 + 5 + 4 + 5 + 3 + 4 = 73. 73 delt på antall karakterer 20 = 3,65. Ser nå at du tok opp matten og fikk 5, isåfall blir snittet ditt 3,8. PS: Spiller du forresten cello, YoyoMa? Endret 27. desember 2011 av Bølle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YoyoMa Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 27. desember 2011 PS: Spiller du forresten cello, YoyoMa? Nei. Men jeg liker Yoyo Ma 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toffe Skrevet 27. desember 2011 #10 Del Skrevet 27. desember 2011 Men skal jeg plusse på eksamenskarakterene for seg selv og dele på antallet karakterer. Eller skal jeg pluss på fagkarateren pluss eksamenskarakteren, dele på to? Du tar alle karakterer og plusser sammen. Deler på alle karakterer. Slik gjøres det nå, etter kunnskapsløftet. Eks: Historie 4 Gym 4 Matte 4 Matte eksamen 3 15 / 4 Var en periode man delte eksamen på standpunkt og fikk 1 karakter, men dette gjøres ikke nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 28. desember 2011 #11 Del Skrevet 28. desember 2011 Du tar alle karakterer og plusser sammen. Deler på alle karakterer. Slik gjøres det nå, etter kunnskapsløftet. Eks: Historie 4 Gym 4 Matte 4 Matte eksamen 3 15 / 4 Var en periode man delte eksamen på standpunkt og fikk 1 karakter, men dette gjøres ikke nå Da vil man faktisk få dårligere snitt, i grunn, om man gjør det veldig dårlig på eksamen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 28. desember 2011 #12 Del Skrevet 28. desember 2011 Man skal ikke plusse sammen standpunkt og eksamen, for å dele de på to. Det er to separate karakterer. Sånn var det i hvertfall for noen få år siden da jeg fikk mitt snitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå