Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

WCA - Genialt om man får plassert den på en TW. Det gir nemlig 63 poeng ^^

Edit: feil forkortelse.

Endret av Tramonto
Skrevet

Jeg fikk 84 poeng for "mobbe" en gang, tror det er personlig rekord.

Skrevet

Vansire - 102 poeng

Skrevet

Fikk 252 poeng på "KOPE" en gang. Det var på random board, med mange bonusruter. Fikk 225 på "VAGE" på random board.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ikke gi dere.... send inn ord.....! :goodbye:

Gjest Skitten pique
Skrevet

Ikke gi dere.... send inn ord.....! :goodbye:

*sitte med WF oppe og slå meg selv for hver av overnevnte som ikke er tilgjengelige* :balltre:

• 1 måned senere...
Skrevet

*sitte med WF oppe og slå meg selv for hver av overnevnte som ikke er tilgjengelige* :balltre:

!

Skrevet

Kalori for 486 poeng. Riktignok på random, men det som er morsomt å spille! :)

Skrevet

På random game var det ei som fikk 810poeng mot meg med ordet POMMER -.-

Beste ordet jeg har skrevet må være KITSCH :D

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg spilte med en fyr som BARE kunne fremmed-ord jeg aldir hadde hørt om før. Man kan altså bruke ord som "Sec", osv. Sec var visst navnet på en "tørr hvitvin". Er det snakk om noen som jukser når de bruker ord INGEN har hørt noe om, utenom lingvistikk-professorer som sturer på kontoret sitt for å lete etter sjeldne ord?

Ikke misforstå, jeg leste mange bøker da jeg var yngre, og har vært borti ord jeg ikke bruker, har godt med "ord"-minne, men de ordene han brukte har jeg sånn aldri lest, og måtte slå opp i ordboken, og halvparten av dem befant seg nettopp i ordboken.

Wordfeud er vel ikke helt tuftet på norsk ordbok? Føler det er litt random hvilke ord som er lov og ikke. O.o

Skrevet

Jeg spilte med en fyr som BARE kunne fremmed-ord jeg aldir hadde hørt om før. Man kan altså bruke ord som "Sec", osv. Sec var visst navnet på en "tørr hvitvin". Er det snakk om noen som jukser når de bruker ord INGEN har hørt noe om, utenom lingvistikk-professorer som sturer på kontoret sitt for å lete etter sjeldne ord?

Ikke misforstå, jeg leste mange bøker da jeg var yngre, og har vært borti ord jeg ikke bruker, har godt med "ord"-minne, men de ordene han brukte har jeg sånn aldri lest, og måtte slå opp i ordboken, og halvparten av dem befant seg nettopp i ordboken.

Wordfeud er vel ikke helt tuftet på norsk ordbok? Føler det er litt random hvilke ord som er lov og ikke. O.o

Sec er den franske betegnelsen på hvorvidt en vin er tørr. Demi-sec betyr halvtørr. Det er altså ikke et navn på en type vin.

Til det andre du spør om, så vil jeg si at jeg er ganske god i WF, slår de fleste jeg spiller mot, men har ALDRI jukset. Men ja, jeg bruker ofte "rare" ord, ord som ikke er vanlig i dagligtalen. Dette fordi jeg som oftest prøver meg frem med å legge de bokstavene som gir mest poeng etter hverandre, og overraskende ofte blir dette faktisk et ord som blir godkjent av WF. Og da husker jeg selvsagt også etterhvet mange av disse ordene, og kan bruke dem på nytt i en annen runde hvis anledningen byr seg.

Jeg merker meg også "sære" ord som andre spiller mot meg, greit å lære seg så mye som mulig av WF-vokabulæret.

• Liker 1
Gjest Applecore
Skrevet

Jeg fantaserer om å kunne stave "blåbærsyltetøy" en gang :hjerter:

Cyste er også et bra ord.

• Liker 1
Skrevet

Crawl er et bra ord :)

Jeg syns det er så mange sære ord som er lov, hva er "mærd" for eksempel? Mens noen normale ord blir ikke godkjent.

Skrevet

WF bruker den beste, norske ordboka som finnes, som er utviklet av UiO og Språkrådet. Men ingen ordbøker er perfekte, og jeg har selv stusset over enkelte ord. Men så er det jo rimelig mange ord i den lista også da ;)

Prøve seg fram med de bokstavene man har er lurt.

Skrevet

SEC er vel ett av de ordene som "alle" vet går bra, men de færreste vet hva betyr. Jeg visste ikke hva det var, før nå. AVEC er et annet ord med C som er kjekt å kunne.

Det beste ordet jeg har lagt på normalt brett er PEUGEOT. 111 poeng fikk jeg for det. Forresten er det merkelig at bilmerker er lov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...