Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper jeg kommer inn på Bachelor i Informasjonssystemer i Kristiansand (UiA). Vet noen om hvordan studentmiljøet er der? Delvis om det er liv der i det hele tatt? Har bodd i Oslo hele livet...

Videoannonse
Annonse
Gjest finurlig
Skrevet

Det er en tråd lenger nede om dette, men svarer fordetom :)

Har studert der i halvannet år, og er godt fornøyd med miljøet (:

Men det er litt opptil hvor aktiv du selv er, er du engasjert, med på fester, etc så går det lett :)

Mye liv, moonday/blåmandag på mandager, vinkvelder på tirsdager, studenttorsdagen på Harveys tar helt av, og masse liv i helgene :)

Skrevet

Jeg stortrives i Kristiansand, synes studentmiljøet er fantastisk. :) Men jeg har truffet en del Oslo-væringer som synes at byen er aaaaltfor liten, så du må nesten tenke over hva som er viktig for deg.

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Oslo og er kjempefornøyd med studentmiljøet i Kristiansand. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg synes det var veldig bra, men du må klare å venne deg til å bo i en mye mindre by med litt færre valgmuligheter enn Oslo.

Jeg synes det var mye enklere å konsentrere meg om studiene - og dermed ha mer overskudd til sosiale ting i Krs fordi fasilitetene var mye bedre, det tok mye mindre tid å komme seg til forelesninger, jeg fikk alltid plass på lesesaler/bibliotek for lesing, alltid ledig på pc`er osv.

Også mange studentaktiviteter man kan være med på om ønskelig, og man kan enten være aktiv på campus på fritiden(studentpub), eller ha sitt sosial nettverk som man pleier utenfor campus, bruke sentrum mer.

Følte det som luksus ifht Oslo og Bergen - og jeg opplevde at det var mer delaktighet i studiene mellom student og foreleser enn det var på UIO og UIB, dermed fikk jeg også mer interesse for å gjøre det bra.

Om du skulle ha behov for lesepause er verdens fineste skogsområde rett i nabolaget, så man har masse turmuligheter både vinter og sommer når man trenger litt natur.

Bra kantine også, vil jeg si.

Eneste problem er at man kan risikere å kose seg ihjel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...