Gå til innhold

Lønnet arbeid og overgangsstønad. Satser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som nå skal jobbe litt og kommer til å ligge på en lønn på ca 210.000, og hun påstår hun får redusert overgangsstønad i tillegg.

Jeg synd det er helt hårreisende!

Noen som aner om dette er tilfelle og eventuelt hvor mye overgangsstønad hun får?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårreisende?? Det er vel ren logikk at overgansstønad blir redusert etter hva man tjener.

• Liker 2
Skrevet

Hehe, joda!

Men skjønner ikke hvorfor i alle dager hun skal få overgangsstønad samtidig som hun har lønn.

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

Overgangsstønad

Full overgangsstønad utgjør 13 202 kroner pr. måned og reduseres dersom arbeidsinntekten omregnet til årsinntekt er 40 000 kroner eller mer. Overgangsstønaden reduseres mot inntekt. Det betyr at du kan tjene inntil halvparten av grunnbeløpet i løpet av en tolvmåneders periode uten av overgangsstønaden din blir redusert. Tjener du mer, blir overgangsstønaden redusert med 40 øre for hver krone du tjener ut over det halve grunnbeløpet.

Skrevet

Jeg har en venninne som nå skal jobbe litt og kommer til å ligge på en lønn på ca 210.000, og hun påstår hun får redusert overgangsstønad i tillegg.

Jeg synd det er helt hårreisende!

Noen som aner om dette er tilfelle og eventuelt hvor mye overgangsstønad hun får?

Mange mennesker har mindre enn 210.000KR i årslønn, mange av dem har familie også. Hvorfor skal venninnen din ha full overgangsstøand i tillegg?

Gjest pepsimaxpower
Skrevet

det kan jo være venninen er alenemor? og har vært hjemme en stund og vil ut å jobbe. Og dessuten må man oppfylle visse vilkår for å få OS.

Skrevet
Link Her er oversikten over OS og reduksjon ifht inntekt.
Skrevet (endret)

det kan jo være venninen er alenemor? og har vært hjemme en stund og vil ut å jobbe. Og dessuten må man oppfylle visse vilkår for å få OS.

Man får ikke OS uten å være alenemor/far, så da er hun alenemor.

I følge linken får hun 7523,- i OS. Husk at dette er før skatt.

Endret av Linelia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...