Gjest Turid Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 Jeg og min mann har to barn, og bor langt unna min familie (dvs. ca 200 mil). Mannens familie er ikke sto, men han har en søster som er gift. Altså onkel og tante til våre barn. Vet ikke om jeg/vi krever for mye, men de kommer aldri - og jeg mener ALDRI - på besøk utenom barnas bursdager. De bor 1,5-2 timers kjøring unna. Syns det er så skuffende, for vi har god kontakt når vi først møtes, aldri vært noen problemer da. Denne julen feirer vi hjemme hos oss selv, og merker veldig godt at min familie bor langt unna, for hans familie ser vi jo ingenting til... Vanligvis ville vi dratt til dem noen dager i romjulen, men bilen har tatt kvelden, så vi kommer oss ikke dit denne julen. Inviterte dem dermed til oss, men fikk til svar at de var for slitne. Orket ikke komme på middag en dag i desember engang. Mannen er mest skuffet, han ønsker jo kontakt med sin søster, og jeg skjønner han godt. Hun inviterer aldri oss på besøk, vi inviterer oss selv. Foreldrene deres er døde. Noen synspunkter?
Aldrisur Skrevet 26. desember 2011 #2 Skrevet 26. desember 2011 Kanskje de nettopp er slitne, strever med noe i hverdagen e.l. Høres ut som om de ikke har overskudd til å besøke dere. Har dere snakket med dem om dette? Hørt hvordan de har det i livet sitt akkurat nå? Det går jo litt opp og ned her i livet. 1
Gjest TS Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Slik som dette har det vært i alle år. At de ikke en eller annen gang kan besøke sine nærmeste, det skjønner jeg ikke. Syns det er mest sårende at de ikke holder kontakt med ungene våre.
Aldrisur Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 Slik som dette har det vært i alle år. At de ikke en eller annen gang kan besøke sine nærmeste, det skjønner jeg ikke. Syns det er mest sårende at de ikke holder kontakt med ungene våre. Ja, jeg forstår det. Spesielt når man ikke har en kjempestor familie i nærheten.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 hadde en slik x svigers familie. vi bodde sammen i 11 år og hans foreldre besøkte oss 2 ganger ,begge i barnas barne dåp. ellers har vi ikke sett noe til dem. barna vet ikke hvem dei er. nå når vi ikke lenger bor sammen har barnas far reist dit med barna 2 ganger.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #6 Skrevet 26. desember 2011 Jeg og min mann har to barn, og bor langt unna min familie (dvs. ca 200 mil). Mannens familie er ikke sto, men han har en søster som er gift. Altså onkel og tante til våre barn. Vet ikke om jeg/vi krever for mye, men de kommer aldri - og jeg mener ALDRI - på besøk utenom barnas bursdager. De bor 1,5-2 timers kjøring unna. Syns det er så skuffende, for vi har god kontakt når vi først møtes, aldri vært noen problemer da. Denne julen feirer vi hjemme hos oss selv, og merker veldig godt at min familie bor langt unna, for hans familie ser vi jo ingenting til... Vanligvis ville vi dratt til dem noen dager i romjulen, men bilen har tatt kvelden, så vi kommer oss ikke dit denne julen. Inviterte dem dermed til oss, men fikk til svar at de var for slitne. Orket ikke komme på middag en dag i desember engang. Mannen er mest skuffet, han ønsker jo kontakt med sin søster, og jeg skjønner han godt. Hun inviterer aldri oss på besøk, vi inviterer oss selv. Foreldrene deres er døde. Noen synspunkter? 3-4 timers kjøring er vel langt for kun en middag så jeg skjønner godt at de ikke kom en tur i desember. Det er den måneden hvor mye skjer og mye skal gjøres. At de er slitne nå i jula sier jeg heller ingenting på. Er jo bare en fridag ekstra i forhold til vanlig arbeidsuke. Med så lang kjøretur så er kanskje overnatting på sin plass? Skjønner jo at dere synes det er synd at dere ikke har bedre kontakt. Hva med hans foreldre da?
Casall Skrevet 26. desember 2011 #7 Skrevet 26. desember 2011 Hvis man er så sliten at man ikke har tid èn dag av 31, så er man ikke interressert spør du meg.
Belle de Jour Skrevet 26. desember 2011 #8 Skrevet 26. desember 2011 Skjønner jo at dere synes det er synd at dere ikke har bedre kontakt. Hva med hans foreldre da? TS skriver at foreldrene deres er døde. Jeg skjønner at du synes dette er kjipt TS. Greit nok at de synes det blir litt mye styr i desember, men om det alltid er slik er det litt verre. Det er ikke morsomt å hele tiden være den som tar initiativ til å møtes, og føle at det er manglende interesse fra den andre parten.
Sign Skrevet 26. desember 2011 #9 Skrevet 26. desember 2011 Den eneste som kan gi deg et skikkelig svar på det er vel søsteren til mannen din? Så hvorfor ikke bare spørre henne rett ut? Det kan selvsagt være at hverdagen griper en og at man ikke har overskudd til å reise såpass langt. Men samtidig er min personlige mening at man rekker over det man vil rekke over, og dersom din svigerinne ikke har tid til dere så betyr det vel at hun ikke prioriterer dere? Beklager, men slik ville jeg tenkt. Min x-svigerfamilie (min x's foreldre og søsken) bor ca 1 3/4 time unna og vi hadde masse kontakt. Til tross for avstanden så vi hverandre minst 1 gang pr måned. Enten av de kom hit eller vi dro til dem. Vi kunne faktisk finne på å kjøre dit på ettermiddagsbesøk Jeg har også familie i Oslo som jeg forsøker å besøke så ofte jeg har anledning og de kommer hit. Så avstand trenger ikke å være til hinder.
Gjest TS Skrevet 26. desember 2011 #10 Skrevet 26. desember 2011 Har mange ganger tenkt at jeg burde ha spurt hvorfor de ikke holder kontakten. Men kvier meg veldig. Er ikke vant til sånt fra min egen familie, så syns det er vanskelig å forstå at så nær familie kan være så dårlig på å holde kontakten. Hun ringer så og si aldri, maks 1-2 ganger per år. Så det er opp til oss å holde kontakten. Og da kommer jeg til det punkt, at jeg lurer på om det er noen vits i det hele tatt, skulle det ikke vært to-veis om de bryr seg om oss? Mannen hennes har en bror, og vet at de ikke har kontakt med ham, ikke hatt det på mange mange år. Kanskje de rett og slett ikke bryr seg. MEN - det forvirrende er - at det virker som de setter pris på at vi kommer dit. Da er de gjestfri og hyggelige. Forstå det den som kan!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå