-littleme- Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 Hei. Jeg er nå 17 år og fyller 18 før sommerferien som starter i juni. I klassen min har vi en utvekslingselev fra Canada som har invitert meg til Canada i sommerferien, ville dere latt meg reise? Moren min er ikke så veldig negativ til forslaget, men faren min er av den typen som ser på meg som sin lille prinsesse som aldri skal forlate slottet (hjemmet) og vil ikke at jeg skal dra. Jeg har veldig, veldig lyst til å reise, jeg blir jo 18 før jeg reiser og jeg vil jo bo hos dem hele tiden mens jeg er der.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #2 Skrevet 26. desember 2011 Ja, det hadde jeg. Da jeg var 18 år var jeg først tre uker i Tyrkia med en venninne (ferietur), deretter var jeg volontør i Østerrike i åtte mnd. Jeg kan love det at det året der er fortsatt det beste i mitt liv Mamma og pappa var negative til begge deler, og det var selvsagt kjedelig, men de kunne ikke stoppe meg.
Gjest Regza Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Jeg ble oppfordret av foreldrene mine til å reise alene da jeg var 15. Begge mine foreldre reiste alene og jobbet i utlandet da de var 14-15..så for de var det viktig å komme seg ut tidlig mulig for å lære ting på egenhånd. Så at du er 18 når du reiser burde da være fult mulig =)
waco Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 Men det er for og ligge med ham du skal reise ikkesant? Jeg hadde reist til canada, men ikke for og ligge med noen, men heller se canada for der har jeg aldri vært! 1
Viljaa Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 Jeg hadde vært veldig positiv til dette. Er bare bra å reise litt og se verden. Mine foreldre har alltid jobbet for å pushe meg litt ut på opplevelser også. Og ikke minst er canada tusen ganger mer spennende enn fyllesydenturene som "alle" 18-åringer drar på. men er jo også dyrt, så jeg hadde nok ikke sponsa hele turen sånn uten videre.
Brunhilde Skrevet 26. desember 2011 #6 Skrevet 26. desember 2011 Ja, jeg hadde nok latt deg reise, men jeg ville hatt en prat med foreldrene til den du skulle besøke for å forsikre meg om at de virkelig ønsket besøk. God tur!
Mr Trist Skrevet 27. desember 2011 #7 Skrevet 27. desember 2011 Du er 18, du kan gjøre akkurat det du selv måtte ønske, men så lenge du bor hjemme burde du passe på å holde dine forldre fonrøyde, og de er mest sansynelig fornøyde hvis du informerer dem om hvor du skal etc så de føler seg litt tryggere. De har ikke krav på det, men det lønner seg å være snill i lengden uansett Lykke til! Kos deg i Canada, har aldriv vært der før, men er sykt keen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå