Antheia Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 Vet ikke helt om det finnes en tråd som dette et sted allerede, men fant ingen akkurat nå. Har du noen rare ting du absolutt MÅ gjøre? Jeg må f.eks. skrelle av ALT det hvite på klementinbåten, og spiser den helst ikke før den er helt rensket (eller så rensket som jeg overhodet klarer å få den). Jeg må også rive av så mye som mulig av alluminiuen bak på pillebrett, etter at det er tomt. Da sitter jeg gjerne med pinsett og river av. Flere som har slike? Bring 'em on!
Gjest Madelene1 Skrevet 26. desember 2011 #2 Skrevet 26. desember 2011 Vet ikke helt om det finnes en tråd som dette et sted allerede, men fant ingen akkurat nå. Har du noen rare ting du absolutt MÅ gjøre? Jeg må f.eks. skrelle av ALT det hvite på klementinbåten, og spiser den helst ikke før den er helt rensket (eller så rensket som jeg overhodet klarer å få den). Jeg må også rive av så mye som mulig av alluminiuen bak på pillebrett, etter at det er tomt. Da sitter jeg gjerne med pinsett og river av. Flere som har slike? Bring 'em on! Jeg MÅ se meg selv i speilet før jeg forlater huset.
Rumle Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Dette er altså rare uvaner, ikke tvangstanker 3
Soleklart Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 Hmmmm. Må tisse før jeg forlater huset. Kommer ikke på flere i farta. *glede seg til resten av tråden*
Gjest finurlig Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 Jeg MÅ lese ferdig ei bok med en gang, kan ikke legge den fra meg og gjøre noe annet. Heldigvis leser jeg fort. Jeg kan heller ikke la andre lage mat på kjøkkenet uten å gå bort og røre i grytene..
otilie Skrevet 26. desember 2011 #6 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Dette er altså rare uvaner, ikke tvangstanker mine er tvangstanker ihvertfall. spiser jeg fks nonstop, så må jeg sortere de etter farge. det må alltid være likt antall av hver farge. når jeg har brukt en vask der det er et 'hull' i håndtaket så må jeg alltid putte fingeren i det hullet. sakser må alltid ligge åpne etter jeg har brukt de. (vet det er farlig, og jeg får nå som oftest lukket de, men noen ganger MÅ jeg bare la de ligge åpne....) tegner jeg en runding i lufta må jeg 'fargelegge' den. Ellers så 'klør' det i lufta. hahaha sært ja ganske ofte må jeg gni fingrene mine mot hverandre liksom. vanskelig å forklare. ser ut som en idiot når jeg gjør det. men det er jo ikke så synlig... jeg må rynke på nesen innimellom. denne tvangstanken slet jeg faktisk mye med da jeg var liten, og ble kalt for 'kanin'.... jeg klarte å slutte med det, men det henger litt igjen enda.... den med å fargelegge rundinger har jeg også hatt siden barndommen. Men da fargela jeg bokstavene i skrivebøkene mine... alle bokstaver som har sirker i seg.. som a,d,o,p, R osv.... er mere som dukker opp innimellom og... ting jeg må ta på, ting jeg må stryke over, ting jeg må sortere.... jeg gjør nok en eller fler tvangshandlinger hver dag Heldigvis er det bare småting jeg ikke plages av da:) Endret 26. desember 2011 av otilie
Gjest just words Skrevet 26. desember 2011 #7 Skrevet 26. desember 2011 Vet ikke helt om det finnes en tråd som dette et sted allerede, men fant ingen akkurat nå. Har du noen rare ting du absolutt MÅ gjøre? Jeg må f.eks. skrelle av ALT det hvite på klementinbåten, og spiser den helst ikke før den er helt rensket (eller så rensket som jeg overhodet klarer å få den). Jeg må også rive av så mye som mulig av alluminiuen bak på pillebrett, etter at det er tomt. Da sitter jeg gjerne med pinsett og river av. Flere som har slike? Bring 'em on! Jeg MÅ gå på høyre side når jeg skal gå ved siden av noen.. men dette går stort sett bra, da de fleste vennene mine er ”venstre” mennesker, viss ikke blir det fort litt Ellers så hoppet jeg over å gå på kommelokk, har klart å vent meg av denne, så det gjør meg ikke noe lengre, ikke at jeg trodde himmelen skulle ramle i hode mitt om jeg gjekk på et, men man skal ikke tøyse med kummelokk. Ellers kjenner meg lett igjen angående klementiner.. ALT av hvite tråder må av.. (PS: digger profil bildet ditt ts.. Kirsten Vangsness er helt fantastisk.)
murray Skrevet 26. desember 2011 #8 Skrevet 26. desember 2011 Jeg MÅ gå på høyre side når jeg skal gå ved siden av noen.. men dette går stort sett bra, da de fleste vennene mine er ”venstre” mennesker, viss ikke blir det fort litt Ellers så hoppet jeg over å gå på kommelokk, har klart å vent meg av denne, så det gjør meg ikke noe lengre, ikke at jeg trodde himmelen skulle ramle i hode mitt om jeg gjekk på et, men man skal ikke tøyse med kummelokk. Ellers kjenner meg lett igjen angående klementiner.. ALT av hvite tråder må av.. (PS: digger profil bildet ditt ts.. Kirsten Vangsness er helt fantastisk.) Hihi, artig at flere er sånn! Jeg er også høyre-person. Går jeg på "feil" side av noen føles det HELT feil :gjeiper:
Gjest finurlig Skrevet 26. desember 2011 #9 Skrevet 26. desember 2011 mine er tvangstanker ihvertfall. spiser jeg fks nonstop, så må jeg sortere de etter farge. det må alltid være likt antall av hver farge. jeg gjør AKKURAT samme, men kun når det gjelder M&Ms.. Og de blå må spises tilslutt..!
Gjest Doh Skrevet 26. desember 2011 #10 Skrevet 26. desember 2011 Ofte så må jeg tråkke f.eks på det hvite i fotgjengerfeltet. Tråkker jeg på streken må jeg gjøre det med det andre beinet også. Samme med f.eks fliser eller hvis det er et autovern(da må jeg begynne med annet hvert bein etter hvert hull). Prøver å la være, men gammel vane er vond å vende.....
Antheia Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #11 Skrevet 26. desember 2011 Jeg MÅ gå på høyre side når jeg skal gå ved siden av noen.. men dette går stort sett bra, da de fleste vennene mine er ”venstre” mennesker, viss ikke blir det fort litt Ellers så hoppet jeg over å gå på kommelokk, har klart å vent meg av denne, så det gjør meg ikke noe lengre, ikke at jeg trodde himmelen skulle ramle i hode mitt om jeg gjekk på et, men man skal ikke tøyse med kummelokk. Ellers kjenner meg lett igjen angående klementiner.. ALT av hvite tråder må av.. (PS: digger profil bildet ditt ts.. Kirsten Vangsness er helt fantastisk.) Hehe, jo takk! Digger henne selv jeg. Kom forresten på flere ting. Hvis jeg skal holde hender, MÅ jeg være "bakerst", om noen skjønner hva jeg mener. Altså at armen min er bak armen til den jeg holder hender med. Ellers blir det rart. Og hvis jeg går på et fortau/en gangsti med autovern, må jeg ta på alle stolpene (med mindre jeg skal gå laaaaangt).
Gjest uAnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #12 Skrevet 26. desember 2011 jeg må kalibrere øynene mine ofte. Hvis jeg ser hardt til høyre, så må jeg se hardt til venstre også, samme med å se opp og ned. 1
Gjest Liss`pia Skrevet 26. desember 2011 #13 Skrevet 26. desember 2011 Toalettpapiret (biten) MÅ vende utover. Jeg MÅ gå tre skritt tilbake når det går en svart katt over veien Jeg MÅ gå på do rett før jeg legger meg. Kommer ikke på mer tror jeg!
Antheia Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #14 Skrevet 26. desember 2011 Toalettpapiret (biten) MÅ vende utover. Jeg MÅ gå tre skritt tilbake når det går en svart katt over veien Jeg MÅ gå på do rett før jeg legger meg. Kommer ikke på mer tror jeg! Signerer denne. Tannkremen på FØR vannet.
Gjest Madelene1 Skrevet 27. desember 2011 #15 Skrevet 27. desember 2011 Signerer denne. Tannkremen på FØR vannet. Hos meg så er det først vann, så tannkrem og tilslutt vann igjen. Om jeg ikke gjør dette blir det helt feil og jeg går å tenker på det. 3
vimse Skrevet 27. desember 2011 #16 Skrevet 27. desember 2011 Skal jeg fortelle om mine tvangstanker? Har dere virkelig lyst til å høre?? Nei, tenkte det...
Gjest ticket Skrevet 27. desember 2011 #17 Skrevet 27. desember 2011 Mine tvangstanker er at jeg må sjekke alt i en systematisk rekkefølge før jeg legger meg. Da må jeg ta på ytterdøra, stikk-kontaktene og så på knottene på ovnen. I rett rekkefølge såklart, ellers kan det begynne å brenne.
Gjest finurlig Skrevet 27. desember 2011 #18 Skrevet 27. desember 2011 Hos meg så er det først vann, så tannkrem og tilslutt vann igjen. Om jeg ikke gjør dette blir det helt feil og jeg går å tenker på det. Samme her!
She_Leiva Skrevet 27. desember 2011 #19 Skrevet 27. desember 2011 Hihi, artig at flere er sånn! Jeg er også høyre-person. Går jeg på "feil" side av noen føles det HELT feil :gjeiper: Jeg MÅ gå på venstre, så da kan vi gå sammen Murray. Ellers, så er det nok at at jeg må se minuttet skifte på alle klokker rundt meg minst én gang per klokke. Det er mest med de digitale klokkene, men også endel av de analoge. Jeg må også ha øredobber på når jeg går ut av døra, om jeg ikke har det føler jeg meg helt naken. Hadde heller gått ut uten klær enn uten ørepynt liksom...
Gjest BamseB Skrevet 27. desember 2011 #20 Skrevet 27. desember 2011 *Kan ikke trå på streken mellom brosteiner *Kan ikke trå på streker i asfalten *Må råke første trappetrinnet med høyre foten, samtidig må høyrefoten være først opp/ned trappa *Må stryke meg på magen når jeg tenker *Må ligge på venstre side i senga *Må sette bilen i revers før jeg kan kjøre *Må skylle glasset før jeg kan drikke av det + et par andre som ikke passer seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå