AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 Hei, Jeg er en mann på 31 år som bruker hudserien til MD formulations: Jeg bruker for øyeblikket MD Formulations (forkortes til MD F fra nå): Facial Cleanser sensitive skin, så har jeg på MD F Renewal complex Sensitive skin formula, før jeg til slutt har på Critical care shielding creame. Dette er min morgenrutine PSå når jeg legger meg bruker jeg: F Cleanser sensitive skin som om morgenen, så Vit-A-Plus shielding creame. Så til slutt Critical care shielding Creme. Jeg lurer på hva dere bruker i kombinasjon med MD formulations. Når sommeren kommer kan jeg som jeg leser her ikke bruke MD pga fare for pigmentflekker da jeg har jobb ute om sommeren. Men hvilke produkter bruker du (med sensitiv hud) om sommeren?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #2 Skrevet 26. desember 2011 Det er produkter med glykolsyre som ligger på huden du må unngå om sommeren. Altså kan man normalt sett bruke rens og skrubb om sommeren. Er du veldig mye ute som meg, kutter du rensen også, men skrubben går helt fint. Føler at den får huden helt ren, særlig etter mye bruk av solkrem med høy faktor. Jeg bruker denne, som fungerer veldig godt på min hud: http://www.laroche-posay.com/products-treatments/Anthelios/Anthelios-XL-SPF-50-Extreme-Fluid-p3913.aspx Critical care kremen inneholder vel ikke glykolsyre, gjør den? Hvis den ikke gjør det kan du fint fortsette med den til sommeren. Etter å ha brukt MDs produkter gjennom vinteren går det fint å ikke bruke produkter uten glykolsyre om sommeren, får ikke noe særlig urenheter da. MD har vel også en rens uten glykolsyre, så du kan jo evt. gå over til den.
Ottar Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Jeg har også et spm: For oss med porer som er litt store og sorte prikker er det critical shielding cream som er det som skal brukes på det eller en annen type krem fra MD?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 Etter å ha brukt MDs produkter gjennom vinteren går det fint å ikke bruke produkter uten glykolsyre om sommeren, får ikke noe særlig urenheter da. MD har vel også en rens uten glykolsyre, så du kan jo evt. gå over til den. Hvilke kremer er det du bruker da? du må jo ha ny serum, fuktighetskrem om sommeren
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 Huden min er ikke så krevende om sommeren, så gjør det ofte så enkelt som mulig. Er mye på reisefot, spesielt på båt og da gjør ihvertfall jeg det minst mulig komplisert. Bruker et serum for fukt (har hatt et nå fra Darphin som er greit, men ikke verdt prisen, som var ) Har brukt fuktighetskrem fra Decleor og solkrem over + fuktmaske et par ganger i uken.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #6 Skrevet 26. desember 2011 tipper trådstarter er ute etter alternativer der det linkes til produkter dere med sensitiv hud bruker om sommeren. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg da jeg har fet hud selv
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #7 Skrevet 26. desember 2011 tipper trådstarter er ute etter alternativer der det linkes til produkter dere med sensitiv hud bruker om sommeren. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg da jeg har fet hud selv
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #8 Skrevet 26. desember 2011 tipper trådstarter er ute etter alternativer der det linkes til produkter dere med sensitiv hud bruker om sommeren. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg da jeg har fet hud selv
Miah Skrevet 26. desember 2011 #9 Skrevet 26. desember 2011 ^ Trooooor det går an å ha fet og sensitiv hud samtidig? Det jeg ligger i "sensitiv" er at den reagerer lett på produkter, blir lett litt rød/sår. Til TS: Du kan bruke MD formulations om sommeren også, men du kan ikke la produkter med glykolsyre ligge på huden når du er ute i solen. Du kan likevel bruke MD serum om natten, men må droppe det om dagen. Du kan fortsatt bruke Facial Cleanser, ettersom den ikke ligger på huden, men vaskes av.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #10 Skrevet 26. desember 2011 ^ Trooooor det går an å ha fet og sensitiv hud samtidig? Det jeg ligger i "sensitiv" er at den reagerer lett på produkter, blir lett litt rød/sår. Til TS: Du kan bruke MD formulations om sommeren også, men du kan ikke la produkter med glykolsyre ligge på huden når du er ute i solen. Du kan likevel bruke MD serum om natten, men må droppe det om dagen. Du kan fortsatt bruke Facial Cleanser, ettersom den ikke ligger på huden, men vaskes av. Tror dette er samme person som startet en tråd for en stund siden og da sa vedkommende at han jobbet ute 10 timer om dagen om sommeren. Da ville jeg ikke anbefalt å bruke noe som ligger på huden, selv om man bruker veldig høy faktor. Og når det gjelder fet/sensitiv hud så har du helt rett
Miah Skrevet 26. desember 2011 #11 Skrevet 26. desember 2011 ^ "Noe som ligger på huden"? Så klart kan han ha produkter liggende på huden om sommeren også, men tipper du bare slurvet litt med orbruken din der. Dersom du leser det jeg sa, ser du at jeg skrev at han kan godt bruke produkter fra MD, så lenge de ikke ligger på huden når han er i solen. Han kan dermed ikke bruke MD serum, men kan likevel bruke Facial Cleanseren sin. Facial Cleanser er ikke et produkt man tar på huden og lar ligge, man vasker det av. I motsetning til glykolsyreserumet som ligger på huden dagen lang. I kombinasjon med bruk av solfaktor burde ikke dette være noe problem i det hele tatt. Om det var knallsol ute og jeg skulle gå på ski en vintersdag, hadde jeg droppet serumet og gjerne brukt litt høyere faktor enn alle andre vennene mine.
Nikka88 Skrevet 26. desember 2011 #12 Skrevet 26. desember 2011 Du kan fint bruke alle fuktighetskremene fra md, ingen av de inneholder glykolsyre =) Fuktighetskremene skal kun gi fukt og beskytte huden, ikke "rense" slik som serumene. Bruk en fuktighetskrem med faktor =)Dermalogicas daily moisturizer spf 15 er god og fungerer for alle hudtyper. Clarins sin hydraquench lotion spf 15 for sensitiv hud gir masse fukt og roer huden ned.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #13 Skrevet 27. desember 2011 ^ "Noe som ligger på huden"? Så klart kan han ha produkter liggende på huden om sommeren også, men tipper du bare slurvet litt med orbruken din der. Dersom du leser det jeg sa, ser du at jeg skrev at han kan godt bruke produkter fra MD, så lenge de ikke ligger på huden når han er i solen. Han kan dermed ikke bruke MD serum, men kan likevel bruke Facial Cleanseren sin. Facial Cleanser er ikke et produkt man tar på huden og lar ligge, man vasker det av. I motsetning til glykolsyreserumet som ligger på huden dagen lang. I kombinasjon med bruk av solfaktor burde ikke dette være noe problem i det hele tatt. Om det var knallsol ute og jeg skulle gå på ski en vintersdag, hadde jeg droppet serumet og gjerne brukt litt høyere faktor enn alle andre vennene mine. Du skrev at han skulle bruke serumet fra MD om natten. Jeg ville ikke gjort det dersom jeg var ute i solen i ti timer hver dag.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #14 Skrevet 27. desember 2011 Du kan fint bruke alle fuktighetskremene fra md, ingen av de inneholder glykolsyre =) Fuktighetskremene skal kun gi fukt og beskytte huden, ikke "rense" slik som serumene. Bruk en fuktighetskrem med faktor =)Dermalogicas daily moisturizer spf 15 er god og fungerer for alle hudtyper. Clarins sin hydraquench lotion spf 15 for sensitiv hud gir masse fukt og roer huden ned. Spf 15 er for lavt! Clarins er et parfymeriprodukt = hold deg langt unna, TS. Du betaler kun for pene krukker. Denne har jeg faktisk prøvd fordi jeg fikk en prøve på den og konsistensen var ekkel, den kornet seg på huden og inneholdt alt for mye parfyme for min sensiive hud. Anbefales IKKE!
Miah Skrevet 27. desember 2011 #15 Skrevet 27. desember 2011 Du skrev at han skulle bruke serumet fra MD om natten. Jeg ville ikke gjort det dersom jeg var ute i solen i ti timer hver dag. Men de fleste kan gjøre det uansett. Produktene skal bare ikke ligge på huden når man er i solen. Så lenge han renser ansiktet om morningen ser jeg ikke noe problem i det - spesielt ikke kombinert med ekstra høy solfaktor ettersom han er så mye ute.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #16 Skrevet 27. desember 2011 Jeg har prøvd MD formultaions nå i 1 mnd og har sensitiv hud... er det normalt at huden skal bli glinsete med dette?
Karimote Skrevet 29. desember 2011 #17 Skrevet 29. desember 2011 Md formulations kan virke uttørkende for mange...og det som kan skje er at huden blir så uttørket at den begynne å produsere mer talk som igjen kan resultere i blank og glinsete hud. Er du veldig sensitiv anbefaler jeg Decleror Harmoni Calm dagkrem og Rose Dòrient aromessens ;-)
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #18 Skrevet 29. desember 2011 Så når jeg bruker md formulatons sin sensitive serie så betyr det at jeg ikke burde bruke den om jeg blir glissen i huden? Hva ville du brukt om sommeren da av serum, hudkrem og rens?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #19 Skrevet 1. januar 2012 Jeg har forsøkt MD formulations nå det anti aging kittet... jeg opplever at huden blir glinsete spesielt på nesen og pannen min.... betyr det at jeg ikke har sensitiv hud men at jeg har fet du?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2012 #20 Skrevet 1. januar 2012 Jeg har forsøkt MD formulations nå det anti aging kittet... jeg opplever at huden blir glinsete spesielt på nesen og pannen min.... betyr det at jeg ikke har sensitiv hud men at jeg har fet du? Er det du som er TS? I såfall tipper jeg det er litt mye å bruke to fuktighetskremer om natten. Nå som du har vendt deg til glykolsyren kan du sikkert skifte til litt lettere kremer og bruke sheilding creme når huden din trenger noe ekstra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå