Gå til innhold

Slutte med snus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorry for sene tilbakemeldinger men dagen i dag har gått i ett. Jeg har enda ikke forstått denne multisiteringen.

Jeg regna ut dette med tyggis vs. snus og tyggis ble billigere.

Det ble med 3 tyggiser idag, og ca 5 juksesnus. Jeg blir kvalm av tyggisene etter ca 15 min, og dem smaker ikke direkte godt.

Så jeg tror de 105 tyggisene var minst 50 for mye.

Juksesnusen smaker ikke godt den heller, og jeg stikker tunga bort i snusen slik at det smaker ekkelt. Slik kan jeg nok slutte på dem også, for nå forbinder jeg dem med noe "nødvendig enn så lenge, men ekkelt". Jeg merker at jeg har vanskelig for å forklare hva jeg føler og tenker, og at jeg formulerer meg dårlig.

Jeg var hos svigers idag, og følte på det at jeg ikke snuser lengre. Det er noe med det stedet og snus. Jeg fikk faktisk røykesug også. De røyker og samboeren snuste og der følte jeg meg "sårbar". Merkelig følelse.

Sevestra: kjipt, men vi heier på deg og nye forsøk :blomst:

Tanken på å bli kontrollert til de grader av snus er vel egentlig i bunn og grunn at jeg vil slutte. Føler med deg!

Roo:

Er livet fullkomment uten snusen?

Nei, slik føles det ikke akkurat nå. Spesielt ikke oppe i depresjonen.

Snus er jo ikke noe helseskadelig i det hele tatt!?

Alt for lite forskning på dette, så jeg tenker det samme.

Er det verdt å ofre noe jeg er såå glad i?

nja. Jeg vil ikke være avhengig, rett og slett.

Det finnes andre steder å spare penger.

Check

Kanskje jeg skal gi meg selv lov til en boks i uka....

Eller kanskje en etter hvert måltid. Men så disiplinert kommer jeg ikke til å være.

Uansett så skal jeg jo slutte når jeg blir gravid.

Jeg har ikke planer om graviditet før om maaange år så det har jeg ikke tenkt så mye på.

Delte mine tanker om dette jeg også.

"Synes dagen idag er mye verre enn de to forrige. Da var jeg mer motivert. Håper imorgen blir bedre. "

:blomst: Second that.

Dette ble mye tekst, gitt!

Så artig at du tok deg tid til å svare på alle tankene mine ;)

Her har jeg gått på en real sprekk med en hel boks på to dager. F*** ta!! Greide ikke styre meg.. Er veldig skuffet over meg selv og min egen viljestyrke. Hvor har den blitt av?

Men det er på'an igjen nå. Vil så gjerne klare det! Bare så synd at jeg må starte på nytt, men kan takke meg selv.

Stå på videre dere andre!

Gjest Sevastra
Skrevet

Jeg klarer fortsatt å ikke snuse. Tror jeg er på 4 eller 5 dagen uten snus. Den første uka er jo uansett verst. Jeg tror du kommer til å klare det Roo, hvis du kommer deg igjennom den første uka. :)

Skrevet

Så flott! Jeg synes dag 3 var VELDIG ille. Føler du at du er over den verste kneika?

Har hørt det tar tre uker før all nikotin er ute av kroppen og abstinensene begynner å avta, men vet ikke helt hva som stemmer her!?

Jeg skal også klare det :)

Skrevet

Jeg slutta å snuse idet vi bikket over til 2012, og holder meg fortsatt! Går faktisk overraskende bra, kjenner ikke suget engang.. Snuste i 3 år før dette :jepp:

Skrevet

Jeg slutta å snuse idet vi bikket over til 2012, og holder meg fortsatt! Går faktisk overraskende bra, kjenner ikke suget engang.. Snuste i 3 år før dette :jepp:

Wow, creds til deg!!

Skrevet

Er det greit om jeg henger meg med her? Tenkte det kunne være godt å ha et sted å skrible ned tankene, og å prate med noen i samme situasjon.

Er på min siste boks nå, så dette kan bli spennende. Slutta cold turkey i fjor, og holdt meg i 6 månender, men så kom sommeren, fadderuka og eksamensperioden. Jeg er en svak sjel. Vil bare si at dere er kjempeflinke! Den første uka er definitivt den verste. :)

Gjest Sevastra
Skrevet

Så flott! Jeg synes dag 3 var VELDIG ille. Føler du at du er over den verste kneika?

Har hørt det tar tre uker før all nikotin er ute av kroppen og abstinensene begynner å avta, men vet ikke helt hva som stemmer her!?

Jeg skal også klare det :)

Jeg har som sagt slutta en gang før, og da var det verste over etter ca ei uke. Etter en mnd er det ikke noe sug igjen utenom av og til hvis man henger mye i lag med folk som snuser. Eller når man drikker f eks. Slik er det for meg.

Nå har jeg ikke direkte snus sug, men føles hele tiden ut som om det er noe som mangler. Spesielt etter jeg har spist, som er min yndlingstid å snuse på. Den vanlige fella

jeg går i da, er at jeg propper i meg godteri. Så har like greit kutta ut godteri mens jeg er i gang. Denne gangen skal jeg klare det. Føler meg svak når nikotin og sukker kontrollerer livet mitt. Nå er motivasjonen på plass.

Jeg vet du kan klare det, så lenge man vil det 100% så går det ;)

Gjest Sevastra
Skrevet

Er på min siste boks nå, så dette kan bli spennende. Slutta cold turkey i fjor, og holdt meg i 6 månender, men så kom sommeren, fadderuka og eksamensperioden. Jeg er en svak sjel. Vil bare si at dere er kjempeflinke! Den første uka er definitivt den verste. :)

Åh, jeg hater den desperate følelsen man får når det er 1 snus igjen og ingen butikk i nærheten. Eller når man har bestemt seg for at dette er den siste boksen, når boksen er full, og med en gang den nesten er tom så virker det ikke som en så veldig god ide lengre.

Skrevet

Hurra, over en uke siden siste snus! :duskedame:

Jeg savner snus etter mat og morgensnusen så inderlig. Noworries: Savner du ikke å ha noe under leppen heller? Utrolig flott at du har bestemt deg og vært en hel uke uten :smilyblomst:

Reka : :jepp: Jo flere jo bedre!

Skrevet

Jeg har som sagt slutta en gang før, og da var det verste over etter ca ei uke. Etter en mnd er det ikke noe sug igjen utenom av og til hvis man henger mye i lag med folk som snuser. Eller når man drikker f eks. Slik er det for meg.

Nå har jeg ikke direkte snus sug, men føles hele tiden ut som om det er noe som mangler. Spesielt etter jeg har spist, som er min yndlingstid å snuse på. Den vanlige fella

jeg går i da, er at jeg propper i meg godteri. Så har like greit kutta ut godteri mens jeg er i gang. Denne gangen skal jeg klare det. Føler meg svak når nikotin og sukker kontrollerer livet mitt. Nå er motivasjonen på plass.

Jeg vet du kan klare det, så lenge man vil det 100% så går det ;)

Du høres veldig motivert ut denne gangen, det er da man greier det!

Er helt enig, suget etter snus er på topp når man drikker og omgås andre folk som snuser. Tror jeg må holde meg unna de største fristelsene i starten om jeg skal greie det.

Ellers er det jo folk som snuser "overalt", så man må jo bare lære seg til å motstå fristelsen.

Stå på videre!

Skrevet

Åh, jeg hater den desperate følelsen man får når det er 1 snus igjen og ingen butikk i nærheten. Eller når man har bestemt seg for at dette er den siste boksen, når boksen er full, og med en gang den nesten er tom så virker det ikke som en så veldig god ide lengre.

Hehe, som om jeg skulle sagt det selv! Tok min siste snus etter frokost i dag, og det har egentlig gått veldig bra. Ingen sug, bare null energi, hodepine og litt ekstra humørsyk.

Gjest Sevastra
Skrevet

Jeg holdt på å relapse i dag, samboeren er reist bort og jeg tenkte å dra å kjøpe en boks snus på den lokale kiosken. Hvis ingen ser meg snuse, så snuser jeg vel egentlig ikke? Eller?

Istedet for å kjøpe snus stappa jeg heller i meg en hel melkerull+en halv liter brus. Det er vell litt bedre, men fortsatt ikke helt i mål. :(

Gjest Sevastra
Skrevet

Jeg forstår nå at jeg står mellom to valg: spise meg feit og ikke snuse eller snuse og fortsette å være nogenlunde tynn. Jeg vil ha snuuuus. :(

Skrevet

Har heldigvis ikke merket noe til den ekstra store matlysten :)

godterisyk som vanlig men ikke noe ille.

• 1 år senere...
Gjest Harrytass
Skrevet

Je pleier å spytte brukt porsjonsnus nedi boksen, Helst når folk ser meg for da vill dom itte ha vis dom masar om å bomme, Pleier ofstes å stikke tunga nedi også...

• 3 uker senere...
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hvordan går det? Jeg vil også slutte, men er sååå glad i å ta meg en snus!!

Skrevet (endret)

Jeg skal slutte nå! Prøvde før ferien, det var et lite helvete. Jeg var irritabel, sur og grinete og faktisk gråt jeg masse! Herregud, det følte som pms *1000. Så bestemte jeg meg for å gjøre det etter ferien i steden. + at kjæresten ba meg pent om det, for han orka ikke ferie med meg hvis jeg skulle være så sur.

Nå er jeg på siste boksen, og gruer meg som en hund. Leser denne tråden for tips:)

Edit: jeg kommer også til å bli feit som en liten bolle. Ikke snus= behov for å spise noe. Konstant!! Kjæresten tilbyr seg, snill som han er, at jeg kan få ha penisen hans i munnen når jeg måtte føle behov for det. Setter kjempepris på det.

Endret av Lilleulv_
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Jeg skal slutte nå! Prøvde før ferien, det var et lite helvete. Jeg var irritabel, sur og grinete og faktisk gråt jeg masse! Herregud, det følte som pms *1000. Så bestemte jeg meg for å gjøre det etter ferien i steden. + at kjæresten ba meg pent om det, for han orka ikke ferie med meg hvis jeg skulle være så sur.

Nå er jeg på siste boksen, og gruer meg som en hund. Leser denne tråden for tips:)

Edit: jeg kommer også til å bli feit som en liten bolle. Ikke snus= behov for å spise noe. Konstant!! Kjæresten tilbyr seg, snill som han er, at jeg kan få ha penisen hans i munnen når jeg måtte føle behov for det. Setter kjempepris på det.

Hahaha. Det som jeg synes er verst er savnet etter den følelsen man får når man legger en snus under leppa. Man blir så avslappet og rolig, på en måte. Jeg merker at jeg snuser ekstra mye når det er travelt på jobb.

Det jeg hater er ånden, missfarging på tennene, prisen (sløseri) og å våkne opp hver morgen med hoven leppe, helt sår. Saken er at jeg bare utsetter det hele tiden. I september skal jeg 2 uker på ferie, så jeg vil liksom ikke være snusfri da! Jeg vet at jeg kommer til å sprekke uansett. Hva er en ferie uten å kunne kose seg? :trist:

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er dette mulig? Jeg har snust over en halv boks daglig i 7 mnd, og sluttet på dagen for tre uker siden. Hadde litt abstinenser første dagen, og merker at jeg savner det litt fremdeles, men har overhodet ingen vansker med å holde meg unna.

???? :fnise: Forstår det ikke.

Anonymous poster hash: 60cb2...79e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...