Gjest Sevastra Skrevet 1. januar 2012 #22 Skrevet 1. januar 2012 Husker januardagen for 4 år siden da jeg tok min første snus bare for å prøve. Har prøvd å slutte i 3 år nå. Klarte det i 3 mnd en gang, men begynte igjen. Hver gang jeg kjøper en boks tenker jeg "dette er den siste". Jeg vil slutte, men spiser så syykt mye godteri når jeg ikke har snus. Har lagt på meg 7 kilo
Skylines Skrevet 1. januar 2012 #23 Skrevet 1. januar 2012 Jeg sitter her med to snus igjen.. Skal se om jeg kan klare å holde meg unna en ny boks, men jeg er utrolig svak! Jeg må jo ut å kjøre på en bensinstasjon for å kjøpe ny boks, skal se om det kan holde meg unna. Vanskelig dette her, snusen blir et savn..
Ibanez Skrevet 1. januar 2012 #24 Skrevet 1. januar 2012 Sevastra; kjipt at trangen ble så sterk. Hvordan begynte du 3 mnd igjen etterpå? Tenkte du "bare en snus" ? Hvordan går dte med resten av dere ?? Snart 24 timer uten min bestevenn. Gått overraskende greit idag. Jeg grep etter snusboksen til samboeren to ganger men det var ikke fordi jeg ble fristet, det var ren rutine. Merkelig..
smarties 82 Skrevet 1. januar 2012 #25 Skrevet 1. januar 2012 En metode som funka for meg: Innkjøp: en pakke Nicorette depotplaster 15mg/16timer – inneholder 7 stk plaster. Dagen før: Siste snus tatt før leggetid. Siden jeg er svak synes jeg det er best å kvitte seg med all snusen så man ikke blir frista. Dag 1: Setter på 1 stk plaster om morgenen som er på til leggetid. Kjøp gjerne inn litt vanlig tyggegummi, frisk eller lignende som man kan trøste seg med. For min del gikk dette veldig bra med lite ubehag. Dag 2: Samme som dag 1. Dag 3: Hvis de 2 første dagene har gått ok kan det være ok å trappe ned alt nå. Jeg tok fra dag 3 et halvt plaster. Det er enkelt å klippe det i to med saks. Dag 4: halvt plaster Dag 5: halvt plaster Dag 6: halvt plaster Dag 7: Hvis alt går bra er det på tide å trappe ned. Kvart plaster. Dag 8: Kvart plaster Dag 9: Kvart plaster Dag 10: Kvart plaster Dag 11: Kvart plaster. Siste dag Dag 12: Første dag uten nikotin. For meg gikk dette helt fint! Jeg opplevde intet særlig ubehag gjennom nedtrappingen og ikke noe sug. Jeg sluttet også med hjelp av plaster. Det var redningen for meg lykke til!
Roo Skrevet 2. januar 2012 #26 Skrevet 2. januar 2012 Snusfri her også! Veldig kry og veldig motivert. Men litt humørsvingninger også kan man si.. SKAL klare det denne gangen! Håper det går bra med dere også.
Ibanez Skrevet 2. januar 2012 #27 Skrevet 2. januar 2012 Litt irritert igår. Idag også forsåvidt. Savner prikkingen i leppen.
Roo Skrevet 2. januar 2012 #28 Skrevet 2. januar 2012 En smule irritert idag selv, heldigvis er jeg alene hjemme ikveld, ingen å være sur mot. Savner også den deilige prikkingen i leppa, men holder meg for god for det. Enn så lenge iallefall. Må ut å hamstre litt snop kjenner jeg, det må vel være lov noen dager!?
Ibanez Skrevet 2. januar 2012 #29 Skrevet 2. januar 2012 Mhm, det er lov å kompensere litt med snop Skal straks ut å handle litt selv. Blomkål, kålrot, agurk og gulrøtter + rømme og dipmiks. Blomkål til dip høres merkelig ut, egentlig.
Roo Skrevet 2. januar 2012 #30 Skrevet 2. januar 2012 Men grønt og dip hørtes ikke dumt ut i det hele tatt, det er jo faktisk veldig snadder Og sunt! Det skal jeg jaggu ha imorgen. Men står over blomkålen, det liker jeg ikke. Passet den til dip?
Violetsky Skrevet 2. januar 2012 #31 Skrevet 2. januar 2012 Til dere som savner prikkingen i leppen. Prøv å legge en tyggis under leppen, altså etter du har tygd den litt. Det høres veldig rart ut men det vil prikke litt, hvertfall hvis det er en litt sterk tyggis. Jeg snuser selv og er ikke klar for å slutte helt enda, men jeg holder på å trappe ned Lykke til folkens!
Roo Skrevet 2. januar 2012 #32 Skrevet 2. januar 2012 Artig tips! Men tror jeg holder meg unna alt som kan legges under leppa, tror det går fortere til man har en vellykket slutt da
Violetsky Skrevet 2. januar 2012 #33 Skrevet 2. januar 2012 Artig tips! Men tror jeg holder meg unna alt som kan legges under leppa, tror det går fortere til man har en vellykket slutt da Ja det er mulig du har rett. Jeg har ikke benyttet dette som en metode for å slutte selv. Jeg har bare gjort det hvis jeg har hatt lyst på en snus og ikke kunne tatt en
Ibanez Skrevet 2. januar 2012 #34 Skrevet 2. januar 2012 Fikk ikke tid til grønnsakene idag, men jeg skippet å kjøpe blomkålen i denne omgang. Hittil har jeg tygget 4 tyggiser om dagen, åltså langt unna samme mengde med snus. Tyggisen er "kun" 4 mg nikotin i pr stk. sammenlignet med skruf xstra sterk portion som er 18 mg pr stk. Går rett vei dette Roo: Hva brukte du å snuse før, og mengde ?
Gjest Sevastra Skrevet 3. januar 2012 #35 Skrevet 3. januar 2012 Sevastra; kjipt at trangen ble så sterk. Hvordan begynte du 3 mnd igjen etterpå? Tenkte du "bare en snus"? Jeg var på fest og hadde drukket, suget blir alltid tusen ganger sterkere når jeg drikker. Snuser lett en boks thunder på en fyllekveld. Uansett, så hadde noen andre på festen snus, jeg bomma en og da var det gjort. Nå blir jeg med å slutter. Jeg hadde spart en stakkars liten snus til i dag. Snuste den nå nettopp. Snus er så dyrt, og jeg er lei av å føle meg kontrollert av en slik dum uvane. Men det er så godt også
Roo Skrevet 3. januar 2012 #36 Skrevet 3. januar 2012 Fikk ikke tid til grønnsakene idag, men jeg skippet å kjøpe blomkålen i denne omgang. Hittil har jeg tygget 4 tyggiser om dagen, åltså langt unna samme mengde med snus. Tyggisen er "kun" 4 mg nikotin i pr stk. sammenlignet med skruf xstra sterk portion som er 18 mg pr stk. Går rett vei dette Roo: Hva brukte du å snuse før, og mengde ? Du er absolutt på rette veien!! Gleder meg til å handle dip og grønnsaker ikveld jeg også. Du bruker tyggis du ja, har ikke fått med meg det jeg. Men fint at du synes det fungerer. Men koster ikke tyggis like mye som snusen? Stå på videre, dette greier du Jeg snuste skruf xtra sterk. Var alltid den jeg synes var best. Idag sliter jeg med tanker som, Er livet fullkomment uten snusen? Snus er jo ikke noe helseskadelig i det hele tatt!? Er det verdt å ofre noe jeg er såå glad i? Det finnes andre steder å spare penger. Kanskje jeg skal gi meg selv lov til en boks i uka.... Uansett så skal jeg jo slutte når jeg blir gravid. og listen fortsetter. Synes dagen idag er mye verre enn de to forrige. Da var jeg mer motivert. Håper imorgen blir bedre.
Roo Skrevet 3. januar 2012 #37 Skrevet 3. januar 2012 Jeg var på fest og hadde drukket, suget blir alltid tusen ganger sterkere når jeg drikker. Snuser lett en boks thunder på en fyllekveld. Uansett, så hadde noen andre på festen snus, jeg bomma en og da var det gjort. Nå blir jeg med å slutter. Jeg hadde spart en stakkars liten snus til i dag. Snuste den nå nettopp. Snus er så dyrt, og jeg er lei av å føle meg kontrollert av en slik dum uvane. Men det er så godt også Shit happens. Velkommen i klubben igjen. You can do it!
Gjest Sevastra Skrevet 3. januar 2012 #38 Skrevet 3. januar 2012 Shit happens. Velkommen i klubben igjen. You can do it! Skal klare det denne gangen Kjenner suget allerede
Ibanez Skrevet 4. januar 2012 #39 Skrevet 4. januar 2012 Sorry for sene tilbakemeldinger men dagen i dag har gått i ett. Jeg har enda ikke forstått denne multisiteringen. Jeg regna ut dette med tyggis vs. snus og tyggis ble billigere. Det ble med 3 tyggiser idag, og ca 5 juksesnus. Jeg blir kvalm av tyggisene etter ca 15 min, og dem smaker ikke direkte godt. Så jeg tror de 105 tyggisene var minst 50 for mye. Juksesnusen smaker ikke godt den heller, og jeg stikker tunga bort i snusen slik at det smaker ekkelt. Slik kan jeg nok slutte på dem også, for nå forbinder jeg dem med noe "nødvendig enn så lenge, men ekkelt". Jeg merker at jeg har vanskelig for å forklare hva jeg føler og tenker, og at jeg formulerer meg dårlig. Jeg var hos svigers idag, og følte på det at jeg ikke snuser lengre. Det er noe med det stedet og snus. Jeg fikk faktisk røykesug også. De røyker og samboeren snuste og der følte jeg meg "sårbar". Merkelig følelse. Sevestra: kjipt, men vi heier på deg og nye forsøk Tanken på å bli kontrollert til de grader av snus er vel egentlig i bunn og grunn at jeg vil slutte. Føler med deg! Roo: Er livet fullkomment uten snusen? Nei, slik føles det ikke akkurat nå. Spesielt ikke oppe i depresjonen. Snus er jo ikke noe helseskadelig i det hele tatt!? Alt for lite forskning på dette, så jeg tenker det samme. Er det verdt å ofre noe jeg er såå glad i? nja. Jeg vil ikke være avhengig, rett og slett. Det finnes andre steder å spare penger. Check Kanskje jeg skal gi meg selv lov til en boks i uka.... Eller kanskje en etter hvert måltid. Men så disiplinert kommer jeg ikke til å være. Uansett så skal jeg jo slutte når jeg blir gravid. Jeg har ikke planer om graviditet før om maaange år så det har jeg ikke tenkt så mye på. Delte mine tanker om dette jeg også. "Synes dagen idag er mye verre enn de to forrige. Da var jeg mer motivert. Håper imorgen blir bedre. " Second that. Dette ble mye tekst, gitt!
Ibanez Skrevet 4. januar 2012 #40 Skrevet 4. januar 2012 Jeg drømte at jeg røykte og snuste i det skjulte i natt. Stappet inn 4 snus om gangen herrefred for noen drømmer jeg har. Går greit idag føler jeg. Sliter med mye kvalme om dagene så det hjelper litt i prosessen. Det frister ikke med snus eller ekkel tyggis da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå