Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig fascinert over hvor mye DUMT jeg kan drømme. Og noen ganger til tider veldig flaut... :sjenert: Jeg prøver å huske/skrive ned drømmene - i sær de som jeg husker krystallklart, for så sjekke hva de betyr.

Noen symboler vet jeg betyr stikk motsatt. Som for noen måneder siden; jeg drømte at jeg skiftet bleie på min yngste sønn og fikk masse (!!!!!) avføring på meg (yukkkk!) - men når jeg våkna av drømmen ble jeg happy; det betyr (for meg iallefall) rikdom! Og et par uker senere vant jeg en "pen sum" på Joker :tommelopp:

I går drømte jeg derimot en skikkelig ekkel drøm; edderkopp. En DIGER sak som sto på et eddderkoppspinn. Min mann sto på andre siden og jeg klaga mi nød over at han ikke hadde fjernet den heslige saken. Jeg husker i drømmen at jeg kunne SE at edderkoppen pustet. Hjææælp...! Nuvel, jeg måtte undersøke og det betyr visst hell. Jo større edderkopp (eller heslige krypdyr, jo mer hell). Det er også første gang jeg har drømt om edderkopp òg!

Hva drømmer du om - og hva betyr/er din drømmetydning? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg har hatt en tilbakevendende drøm en periode. Den er ikke helt lik hver gang, men nesten. Og følelsen jeg har når jeg våkner, er veldig lik hver gang. Jeg har prøvd å finne ut hva den drømmen måtte bety, men har ikke klart det.

Nå har jeg faktisk ikke hatt den drømmen på en liten stund. Tror det er fordi jeg har gjort visse endringer i livet, og dermed forsvant den underbevisste tanken jeg hadde, som framkalte drømmen.

Skrevet

Kan aldri huske at jeg har drømt om noe dyr/vesen eller lignende.. De drømmene jeg kan huske er de med personer/hendelser fra virkeligheten. Noen ganger drømt om verdens kjekkeste fyr jeg ikke kjenner så veldig godt, og har hørt at hvis du drømmer om en person, så er du den siste han tenkte på før han sovnet. Sikkert bare bull ;) Men jeg er allikevel veldig dårlig på å tyde drømmer, det vil si, de få jeg faktisk husker når jeg våkner igjen...

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg tolker de drømmene jeg kan huske, men jeg tror ikke de kan fortelle meg at jeg vinner i lotto. Så jeg tolker dem mest for morro skyld for å se hva som lusker i underbevisstheten.

Siden drømmene kommer fra min hjerne så velge jeg å tolke symbolene ut ifra hva slags følelse de gir meg, og ikke hva boken sier. Hvis jeg drømmer om f.eks edderkopper, så tolker jeg ikke det i en positiv retning, siden jeg er livredd for dem. De er for meg symboler på frykt og ikke hell og lykke.

Det samme gjelder følelsene jeg opplever i drømmen. Jeg har hatt mareritt som ikke har vært skumle drømmer, bortsett fra følelsen jeg har våknet med/hatt i drømmen, og da tar jeg det med i betraktningen.

En annen ting er at jeg bare husker drømmene mine de gangene jeg går igjennom noe kraftig følelsesmessig, eller det skjer store forandringer rundt meg. Flere ganger har jeg hatt drømmer som har hjulpet meg med å gi slipp på både sorg og sinne, men jeg legger ikke noe overnaturlig bak noe av det. For meg handler det bare om å forstå mitt eget sinn.

Skrevet

Jeg tolker de drømmene jeg kan huske, men jeg tror ikke de kan fortelle meg at jeg vinner i lotto. Så jeg tolker dem mest for morro skyld for å se hva som lusker i underbevisstheten.

Siden drømmene kommer fra min hjerne så velge jeg å tolke symbolene ut ifra hva slags følelse de gir meg, og ikke hva boken sier. Hvis jeg drømmer om f.eks edderkopper, så tolker jeg ikke det i en positiv retning, siden jeg er livredd for dem. De er for meg symboler på frykt og ikke hell og lykke.

Det samme gjelder følelsene jeg opplever i drømmen. Jeg har hatt mareritt som ikke har vært skumle drømmer, bortsett fra følelsen jeg har våknet med/hatt i drømmen, og da tar jeg det med i betraktningen.

En annen ting er at jeg bare husker drømmene mine de gangene jeg går igjennom noe kraftig følelsesmessig, eller det skjer store forandringer rundt meg. Flere ganger har jeg hatt drømmer som har hjulpet meg med å gi slipp på både sorg og sinne, men jeg legger ikke noe overnaturlig bak noe av det. For meg handler det bare om å forstå mitt eget sinn.

Ja, jeg var av samme oppfatning som deg når jeg drømte om den bæsje-drømmen (:lol:) men når jeg undersøkte det litt mer fikk jeg dette svaret

"Avføring :

Dette symboliserer fruktbarhet, vekst eller rikdom"

"Edderkopp:

Alle edderkopper unntatt en tarantell symboliserer alltid hell. Klatrer en edderkopp oppover veggen vil ditt største ønske bli oppfylt. En stor edderkopp betyr mer hell enn en liten"

Slik jeg tolker det betyr symboldrømmer gjerne det stikk motsatte. Persondrømmer derimot sliter jeg litt med å tolke. Hvis jeg drømmer om bestemora mi (som gikk bort for mange år siden) betyr det at jeg skal være på vakt - tror jeg. Vet at de gangene jeg har drømt henne har det gjerne skjedd noe, også har jeg ikke vært "helt med" og da har gjerne (uheldige) ting/hendelser skjedd.

Når jeg gikk gravid med ungene drømte jeg - OFTE (og det var særs slitsomt) at min mann var utro mot meg. I drømmen kunne han f.eks være ilag med annet kvinnfolk og kline vilt og uhemmet med henne mens jeg sto der med stor mage, hylte og skreik og bar meg.

Som sagt; når jeg våkna om morgenen etter slike drømmer, var jeg helt utslitt og hadde mest lyst til å klinke til han :ler: Stakkars mannen min ble jo helt fra seg av fortvilelse over at jeg hadde slike drømmer, og visste ikke hva godt han kunne gjøre for meg. Han er også en mann jeg stoler 100% på og vi har det veldig godt sammen. Tolkningen gjorde iallefall at jeg forstod mer hvorfor jeg hadde disse drømmene.

"Utro :

Dette er en motsetningsdrøm. Drømmer du din partner er utro vil han eller hun alltid være trofast. Dette gjelder selvsagt bare hvis drømmen er et symbol, og ikke en forutsigelse. Er dine venner utro setter de deg høyt. Hvis du er utro har du dårlig samvittighet for noe."

Gjest Raindrops
Skrevet

Ja, jeg var av samme oppfatning som deg når jeg drømte om den bæsje-drømmen (:lol:) men når jeg undersøkte det litt mer fikk jeg dette svaret

"Avføring :

Dette symboliserer fruktbarhet, vekst eller rikdom"

"Edderkopp:

Alle edderkopper unntatt en tarantell symboliserer alltid hell. Klatrer en edderkopp oppover veggen vil ditt største ønske bli oppfylt. En stor edderkopp betyr mer hell enn en liten"

Slik jeg tolker det betyr symboldrømmer gjerne det stikk motsatte. Persondrømmer derimot sliter jeg litt med å tolke. Hvis jeg drømmer om bestemora mi (som gikk bort for mange år siden) betyr det at jeg skal være på vakt - tror jeg. Vet at de gangene jeg har drømt henne har det gjerne skjedd noe, også har jeg ikke vært "helt med" og da har gjerne (uheldige) ting/hendelser skjedd.

Jeg skjønner hva du mener, men siden jeg ikke har noen tro på at drømmene mine forteller fremtiden så blir det litt søkt for min del. Og siden jeg ikke tror det er andre krefter enn meg selv involvert i drømmene mine, så er det kunn mine egne assosiasjoner og følelser som betyr noe for meg :) uansett så er det veldig morsomt da :)

Skrevet

Jeg har i mange år drømt forskjellige versjoner av den samme drømmen.

Jeg skal ut og reise, men når jeg kommer til flyplassen merker jeg at jeg har glemt pass/billetter/baggasje. Jeg stresser rundt for å prøve å få tak i dette, men klarer det aldri.

Noen ganger drømmer jeg at jeg kommer meg til utlandet, men oppdager at jeg har glemt penger/bankkort.

Aner ikke hva dette betyr, men har drømt dette jevnlig i mange år.

Noen som har en formening? :-)

Skrevet

Nå er vel ikke drømmebetydningssiden jeg bruker fasit; men å glemme noe, som jo er kjernen i din drøm, at du i virkeligheten har glemt noe.

"Glemme :

Drømmer du at du har glemt noe, er det sannsynlig at du i virkeligheten har glemt en viktig ting."

Men det blir jo opp til deg å tolke den i en slik retning.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå er vel ikke drømmebetydningssiden jeg bruker fasit; men å glemme noe, som jo er kjernen i din drøm, at du i virkeligheten har glemt noe.

"Glemme :

Drømmer du at du har glemt noe, er det sannsynlig at du i virkeligheten har glemt en viktig ting."

Men det blir jo opp til deg å tolke den i en slik retning.

Hm, hva kan jeg ha glemt i så mange år da? Hehe, kanskje jeg skulle gjort noe for sånn 10 år siden=P Får tenke på saken, hehe :-)

EDIT: Har prøvd å tolke den selv utfra en side jeg fant:

Ferie - En ferie kan bety at du flykter fra problemene dine

Bagasje - Var bagasjen på avveie er dette et tegn på din usikkerhet

Pass - Mister du passet ditt prøver noen å motarbeide deg

Penger - Taper du penger kan du bli ulykkelig

Tid (som i å ha dårlig tid) - drømmer du om tid kan det bety at du bruker for lite tid på viktige ting

Hørtes ikke så bra ut dette, altså=P

Endret av sauen87
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Jeg har i mange år drømt forskjellige versjoner av den samme drømmen.

Jeg skal ut og reise, men når jeg kommer til flyplassen merker jeg at jeg har glemt pass/billetter/baggasje. Jeg stresser rundt for å prøve å få tak i dette, men klarer det aldri.

En klassisk drøm det der, tror jeg.

Kan være et symbol på stress i hverdagen; tidsfrister som må overholdes eller bekymring over å ikke få tid til oppgaver som må utføres.

Prøv i drømmen å skifte fokus: ikke bry deg om at billetten er borte men tenk at det ordner seg likevel. Hva skjer i drømmen da?

Skrevet

Jeg har lagt merke til noe pussig. I de kjedelige periodene av livet mitt, hvor jeg absolutt ikke er fornøyd med tingenes tilstand og skulle ønske jeg var et helt annet sted, har jeg ofte de mest livlige og beste drømmene. Da har jeg så fantastiske drømmer at jeg sliter med å stå opp rett og slett fordi jeg ikke vil forlate drømmen. Og ofte drømmer jeg at jeg har det livet jeg skulle ønske jeg hadde og gjør de tingene jeg lenge har hatt lyst til å gjøre. Jeg har kommet frem til at det må være hjernens måte å kompensere for et kjedelig liv på. Kanskje er det slik at når jeg føler at livet står stille trenger jeg spennende drømmer for å kunne føle at jeg lever..

Ellers så synes jeg drømmetyding er et veldig interessant tema, som jeg tipper kommer til å få et større fokus innen psykologien om noen år når man vet mer om hva drømmer betyr. For jeg tror ikke at drømmer er tilfeldige, men at de på en eller annen måte er forankret i underbevisstheten og kan brukes til å lære oss noe om oss selv.

Skrevet

Jeg har lagt merke til noe pussig. I de kjedelige periodene av livet mitt, hvor jeg absolutt ikke er fornøyd med tingenes tilstand og skulle ønske jeg var et helt annet sted, har jeg ofte de mest livlige og beste drømmene. Da har jeg så fantastiske drømmer at jeg sliter med å stå opp rett og slett fordi jeg ikke vil forlate drømmen. Og ofte drømmer jeg at jeg har det livet jeg skulle ønske jeg hadde og gjør de tingene jeg lenge har hatt lyst til å gjøre. Jeg har kommet frem til at det må være hjernens måte å kompensere for et kjedelig liv på. Kanskje er det slik at når jeg føler at livet står stille trenger jeg spennende drømmer for å kunne føle at jeg lever..

Ellers så synes jeg drømmetyding er et veldig interessant tema, som jeg tipper kommer til å få et større fokus innen psykologien om noen år når man vet mer om hva drømmer betyr. For jeg tror ikke at drømmer er tilfeldige, men at de på en eller annen måte er forankret i underbevisstheten og kan brukes til å lære oss noe om oss selv.

Helt enig - og ja, i aller høyeste grad! :jepp: Klart, noen drømmer er bare tull og vas, men i bunn ligger det mye relatert til livet ditt, en slags "prosessering" av hva du har gjort og har i vente.

Skrevet

Hei, kan dere hjelpe meg å tolke en tilbakevendende drøm jeg har?

Jeg drømmer at min mann går bortover en strand eller en eng sammen med ett eller to barn (alltid gutter) på ca. 4-8 år (litt varierende hvor store de er). Jeg vet i drømmen at barna ikke er mine, men jeg føler at jeg har et slags ansvar for dem. I drømmen står jeg på skrå bak dem og ser etter dem mens de går.

Hva kan dette bety? Ingen av oss har barn (så vidt vi vet...).

Gjest ms_kwang
Skrevet

Mine drømmer er helt...ko-ko altså, skulle nesten tro at jeg har røyka sokkene mine, for så å sove :fnise:

Meeeen jeg flyr ofte...sånn ala flakser med hendene, og plutselig så svever jeg :fnise:

Igår natt ble jeg spist opp av zombier o.O

Men var ikke ett mareritt heller, er litt sånn jeg tenker i drømmen *ok dette er bare en drøm,la oss se hva som skjer videre* :P

Inatt :ingenting, jeg glemte å legge meg xD

Skrevet

Våknet midt på natten i går natt lykkelig fornøyd fordi jeg drømte at jeg var ferdig på jobb og skulle hjem med helgefri :fnise:

Ble bra skuffet da jeg oppdaget at det enda bare var natt til fredag.

:laugh:

God helg alle sammen :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...