Gå til innhold

Snille i jula, ja....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...jommen sa jeg snille.....

Har vært på jobb i kveld og så mye kjeft er det lenge siden jeg har fått!!!

Det er da virkelig ikke jeg som har bestemt at lørdag, ja da stenger ølsalget klokka seks! Og heller ikke jeg som har bestemt at det nytter ikke bare å ha det i kurven innen klokka seks, men det må gjennom kassa for dette tidspunktet.

Og nei - det er ingen selvfølge at jeg skal være villig til å rissikere jobb og butikk fordi noen vil ha øl kvart over seks. Så firkantet er jeg!!

:evil: :evil: :evil: :evil:

Jeg vil ha snille kunder til min butikk....

Huit - det var godt å få det ut!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke trivelig arbeidsdag forstår jeg. :-?

Jeg skulle vel vært innom butikken jeg da, for jeg var ikke sur i dag :brunette:

Skrevet

Hadde trengt det ja!Det mest frustrerende er faktisk at det går ut over koselige kunder og - jeg klarer liksom ikke komme helt ovenpå og bli blid igjen...Sukk!

Skrevet

Kjenner til det ja...

Du må ha en riktig God jul! :)

Gjest Brunhilde
Skrevet

Jeg har ikke så mange leveregler,men noen har jeg. En av dem er at jeg aldri skal være så stresset eller ha det så travelt at jeg ikke har tid til å være vennlig mot de som jobber i butikken...

God jul til deg fra meg - hev deg over de som ikke klarer å forstå at reglene ikke lages av deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jobber du i butikk så er det en del av jobben okke som, sure kunder,sinte,gale,sinnsyke,sprø....SMIL. Det er da jul for pokker.

Du viste vel da du begynte om hvor mange forskjellige kunder en kommer utfor.

Du tok vel ikke jobben forde det er så fordømt mange hyggelige folk som kommer innom.

Unnskyld, skjønner dere at jeg allerede er lei julemas....

Skrevet

Vel gjest - du er av de kundene som tydeligvis synest det er greit å klandre andre for at du har en dårlig dag.

Og det er ikke vår feil!!

Jeg begynte i butikk fordi jeg trengte jobb ved siden av studiene rett og slett. Og folk flest har faktisk folkeskikk!!!

Gale og sprø mennesker - de er faktisk ganske ålrighte!!

Skrevet

Som tidligere butikkmedarbeider er jeg heller ikke ukjnt med dette "fenomenet" Tilkall sjefen din og be de om å snakke med denne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var meg gjest som svarte. Trodde i denne søte juletid at du klarte å lese svaret for hva det er.

Finnes det ikke humor? tar du alt så alvorlig så burde du revurdere butikkjobben din?

Jeg skrev det med et smil om munnen faktisk.

Jeg er meget godt med disse kundegruppen jeg ramset opp. Har mange års erfaring i butikk.

Skrevet
Når du skriver kan vi ikke høre ironien i stemmen din...
Gjest Anonymous
Skrevet

Konkluderer med at julestria har tatt overhånd både på den ene og andre plassen.

Ha en riktig god jul med hyggelige mennesker rundt deg. :wink::wink:

Skrevet

Jeg lover herved på tro og ære å smile pent og ønske god jul til den personen som sitter i kassa når jeg skal gjøre de siste innkjøp før julaften!

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er vel ikke egentlig en del av arbeidsinstruksen at en skal smile til alle kunder...? Det var det i alle fall ikke da jeg jobba i butikk for 6 - 7 år siden. Jada, jeg smilte til alle, men til de sure kundene kom smilet helt automatisk, det var ikke "ekte". Tror de merket det.

Ellers er det ikke slik at butikk og andre sørvis-ansatte skal være en mental søppelkasse for kunder med dårlig humør. :wink:

Skrevet

Men det er jo noe i det at man skal utvise høflighet uansett, da...

Jeg kan ikke akkurat si at jeg er like begeistret for alle foreldrene i barnehagen men jeg er da like høflig mot alle uansett....

Gjest GreenSky
Skrevet
Men det er jo noe i det at man skal utvise høflighet uansett, da...

Jeg kan ikke akkurat si at jeg er like begeistret for alle foreldrene i barnehagen men jeg er da like høflig mot alle uansett....

Uenig! Jeg mener ikke at en skal utvise høflighet uansett.

Jeg er litt heldig jeg, da. Jeg har muligheten til å kaste ut frekke og motbydelige folk. Ikke tale om at jeg orker å kaste bort tid på slike mennesker. Uhøflige mennesker kan jeg til nøds tåle, folk kan jo ha en dårlig dag. Men frekke og motbydelige folk har jeg ingenting til overs for. Da får de heller være frekke og motbydelige et annet sted. (Jeg jobber ikke i butikk, altså, men føler sympati med de som sliter med slike kunder)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Man skal i utgangspunktet være høflig og smile til alle, men når man blir behandlet som dritt uten grunn, må det være lov å si fra. Og det må være lov å si at butikken er stengt og det ikke går an å få kjøpt noe når klokka er halv to på julaften, uten å få slengt i trynet at det var den dårligste servicen vedkommende har fått. Kom tilbake når vi har åpent, så skal du få service, sier jeg. Jeg vil hjem og feire jul jeg nå, og det vil helt sikkert du også. Det går an å si det på en høflig måte også, men det er ganske kjett når du får kjeft for n'te gang.

Butikkmedarbeidere er også mennesker, og ikke tjener-roboter som er der for å ta imot all mulig dritt. Det er ikke deres feil at noen ikke kan klokka.

Skrevet
Man skal i utgangspunktet være høflig og smile til alle' date=' men når man blir behandlet som dritt [b']uten grunn, må det være lov å si fra. Og det må være lov å si at butikken er stengt og det ikke går an å få kjøpt noe når klokka er halv to på julaften, uten å få slengt i trynet at det var den dårligste servicen vedkommende har fått. Kom tilbake når vi har åpent, så skal du få service, sier jeg. Jeg vil hjem og feire jul jeg nå, og det vil helt sikkert du også. Det går an å si det på en høflig måte også, men det er ganske kjett når du får kjeft for n'te gang.

Butikkmedarbeidere er også mennesker, og ikke tjener-roboter som er der for å ta imot all mulig dritt. Det er ikke deres feil at noen ikke kan klokka.

signerer på denne. ikke alle folk forstår det, de tror det er butikkansatte som bestemmer prisene, åpningstidene, osv osv osv. skulle ikke tro de var i besittelse av en fungerende hjerne.

Skrevet

signerer på denne. ikke alle folk forstår det, de tror det er butikkansatte som bestemmer prisene, åpningstidene, osv osv osv. skulle ikke tro de var i besittelse av en fungerende hjerne.

Helt enig i dette. Noen blir aldri fornøyd uansett!! Skjønner ikke dette med at "kunden alltid har rett", og at de ansatte alltid skal ta imot hva som helst med et smil. Sånn er det bare ikke!!

Klarer ikke folk å oppføre seg litt anstendig og høflig så (bør de) får de tilbakemeldinger som fortjent. Det er ikke de ansatte som har et problem, men det mennesket som tilstadighet kommer tilbake og er sur, sur og atter sur. Hva med de tomme truslene om at "da går jeg et annet sted"? Hold kjeft, for du kommer alltid tilbake alikevel! Kanskje vi egentlig ikke vil ha deg her?!!!

Ja jeg er sur i dag, og jeg er lei av den kommentaren "jobber du med dette helt frivillig så får du jaggu tåle det, ingen tvinger deg til dette".

Tull. Alle må ha en eller annen jobb. Tror ikke det er noen som digger å jobbe i kassa på super'n, jeg er glad til for at noen gjør det så jeg har et sted å handle når jeg kommer fra jobb sent om kvelden, og trenger mat i kjøleskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...