addict Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 hei! jeg kjøpte en sovesjeselong som står på barnerommet som gjesteseng. den kostet 5000 kr og ble kjøpt i høst. nå skal jeg flytte ut, og exen vil gjerne beholde den/kjøpe den av meg. hvor mye skal jeg ta for den? den er sovet på 2 ganger og ellers ikke brukt.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. desember 2011 #2 Skrevet 26. desember 2011 Hvis den er nesten god som ny er det vel egentlig 5.000 som er prisen? Du kan eventuelt være "grei" og si 4.000?
addict Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2011 hehe jooo men vil ikke være kjip heller på en måte. han bidro jo med andre ting vi trengte da. nå skal han stå på lånet selv og kommer ikke til å ha veeeldig mye penger framover..
Zzyzx Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 Jeg ville tatt halv pris av ny pris. Det er kanskje litt lite, men du vinner på goodwill. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 Hvis den er nesten god som ny er det vel egentlig 5.000 som er prisen? Du kan eventuelt være "grei" og si 4.000? En kan jo virkelig prøve å få full pris på noe som ble kjøpt for en stund siden, go som faktisk er brukt selv om den bare er brukt to ganger. Hadde noen krevd full pris fra meg, hadde jeg sagt de fikk ta den med så hadde jeg gått ut i butikken og kjøpt en helt ny som da inkluderer full garanti fra datoen jeg kjøpte den på. Halv pris er ofte det man selger lite brukte ting for 1
Gjest Blondie65 Skrevet 26. desember 2011 #6 Skrevet 26. desember 2011 En kan jo virkelig prøve å få full pris på noe som ble kjøpt for en stund siden, go som faktisk er brukt selv om den bare er brukt to ganger. Hadde noen krevd full pris fra meg, hadde jeg sagt de fikk ta den med så hadde jeg gått ut i butikken og kjøpt en helt ny som da inkluderer full garanti fra datoen jeg kjøpte den på. Halv pris er ofte det man selger lite brukte ting for Jeg ville prøvd å få mest mulig ut av en nesten ny sofa. Her ville jeg faktisk ha foreslått 4 eller 5.000 og sett hva typen sa - det må jo gå an å få et motbud.
sebastianen Skrevet 26. desember 2011 #7 Skrevet 26. desember 2011 Dersom du ikke trenger den og den står på barnerommet ville jeg bare la den stå. Den er vel da egentlig barnets ?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #8 Skrevet 26. desember 2011 Jeg ville prøvd å få mest mulig ut av en nesten ny sofa. Her ville jeg faktisk ha foreslått 4 eller 5.000 og sett hva typen sa - det må jo gå an å få et motbud. Om noen ahdde sagt full pris for en brukt sofa, ville jeg ikke giddet å komme med et motbud men gått ut i butikken og kjøpt meg en ny. Betaler ikke mer enn halvparten for møbler ol som er kommet ut av butikken. Da venter jeg heller på salget, og kjøper en like fin en til billigere penge.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. desember 2011 #9 Skrevet 26. desember 2011 Om noen ahdde sagt full pris for en brukt sofa, ville jeg ikke giddet å komme med et motbud men gått ut i butikken og kjøpt meg en ny. Betaler ikke mer enn halvparten for møbler ol som er kommet ut av butikken. Da venter jeg heller på salget, og kjøper en like fin en til billigere penge. Men nå er ikke dette en Finn annonse. Det er et skifte mellom to parter som skal gå fra hverandre. Det er litt andre regler som gjelder da. Selvsagt kan den som skal kjøpe sofaen nekte å kjøpe den til full pris - men det er faktisk lov å foreslå et motbud.
addict Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. desember 2011 Dersom du ikke trenger den og den står på barnerommet ville jeg bare la den stå. Den er vel da egentlig barnets ? Det er ikke hans barn, men mitt. Barnet har en annen far. Leiligheten jeg skal flytte til er liten og jeg har ikke plass til den. Høres 3000 kr greit ut? Ikke helt halv pris, men nå er den ikke brukt heller. Kan nevnes at sofaen ble kjøpt på salg og egentlig koster mer (tror det var 6000). Skjønner godt at ingen vil betale full pris for brukt vare, det ville ikke jeg heller gjort
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #11 Skrevet 26. desember 2011 Men nå er ikke dette en Finn annonse. Det er et skifte mellom to parter som skal gå fra hverandre. Det er litt andre regler som gjelder da. Selvsagt kan den som skal kjøpe sofaen nekte å kjøpe den til full pris - men det er faktisk lov å foreslå et motbud. Da syns jeg iallefall at man kan vise litt god vilje, og gi den til halv pris (især siden hun vet at exen kommer til å ha det trangt) Man trenger vel ikke kun tenke på penger? Syns halv pris er greit, jeg
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #12 Skrevet 26. desember 2011 Jeg synes 3000 kr hørtes greit ut.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #13 Skrevet 26. desember 2011 Jeg synes 3000 kr hørtes greit ut.
sebastianen Skrevet 27. desember 2011 #14 Skrevet 27. desember 2011 Det er ikke hans barn, men mitt. Barnet har en annen far. Leiligheten jeg skal flytte til er liten og jeg har ikke plass til den. Høres 3000 kr greit ut? Ikke helt halv pris, men nå er den ikke brukt heller. Kan nevnes at sofaen ble kjøpt på salg og egentlig koster mer (tror det var 6000). Skjønner godt at ingen vil betale full pris for brukt vare, det ville ikke jeg heller gjort 3000 tror jeg burde være greit.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #15 Skrevet 27. desember 2011 Men nå er ikke dette en Finn annonse. Det er et skifte mellom to parter som skal gå fra hverandre. Det er litt andre regler som gjelder da. Selvsagt kan den som skal kjøpe sofaen nekte å kjøpe den til full pris - men det er faktisk lov å foreslå et motbud. Jeg synes uansett markedspris er et greit kompromiss, det er ingen grunn til at eks skal kjøpe denne ikke nye sofaen dyrere enn den er på finn heller. 3000 synes jeg høres greit ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå