Isdronningen Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 Har blitt veldig fascinert av en fyr som er 17 år eldre enn meg. Vi har øyenflørtet en del på en stamkafe vi begge deler, og etterhvert gikk det over i at vi ble "på hils". Så tok jeg mot til meg og stoppet han på gaten (vi møttes tilfeldig utenfor kafeen). Dette var "ildprøven" for min del: Har vi god "snakkekjemi"? Kommer jeg til å merke aldresforskjellen i samtalen? Flyter formuleringene mine naturlig eller kommer jeg til å føle at jeg må "overkompensere"? Vi endte opp i en fantastisk samtale som fløt meget naturlig i EN TIME ute i kulden. Masse latter, mye like formuleringer, like interesser, gode reisehistorier, et skråblikk på konsumer-samfunnet og stresset dette medfører, samfunnets tendenser til periferi.. For meg; den perfekte samtale. Vi er nå venner på facebook og har en dialog på chat'en. Jeg er singel, han er singel. Vil si jeg kan påstå at vi er på "nogenlunde" samme plass i livet akkurat nå. Han er veldig lidenskapelig opptatt av jobben sin (kreativ jobb) og jeg er lidenskapelig opptatt av skuespill-studier. Han jobber mye, jeg er veldig opptatt med studiene mine og trenger noen som kan ha forståelse for det. Han reiser en del i jobbsammenheng noe jeg anser som positivt da jeg ønsker en mann som kan forstå at jeg også ønsker å oppleve mer av verden. Utseendemessig passer vi bra da han er en veltrent, ungdommelig utseende fyr med en rocka stil som komplimenterer meg perfekt (om du spør meg). Saken er at jeg ikke kan unngå å bekymre meg for (hovedsakelig) hva andre kommer til å mene om denne aldersforskjellen og om dette er en for stor hindring. Nå skal det sies at jeg ikke leter etter mannen å dele resten av mitt liv med akkurat nå. Er igrunn meget fornøyd som singel. Kunne gjerne tenke meg et eventyr med han, først og fremst, men når kjemien er så bra skal man aldri si aldri. Er en analytisk person av natur og har allerede tenkt på en del problemstillinger som kan dukke opp. Jeg har også respekt for at disse 17 årene med erfaring selvfølgelig utgjør en forskjell mellom oss. Ja, den siste detaljen: Jeg er 24 år og han er 41 år. Setter stor pris på innlegg! Blir interessant å se andres meninger om dette svart på hvitt.
Gjest UngKalven Skrevet 26. desember 2011 #2 Skrevet 26. desember 2011 Hvis den sosiale aksepten er det største problemet skjønner jeg ikke hva du venter på. Hopp i det. Det høres ut som du kan få en fantastisk tid med han. 4
Steinar40 Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Ja, den siste detaljen: Jeg er 24 år og han er 41 år. Setter stor pris på innlegg! Blir interessant å se andres meninger om dette svart på hvitt. Jeg tenker vel at det er sånn ca 100% sikkert at et forhold med så stor aldersforskjell aldri kommer til å vare i særlig mange år. Du er såpass ung at det spiller muligens mindre rolle for deg, men han burde nok tenke seg godt om noen ganger. På den annen side så antar jeg at han har egne barn og at han relativt nylig har blitt dumpet av eksen, og dermed kan sikkert også han føle for noen uforpliktende år i øyeblikket. Det blir jo da sannsynligvis bare bortkastet tid, men noe(n) skal man jo kaste bort tiden på.
violet92 Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 Go for it! Hvis dere er på samme plan som du sier, så er jo alder bare et tall
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 Jeg venter litt på 'tenk når du er en ung 50-åring, så er han en sliten pensjonist..' Det virker som om du har møtt en mann du virkelig liker? Ikke la alder være en hindring! Nyt fascinasjonen og forelskelsen(?)! Hva andre måtte mene er fullstendig likegyldig. Og så til 'standard kommentaren' til slike innlegg: heller 30 fantastiske år, enn 60 helt ok år..? 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #6 Skrevet 26. desember 2011 Kjør på. Det kommer nok ikke til å vare, men det er jo gøy så lenge det står på
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #7 Skrevet 26. desember 2011 Det er langt mer enn 17 års forskjell mellom meg og sambo, vi har fått det til å fungere i 5 år.. Kommer an på hva en mener med at det kommer til å vare eller ikke.. Sannsynligheten for at vi kommer til å dø på samme dag og år er nok liten. Men den beste kommentaren så langt er: heller 30 fantastiske år, enn 60 helt ok år.. Ts: og for it… 1
Gjest Solsmil Skrevet 26. desember 2011 #8 Skrevet 26. desember 2011 Jeg tenker vel at det er sånn ca 100% sikkert at et forhold med så stor aldersforskjell aldri kommer til å vare i særlig mange år. Jeg tenker at det er sånn ca 100% sikkert at du ikke har noe statistikk på dette, men heller baserer det på egne fordommer mot aldersforskjell i forhold. Til TS: Noen ganger funker det, andre ganger ikke. Og noen menn er helt fantastiske, andre ikke. Kanskje dette er av den virkelige gode typen. Hvis dere har det bra sammen, så ser jeg ikke hvorfor det ikke skulle gå. Som en over her sa: Heller 30 år sammen en som er helt fantastisk, enn 60 år med en som er ok.
Aldrisur Skrevet 26. desember 2011 #9 Skrevet 26. desember 2011 Kan dere ikke bare kjøre på og nyte den gode kjemien så lenge det varer? Kanskje det ikke holder for evig tid - men hva så? Nyt livet og det som er bra mens du/dere har det!
Steinar40 Skrevet 26. desember 2011 #10 Skrevet 26. desember 2011 Jeg tenker at det er sånn ca 100% sikkert at du ikke har noe statistikk på dette, men heller baserer det på egne fordommer mot aldersforskjell i forhold. Nei, jeg baserer det på min viten om at ulike generasjoner har lite til felles.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #11 Skrevet 26. desember 2011 Kjør på, selv har jeg 14 års forskjell, og har ikke angret et sekund på det valget jeg tok. Vi har vært gift nå i snart 3 år....... Han er drømmemannen min, er selv student mens han er ferdig utdannet sivilingeniør.
solch Skrevet 26. desember 2011 #12 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Mamma møtte pappa da hun var 20 og han 42. De var sammen i 12 år Selv har jeg det samme "problemet" som deg. Er 16 og veldig betatt av en mann som er dobbelt så gammel som meg. Jada, høres sikkert kvalmt ut for de som ikke er i samme situasjon. Kjenner ei på 20 som er sammen med en på 38, og det virker som om de har det veldig fint i lag Men du er tross alt en voksen dame, så jeg ser ikke at dette skal være et problem, føler det er verre for meg som enda er et "barn". Men lykke til Syntes ikke du bør bry deg om hva andre folk tenker. Om dere kan gjøre hverandre lykkelige er det det viktigste Endret 26. desember 2011 av solch 1
Gjest Solsmil Skrevet 26. desember 2011 #13 Skrevet 26. desember 2011 Nei, jeg baserer det på min viten om at ulike generasjoner har lite til felles. Ok, så da går jeg ut ifra at din såkalte "viten" baserer seg på hva som er representativt for et stort utvalg av mennesker? Jeg synes uansett det er rart, siden jeg stadig vekk ser at ulike generasjoner fakstisk kan ha masse til felles. Ikke alltid, men av og til. Og den lille delen som faktisk har noe til felles, utgjør faktisk noen prosent, de også.
Gjest Chloè Skrevet 26. desember 2011 #14 Skrevet 26. desember 2011 (endret) For min del hadde det ikke gått, uansett hvor bra/ung han så ut så er han 41. Men hvis det ikke plager deg å du bryr deg ikke om hva folk sier , go for it Endret 26. desember 2011 av blondina90
Bollocks Skrevet 26. desember 2011 #15 Skrevet 26. desember 2011 Har blitt veldig fascinert av en fyr som er 17 år eldre enn meg. Vi har øyenflørtet en del på en stamkafe vi begge deler, og etterhvert gikk det over i at vi ble "på hils". Så tok jeg mot til meg og stoppet han på gaten (vi møttes tilfeldig utenfor kafeen). Dette var "ildprøven" for min del: Har vi god "snakkekjemi"? Kommer jeg til å merke aldresforskjellen i samtalen? Flyter formuleringene mine naturlig eller kommer jeg til å føle at jeg må "overkompensere"? Vi endte opp i en fantastisk samtale som fløt meget naturlig i EN TIME ute i kulden. Masse latter, mye like formuleringer, like interesser, gode reisehistorier, et skråblikk på konsumer-samfunnet og stresset dette medfører, samfunnets tendenser til periferi.. For meg; den perfekte samtale. Vi er nå venner på facebook og har en dialog på chat'en. Jeg er singel, han er singel. Vil si jeg kan påstå at vi er på "nogenlunde" samme plass i livet akkurat nå. Han er veldig lidenskapelig opptatt av jobben sin (kreativ jobb) og jeg er lidenskapelig opptatt av skuespill-studier. Han jobber mye, jeg er veldig opptatt med studiene mine og trenger noen som kan ha forståelse for det. Han reiser en del i jobbsammenheng noe jeg anser som positivt da jeg ønsker en mann som kan forstå at jeg også ønsker å oppleve mer av verden. Utseendemessig passer vi bra da han er en veltrent, ungdommelig utseende fyr med en rocka stil som komplimenterer meg perfekt (om du spør meg). Saken er at jeg ikke kan unngå å bekymre meg for (hovedsakelig) hva andre kommer til å mene om denne aldersforskjellen og om dette er en for stor hindring. Nå skal det sies at jeg ikke leter etter mannen å dele resten av mitt liv med akkurat nå. Er igrunn meget fornøyd som singel. Kunne gjerne tenke meg et eventyr med han, først og fremst, men når kjemien er så bra skal man aldri si aldri. Er en analytisk person av natur og har allerede tenkt på en del problemstillinger som kan dukke opp. Jeg har også respekt for at disse 17 årene med erfaring selvfølgelig utgjør en forskjell mellom oss. Ja, den siste detaljen: Jeg er 24 år og han er 41 år. Setter stor pris på innlegg! Blir interessant å se andres meninger om dette svart på hvitt. No worries! Nå snakker jeg av indirekte personlig erfaring her. Det er 17 år mellom mine foreldre. Mor var 19 da de ble sammen, og far var 36 (høres sykt ut, ja) - men nå, 27 år senere, er de like stormforelsket som alltid. Selvsagt kommer det an på parene, men prøv deg frem. Hopp i det! Drit i hva andre sier. Lykke til!
Gjest Tidssone Skrevet 26. desember 2011 #16 Skrevet 26. desember 2011 Så. Jeg lurer på om svarene ville vært de samme dersom hun var 42 og han 24...
solch Skrevet 26. desember 2011 #17 Skrevet 26. desember 2011 Så. Jeg lurer på om svarene ville vært de samme dersom hun var 42 og han 24... Ja, iallfall fra min side. Selv om jeg aldri kunne vært sammen med noen som er yngre enn meg selv. Kjenner ei dame på 35 som er sammen med en på 20. Men nå er ho dama 20 i hodet da Men jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk skal ha meninger om forholdet til andre basert på aldersforskjeller. Bare for å gjenta meg selv; Om man gjør hverandre lykkelige er vel det det viktigste.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #18 Skrevet 26. desember 2011 Så. Jeg lurer på om svarene ville vært de samme dersom hun var 42 og han 24... For meg er det nett det samme ja… Vel å merke om det var det samme for de, og om de fikk det til å fungere, dvs at de er på samme alder angående modenhet, viss ikke blir det jo fort et problem, (ikke for meg, men for de) Bagateller som alder henger jeg meg ikke opp i. Skjønt nå er jeg kanskje liberal av meg og kommer fra en familie der kjærligheten er den som er viktig, ikke alder.. Hilsen hun som har en sambo som det er langt mer enn 17 års forskjell på.
Isdronningen Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #19 Skrevet 26. desember 2011 Takk for respons! Må si jeg er veldig positivt overrasket. Godt å "møte" på oppegående mennesker som kan hjelpe meg med perspektivet. Veldig flott at de fleste er positivt innstilt også, det hadde jeg faktisk ikke regnet med. Føler det er mye fordommer i samfunnet angående større aldersforskjeller. (Noe jeg til en viss grad i visse situasjoner også kan ha forståelse for.) Det hjelper veldig med historier om andre dette har funket for, og også kommentarer som Steinar40 og Blondina90 kommer med. Setter pris på forskjellige vinklinger. Må si jeg blir inspirert til å prøve! At jeg kommer til å "Go for it", som dere sier. Kan ikke se at det er så mye å tape. Alle erfaringer kan brukes til noe, og det er bedre å angre på noe man har gjort enn å angre på noe en ikke gjorde. Nå må jeg uansett ta ting som de kommer framover. Vi må jo finne ut av hverandre. Kan være at han vurderer meg som et for usikkert kort. Blir spennende! Men spenning er bra. Eller hva?
Aldrisur Skrevet 26. desember 2011 #20 Skrevet 26. desember 2011 Masse lykke til! Håper dere får et Happy New Year 2012
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå