Gjest BabyBlue Skrevet 3. januar 2012 #21 Skrevet 3. januar 2012 Lek med henne så hun får opp pulsen litt - det skiller ut hormoner som gjør katta "oppspilt", akkurat som hos mennesker =)
vinterspeil Skrevet 3. januar 2012 #22 Skrevet 3. januar 2012 Det er vel ikke så lett å diagnostisere en katt som depressiv?? Min katt ligger vanligvis i et skap på badet. Hun kommer bare ut når hun er sulten eller tørst, eller hun vil gå ut annenhver dag. Tror ikke den katten er deprimert. Hun styrer livet helt som hun selv ønsker. For en tid tilbake var hun mer sosial, men det går i bølger. Katter er ikke mennesker. Viktig å huske.
Gjest finurlig Skrevet 4. januar 2012 #23 Skrevet 4. januar 2012 Det er vel ikke så lett å diagnostisere en katt som depressiv?? Min katt ligger vanligvis i et skap på badet. Hun kommer bare ut når hun er sulten eller tørst, eller hun vil gå ut annenhver dag. Tror ikke den katten er deprimert. Hun styrer livet helt som hun selv ønsker. For en tid tilbake var hun mer sosial, men det går i bølger. Katter er ikke mennesker. Viktig å huske. Katten din trenger ikke være deprimert av den grunn. Men som TS forklarer så har katten hennes en adferdsending, og som hun også sier, den "virker trist". Da er det mer sannsynlig at katten er deprimert, selv om ikke DIN katt er det.
Elle Melle Skrevet 5. januar 2012 #24 Skrevet 5. januar 2012 Men hvis eieren er borte 11 timer på skole og jobb og sikkert sover en del timerom natten også, da er det ikke mye tid igjen til lek og kos. Kan ikke pus bli litt ensom da? Jeg har ikke erfaring med katter som er såpass mye alene, så jeg aner egentlig ikke, bare lurer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå