Gå til innhold

Katten er deprimert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten nekter å ut i dette været. Jeg har tvingt henne ut noen dager bare for at hun skal ha noe å gjøre. Men i det siste har hun gjemt seg når jeg bare nærmer meg ytterdøra. Hun sover en del, og bare følger etter meg uansett hva jeg gjør (på kjøkkenet, skal på do etc). Stakkars, blikket er helt tomt, og hun ser veldig lei seg ut. Tror hun er deprimert pga hun ikke har noe å gjøre.

Syns synd på henne- hva kan jeg gjøre?

:trist:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Hun vil vel ikke ut i dette drittværet - hadde ikke jeg heller ville om jeg kunne ligget i sofaen og bli kosa med dagen lang istedet.

Katter følger etter eieren sin :) Gi den noe nam

• Liker 1
Skrevet

uff!! deprimert? lei seg? tomt blikk?

du vet at katten din er et dyr? kanskje på tide å innse at mennesker og dyr er to vidt forskjellige ting..

i mine øyne er ikke mange ting som kommer i nærheten av å være så tåpelig og idiotisk som menneskeligjøring av dyr.

• Liker 1
Gjest finurlig
Skrevet

du vet at katten din er et dyr? kanskje på tide å innse at mennesker og dyr er to vidt forskjellige ting..

i mine øyne er ikke mange ting som kommer i nærheten av å være så tåpelig og idiotisk som menneskeligjøring av dyr.

Katter blir faktisk også deprimerte. Sammen med andre dyr, som hunder, kyr og hester, delfiner, osv.

Kanskje på tide å innse at du er på kjæledyrforumet på KG.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å gi henne noe å gjøre framfor å kaste henne ut i kulda? :)

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

lek med henne. gi katten noe hun kan leke med alene også og ikke tving katten ut

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke ta en tur ut selv slik at du kan være ute sammen med katten din? Kanskje hun ikke liker å være alene ute? Dere har sikkert godt av litt frisk luft begge to.

Jeg har nylig kommet inn etter en luftetur sammen med pusen min. Han er ikke særlig glad i den sterk vinden, og vil helst ligge inne og sove, men når vi kan være ute sammen er det ikke så verst å være ute likevel. Da kan vi leke sammen og ha det trivelig.

Skrevet

Kanskje vi skulle ha byttet pus? :fnise: Pusina mi som jeg holder på å prøve å gjøre om til innekatt med ny venn (har skrevet om det i en annen tråd), har stått ved ytterdøra konstant de siste 2 døgnene. Hun driter tydeligvis i hva slags vær det er! :forvirret:

P.s Klart dyr kan bli deprimerte! Pusina er for tiden vekselsvis sur, deprimert, sjalu og irritert.. Vi håper på bedre tider! :)

Skrevet

Katter blir faktisk også deprimerte. Sammen med andre dyr, som hunder, kyr og hester, delfiner, osv.

Kanskje på tide å innse at du er på kjæledyrforumet på KG.

syntes dette høres mer ut som at man ikke forstår dyrets atferd, og dermed tilegner dyret menneskelige karakter og atferd for å forklare for seg selv hva atferden betyr.

har innsett at jeg er på kjæledyrforumet.

• Liker 2
Skrevet

Vi er nok dyr vi og, pattedyr som katten. Fordi om vi er mer "høytstående" deler vi mange trekk med andre dyr, og følelser som tristhet, angst, lengsel og sånn har vi til felles med f.eks katten.

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Katten min setter seg ved siden av meg når jeg er på do. Så ser han på meg og maler litt for å få oppmerksomhet x)

MEN.. Har du prøvd å leke med henne/han? :)

Skrevet

Min katt vil heller ikke så mye ut nå.

Ligger og sturer i sofaen. Hva slags leker har du?

Min katt er veldig glad i leke mus med fjær på. Fjær er virkelig en hit. Jeg har bundet en skolisse rundt musen slik at jeg kan dra i lissa og hun jakter på den. Hopper både høyt og lavt.

Må rett og slett bruke litt mer tid på katten nå enn på sommeren når hun aktiverer seg selv mer.

:)

Skrevet

Når det er dårlig vær så er det mange katter som ikke vil ute. Foreldrene mine har en katt som nekter å ute når det er dårlig vær, og har derfor fått tak i en katt kasse sånn at han kan få gjøre fra seg inne. Han er snart 11 år, og lærte seg først for 1 mnd siden å gå på kattekasse, så det er aldri forsent.

Ett tips er jo å ha mange katteleker tilgjengelige, kan jo bare rulle sammen aluminiumfolie til en ball også :-) Og gi katten god mat og kos :-)

Håper alt ordner seg :-)

Skrevet

takk for svar alle sammen :)

jeg har en del leker til henne, men det er tiden som ikke strekker til. jobber en del, og når jeg endelig setter meg i sofaen, frister det lite å hoppe rundt og leke med henne. men det er definitivt noe jeg skal bli mye flinkere på :hjerte:

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hadde tenkt å gi deg et konstruktivt svar ts, om at du kan leke med latten ved f.eks å kjøpe noe kattemynte som du gjemmer på finurlige steder så pus kan "jakte" litt inne siden den ikke kan gå ut.

Men så la jeg merke til siste svaret ditt hvor du sier at du ikke orker å leke med katten, og da ble jeg bare sur. Skjerp deg!

Kattens velvære er ditt ansvar, så hvis du ser katta er deprimert fordi den ikke får nok stimuli, da må du ta ansvar!

Er på KG for mobil, så kan noen andre ta ansvar for å linke masse informasjon om dyrs følelsesregister til fjompen over her som mener dyr ikke har følelser?

• Liker 2
Skrevet

Hadde tenkt å gi deg et konstruktivt svar ts, om at du kan leke med latten ved f.eks å kjøpe noe kattemynte som du gjemmer på finurlige steder så pus kan "jakte" litt inne siden den ikke kan gå ut.

Men så la jeg merke til siste svaret ditt hvor du sier at du ikke orker å leke med katten, og da ble jeg bare sur. Skjerp deg!

Kattens velvære er ditt ansvar, så hvis du ser katta er deprimert fordi den ikke får nok stimuli, da må du ta ansvar!

Er på KG for mobil, så kan noen andre ta ansvar for å linke masse informasjon om dyrs følelsesregister til fjompen over her som mener dyr ikke har følelser?

Jeg leker masse med katten min! Poenget mitt er at etter 6 timer på skolen og 5 timer på jobb, er det ikke alltid at jeg orker det. MEN; jeg gjør det så ofte jeg kan og orker. Det er ikke pga jeg er giddalaus, men rett og slett utmattet.

AnonymBruker
Skrevet

Tja... Du kan jo si det til min katt. Hun måtte på angstdempende medisiner. Hun ble deprimert og stresset av andre mennesker og dyr. Katter kan sørge seg ihjel over eiere også. Mennesker er tross alt dyr, så er det så vanskelig å se for seg at dyr ikke er så ulike oss?

AnonymBruker
Skrevet

Kan være at katten din er syk?

Skrevet

Katten nekter å ut i dette været. Jeg har tvingt henne ut noen dager bare for at hun skal ha noe å gjøre. Men i det siste har hun gjemt seg når jeg bare nærmer meg ytterdøra. Hun sover en del, og bare følger etter meg uansett hva jeg gjør (på kjøkkenet, skal på do etc). Stakkars, blikket er helt tomt, og hun ser veldig lei seg ut. Tror hun er deprimert pga hun ikke har noe å gjøre.

Syns synd på henne- hva kan jeg gjøre?

:trist:

Katten min var slik da hun hadde tannpine. Kikket på meg med et skikkelig miserabelt blikk og ble klengete. Stakkars, tannverk er vondt, så var ikke noe rart i :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...