elvital Skrevet 25. desember 2011 #1 Skrevet 25. desember 2011 Tenkte jeg skal begynne å lese igjen! Så da trenger jeg tips O:-) Liker ikke fantasy, og har fått forbud mot å lese favoritt sjangeren, romantikk. Såh.. noen tips? Leste tusen strålende soler og likte den. Begynte på drageløperen en gang og likte den, liker ellingfilmene.. Tenkte jeg skal ta en tur på biblioteket på tirrsdag. Foretrekker å lese på engelsk.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #2 Skrevet 25. desember 2011 The Catcher in The Rye On the Road Hotel New Hampsire The World According to Garp Boy 2
Brunhilde Skrevet 25. desember 2011 #4 Skrevet 25. desember 2011 "The book thief" - fantastisk god bok. 1
elvital Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2011 Takk takk, skal sjekke de ut
Gjest just words Skrevet 26. desember 2011 #8 Skrevet 26. desember 2011 The Secret Life of Bees (BIENES HEMMELIGE LIV) 1
Gjest Bustenskjold Skrevet 26. desember 2011 #9 Skrevet 26. desember 2011 Skipshunden Bamse http://bokelskere.no/bok/skipshunden-bamse/289072/ Nydelig og sann historie
Gjest finurlig Skrevet 26. desember 2011 #11 Skrevet 26. desember 2011 Ikke uten min datter, av Betty Mahmood. Sann historie og slettes ingen romantisk bok. MÅ LESES! Ellers, To Kill a Mockingbird av Harper Lee. Siden du liker Kahled Housseinis bøker, tror jeg du vil like Morgen i Jenin og Huset ved Moskèen også. Lykke til 1
Gjest Badabing Skrevet 26. desember 2011 #12 Skrevet 26. desember 2011 Siden du liker Kahled Housseinis bøker, tror jeg du vil like Morgen i Jenin og Huset ved Moskèen også. Det tror jeg også. Ellers er: Balansekunst Gresshoppen og fuglen Andre rom, andre undere Shantaram Et hav av valmuer Ingen i verden ..også i samme gate. The Catcher in the Rye og To Kill a Mockingbird er klassiske må-lese-bøker. 1
PoisonIwy Skrevet 26. desember 2011 #13 Skrevet 26. desember 2011 Idas Dans og Etter dansen av Gunnhild Corwin.
Grønt blad Skrevet 27. desember 2011 #15 Skrevet 27. desember 2011 Anbefaler Levi Henriksens bøker. Ville dog lest dem på norsk. Historien om Pi, en super bok. 1
mysticmoo Skrevet 28. desember 2011 #16 Skrevet 28. desember 2011 Liker det samme som deg og i tillegg: Shantaram - Gregory David Roberts Life of Pi - Yann Martel Mornings in Jenin - Susan Abulhawa A Fine Balance - Rohinton Mistry The Book Thief - Markus Zusak The Crossroads - Niccolo Ammaniti Haruki Murakami - Kafka on the Shore Room - Emma Donoghue Extremely Loud & Incredibly Close - Jonathan Safran Foer Disgrace - J.M Coetzee The Shadow of the Wind - Carlos Ruiz Zafón
Gjest uAnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #17 Skrevet 28. desember 2011 Historikeren av Elizabeth Kostova. Antar at den heter The Historian på engelsk
Gjest Wolfmoon Skrevet 28. desember 2011 #18 Skrevet 28. desember 2011 Historikeren av Elizabeth Kostova. Antar at den heter The Historian på engelsk Det gjør den Litt usikker på om den er helt for ts da, siden hun absolutt ikke liker fantasy Toni Morrison skriver fantastisk om svartes situasjon i USA, og fikk Pulitzer for boken "Beloved", men også "Sula" og "Jazz" er veldig bra (hun har flere, men det er bare de jeg har lest).
HopelessFear Skrevet 28. desember 2011 #19 Skrevet 28. desember 2011 Bokbindersken av Belinda Starling (The Journal of Dora Damage på engelsk.) Eneste boka som hun skrev før hun døde, så den er verd å få med seg.
Dragonfly84 Skrevet 28. desember 2011 #20 Skrevet 28. desember 2011 Helene Uri - Kjerringer! Den er såååå bra!!! Jeg leste omtrent hele høyt for kjæresten Tove Nilsen - Nede i himmelen. Men den har litt mørkere undertone. Sheridan Hay - The Secret of lost things. Handler om bøker, mystikk og kunnskap [hvisker]og hvis du vil lese noe romantisk selv om du ikke får lov, så les alle bøkene til Marian Keyes, spesielt Watermelon, The other side of the story og Last chance saloon. Og bøkene til Emily Giffin hvis du vil ha noe som er enda litt lettere underholdning![/hvisker]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå