AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #2 Skrevet 25. desember 2011 Aldri skjønt det.. Feks 20 DEN. Denier. Tykkelsen på strømpebuksene. 20den er tynt.
Fanta Exotic Skrevet 25. desember 2011 #3 Skrevet 25. desember 2011 Denier, tror jeg. Hvor mørk den er.. Altså en svart strømpebukse 40 DEN er mer svart enn en svart i 20 DEN, som er mer gjennomsiktig. Hvertfall det jeg alltid har trodd. Mulig jeg bommer grovt.
Gjest Kim Skrevet 25. desember 2011 #4 Skrevet 25. desember 2011 Aldri skjønt det.. Feks 20 DEN. "What is DEN? This is labeling, indicating thread density. Den, denier, penny - a coin of 0,5 gram. The unit of measurement for determining density. Initially, in XVI century, it served to measure length of silk thread from cocoons. The higher figure in Den is, the thicker thread is"
Aldrisur Skrevet 25. desember 2011 #5 Skrevet 25. desember 2011 Jo høyere DEN, dess tykkere tråd i strømpene/strømpebuksa.
Casall Skrevet 25. desember 2011 #6 Skrevet 25. desember 2011 Aldri tenkt over det, jeg, kjøpe en som er solbrun og ferdig med den saken :gjeiper:
Gjest linsina Skrevet 25. desember 2011 #7 Skrevet 25. desember 2011 haha,takk for svar folkens alltid trodd det er FARGEN
tdm900 Skrevet 26. desember 2011 #8 Skrevet 26. desember 2011 haha,takk for svar folkens alltid trodd det er FARGEN Feil det meste. "den" står for denier, og har absolutt IKKE noe med fargen å gjøre. Det er vekten/tykkelse på garn som trengs for å strikke ei strømpe eller strømpebukse. Her kan dere lese. Trodde damene visste det;-)
Perelandra Skrevet 26. desember 2011 #10 Skrevet 26. desember 2011 Sitat: Denier or den is a unit of measure for the linear mass density of fibers. It is defined as the mass in grams per 9,000 meters. In the International System of Units the tex is used instead (see below). The denier is based on a natural standard: a single strand of silk is one denier. A 9,000 meter strand of silk weighs one gram. The term denier is from a French coin of small value (worth 1/12 of a sou). Applied to yarn, a denier was held to be equal in weight to 1/24 oz (this does not have units of mass per length!). Mer informasjon på Wikipedia - Denier
Aldrisur Skrevet 26. desember 2011 #11 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Sitat: Denier or den is a unit of measure for the linear mass density of fibers. It is defined as the mass in grams per 9,000 meters. In the International System of Units the tex is used instead (see below). The denier is based on a natural standard: a single strand of silk is one denier. A 9,000 meter strand of silk weighs one gram. The term denier is from a French coin of small value (worth 1/12 of a sou). Applied to yarn, a denier was held to be equal in weight to 1/24 oz (this does not have units of mass per length!). Mer informasjon på Wikipedia - Denier Jepp, stort enklere kan det ikke sies. Endret 26. desember 2011 av Aldrisur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå