Gå til innhold

Trenger råd

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

ang. om jeg skal teste på julaften.

Jeg og mannen er aktivt prøvere, og det hadde bare vært såååå gull og kunne fortalt han på julaften at han skal bli pappa.

Saken er den at etter at jeg sluttet med pilla tok det 84 dager før jeg fikk mensen tilbake. Første dag i sisste mens var da 5.desember og varte i tre dager.

Nå har jeg i det sisste vært plaget med kvalme i kortere perioder opp til flere ganger om dagen.

Hadde dere tatt sjansen på å teste på julaften, tror dere det er noe vits i ???

Føler meg litt rådvill her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :D

Nå er det vanskelig å anslå hvor lang syklus du har. Men uansett tror jeg det er for tidlig å teste på Julaften. Da er du vel på dag 20 i syklusen, og vanligvis er syklusene noe lengere.

Noen apotek selger RFSU sine graviditetstester som er beregnet for å teste noe tidligere enn den dagen man venter mensen. Disse testene er uansett ganske upålitelige. Men det skader vel ikke å prøve? :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. dag 1 i din syklus var 5 desember? en normal syklus er på ca 28 dager.. og det tar sin tid for kroppen til å produsere nok HCG til at testene gir utslag.

Jeg ville IKKE testet på julaften.. grunn?

1. Det er for tidlig....

2. Dagen MIN ville blitt ødelagt dersom jeg hadde gått og trodd jeg var gravid, også testet jeg negativt.. og julaften vil jeg IKKE ødelegge.

Sier ikke at dagen din kan bli ødelagt.. men det er verdt å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok desverre si meg enig med Kosepia... Jeg hadde dag en 2. desember og skal ikke teste før nyttårsaften (mensen kommer sikkert for min del innen den tid allikevel..) Nyttårsaften er jo også en fin dag å eventuelt fortelle mannen at 2004 kommer til å bli et spennende år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...