AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #1 Skrevet 25. desember 2011 Noen som vet om noen filmer eller noe på nett tv som omhandler barnevner, fosterhjem o.l? Er veldig nyskjerig på dette og lurer på om jeg skal studere det. Sittet og lest litt, men vil ha mer innblikk. Vet dere om noe?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #3 Skrevet 25. desember 2011 http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/149/
Gjest Minimi Skrevet 25. desember 2011 #4 Skrevet 25. desember 2011 (endret) For å få best mulig innsikt burde det være norske filmer. Men dokumentarer vil nok være mest interessant vil jeg tro. Har gått mange på dokument2 og brennpunkt. Sjekk ut nrk.no. Av norske spillefilmer kommer jeg bare på "Yatzi" handler om en gutt som bor i fosterhjem. Ellers vil jeg anbefale "I am Sam". Den er amerikansk og handler om ei jente som vokser opp med en far som er psykisk utviklingshemmet. En problematikk man møter i barnevernet. Men husk at dokumentarer tar for seg de sakene som ikke har gått så bra/barnevernet har feilet. Ellers hadde det ikke vært så mye å lage kommentar om Man får kanskje ikke et helt korrekt bilde av hvordan man skal jobbe i barnevernet av å se på de. Edit: kom på at det finnes jo maaange bøker om temaet. Sanne historier osv. Eks. "Løvetannbarn" av Gunnar Ringheim, mange korte historier om barn som nå har blitt voksne som klarte seg greit selv om hjelpeapparatet sviktet. Kjempe interessant Spør på biblioteket. Kan hende de har noen relevante filmer også. Endret 25. desember 2011 av Minimi
LadyStarlight Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 Skulle nesten til å nevne Case 39 jeg
Gjest O___o Skrevet 27. desember 2011 #7 Skrevet 27. desember 2011 Noen som vet om noen filmer eller noe på nett tv som omhandler barnevner, fosterhjem o.l? Er veldig nyskjerig på dette og lurer på om jeg skal studere det. Sittet og lest litt, men vil ha mer innblikk. Vet dere om noe? Hvis du vil bli barnevernspedagog - snakk med folk med den utdannelsen, oppsøk nåværende studenter ved studiestedet ditt ol. Ikke les deg opp på kiosklitteratur om hvordan barn har hatt det på barnehjem - eller hvordan gutter på Bastøy ble voldtatt og pisket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå