Gå til innhold

Hundebøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å utvide horisonten min med hundehold, har tenkt å lese alt som er verd å lese. Har lest bl.a. Hundeskolen og Den Store Hundeboka. Tenkte å begynne på valpebøker først, for så å gå over til hverdagslydighet og agility. Hvilke bøker er det å anbefale innen de temaene? Hvilke kan jeg sløyfe bort? Har hørt at På Talefot Med Hunden er bra, det samme er 100% Hverdagslydighet, stemmer det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke skyt hunden og 100 % positiv hverdagslydighet anbefales fra min side ihvertfall. Skal du gå mer i detalj ang trening anbefaler jeg lydighetstrening i teori og praksis.

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg fikk tips om 100 % positiv hverdagslydighet her inne, og er veldig fornøyd med den. Man må ha god tålmodighet og det krever mye jobb, men jeg synes vi får veldig gode resultater! :) Pluss at det føles godt å slippe å være streng.. ;)

• Liker 1
Skrevet

100% problemløsning er også bra!

Skrevet

100% problemløsning er også bra!

De har ennå ikke fått inn den på biblioteket, så det blir vanskelig...

Har nå reservert 100% positiv hverdagslydighet og ikke skyt hunden. Er det flere jeg burde ta i første omgang?

Skrevet

Den boka om 100 % positiv problemløsning er vel nettopp gitt ut, tar kanskje litt tid før bibliotekene får den? Uansett, regner med det er en bra bok å få med seg, har selv bestilt den i kveld.

Jeg ville tatt en runde på canis.no og sett på hvilke bøker de har der og hva som ser interessant ut, spesielt om det er positiv trening du er interessert i å lære mer om.

Skrevet

Jeg har alle nevnt over - sistnevnte sm akkurat ble utgitt(100 prosent prolemløsning eller noe slikt).

Anbefaler alle! Har også en som heter klikkertrening for din hund, som jeg elsker!

Vil anbefale deg å gå inn på www.canis.no og skjekke ut de forskjellige bøkene der. du kan også kjøpe de rimeligere enn endel andre steder ^^

Skrevet

"Kulturkollisjonen mellom hund og menneske" liker jeg veldig godt. Den er morsomt skrevet, fokuserer på positiv trening og får en til å se med nye perspektiver på en del ting :) skrevet veldig "rett fram", noe jeg syns er positivt!

Gjest Survival
Skrevet

På talefot med hunden

Kontakt samspillet mellom deg og hunden din

How dogs learn

Håndbok hundens språk og atferd

(Disse bøkene har jeg bestilt fra Canis, og lest)

Så har jeg bestilt bøker fra utlandet som omhandler bare rasen jeg har. Det er også en idè, dersom du er interessert i noen spesielle raser eller type hunder.

Skrevet

Eneste hundeboka jeg har heter "Mental aktivisering", og den kan jeg anbefale! Ellers har jeg hørt mye bra om de andre bøkene som er blitt nevnt her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alle nevnt over - sistnevnte sm akkurat ble utgitt(100 prosent prolemløsning eller noe slikt).

Anbefaler alle! Har også en som heter klikkertrening for din hund, som jeg elsker!

Vil anbefale deg å gå inn på www.canis.no og skjekke ut de forskjellige bøkene der. du kan også kjøpe de rimeligere enn endel andre steder ^^

Kliklertrening for din hund er den beste hundeboka jeg noen gang har lest. Den er nyttig selv om man ikke har planer om å bruke klikker.

Skrevet

Valpen flytter hjemmefra likte jeg veldig godt, fra canis den også =)

Skrevet

Kommer nok ikke til å bestille bøkene med de første. Om jeg liker de bøkene veldig godt, så kommer jeg garantert til å kjøpe dem å ha dem i bokhylla, men akkurat nå strekker ikke budsjettet til så mange bøker.

Skrevet

Så har jeg bestilt bøker fra utlandet som omhandler bare rasen jeg har. Det er også en idè, dersom du er interessert i noen spesielle raser eller type hunder.

Jeg er jo veldig interessert i Sheltie rasen. Men jeg har som oftest bare funnet engelske bøker om Shetland sheepdog, og jeg har ikke ork til å lese slike bøker på engelsk.

Skrevet

Jeg er jo veldig interessert i Sheltie rasen. Men jeg har som oftest bare funnet engelske bøker om Shetland sheepdog, og jeg har ikke ork til å lese slike bøker på engelsk.

Canis og eks bokkilden selger en bok om shetland sheepdog. Jeg har den som er øverst hvos du går inn på linken. Der står alt du trenger å vite om rasen.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/enkeltSok.do;jsessionid=4C78249D74A1AF48EEB5B60EC0B5D2C1.node2?enkeltsok=Shetland+sheepdog

Skrevet

Min favoritt er "Retrieverhåndboken" (logisk nok).

"På talefot med hunden" er bra, fikk noen aha-opplevelser der.

"Med hund på utstilling" kan være grei å lese hvis du har planer om slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...