Gå til innhold

Hva får jeg utbetalt som aleneforsørger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn, ett av dem under 3 år.

Går på Arbeidsavklaringspenger, og får utbetalt ca 225 000,- i året, 18 750,- mnd (før skatt).

I tillegg får jeg barnetrygd for begge barna, 1940,-.

Får 1800,- i bidrag for det eldste barnet. Vet ikke hvor mye bidrag jeg vil få for det minste (er pr. i dag samboer med den andre forelderen).

Regner med jeg vil få stønad til barnetilsyn, 1638,-.

Og regner med å få barnetrygd for ett barn ekstra, pluss småbarnstillegg, tilsammen 1630,-.

Blir helt matt når jeg prøver å regne ut om jeg har krav på overgangsstønad, noen klare hoder her som kjenner reglene og kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småbarnstillegg får du ikke, det er kun for de som får 100% overgangsstønad (OS). OS er gradert og forsvinner helt når man tjener 460.000 i året (6G), så noe OS vil du få. Man får vel redusert 60 øre på krona av det man har i annen inntekt etter de første 38000 (1/2 G)). Du går tilbake til skatteklasse 2 når du går fra sambo, det utgjør vel ca 10000 mindre i skatt i året. Alt dette kommer jo også litt an på hvilken samværsordning dere går for.

Skrevet

Jeg har en inntekt på ca 19000 i.mnd, pluss barnetrygd for fire, 2000 i bidrag til sammen og får ca 6000 i os.

Skrevet

Du får ikke dobbel barnetrygd, du får for ett barn mer enn du har. Jeg får for fire barn (har tre). Bidrag men det kan være uberegnelig. Jeg får den gjerne i opptil tre utbetalinger, en del som forskudd fra Nav og resten på etterskudd når far har betalt inn det han skal og det er så ymse. OS varierer i fht inntekt. Bostøtte om du har lav inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...