Gå til innhold

Hvorfor bruker dere jenter foundation?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal jeg være helt ærlig så synes det alt for godt på de fleste at dere har smurt inn ansiktet med foundation.

Det må vel være bedre å gå uten, og heller vise den huden man har, enn å se uprofft sminket ut?

Dere skriver at den og dan ser så naturlig ut og at den og den er dekkende.

De fleste jeg ser med foundation ser det ikke pent ut på! Sorry. :-?

Ser sikkert pent ut hjemme i badespeilet, men man MÅ teste i dagslys for å se om det i det hele tatt går ann å bruke den.

Så hvorfor bruker du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, de som kan sminke seg vil du ikke legge merke til, så selvfølgelig ser du bare det som er "uprofft"...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, det er nok sant.

Men hvordan vet man selv om man er proff eller ei? Tviler på at alle de jentene jeg sikter til vet at det ser så ille ut. Da ville de vel ikke godt ut slik?

Skrevet

Si det til dem... Det er helt greit å være diskret. Eks.

Du ser venninna har flekker/kant i ansikt eller hals... Og du kan være så diskret at du tørker bort litt og sier at det var bare en kant der. Eller at overgangen vistes så godt.

Etter tre fire hendelser med det der så vil du se forbedring :lol:

Gjest Anonymous
Skrevet

Har en venninne som sminker seg slik, så jeg skal nok prøve å si det til henne på en pen måte ja.

Men det største "problemet" pleier ikke å være at det er ujevnt, heller det at hele ansiktet er enten gulaktig i fargen i forhold til resten av kroppen, eller man kan se tørr hud/pudder på nesen og noen ganger resten av ansiktet.

Jeg er ikke en perfeksjonist som sitter å studerer ansiktet til folk. Det er bare ikke til å unngå å legge merke til hvor lite pent det er.

Skrevet

Bruker ikke flytende, men litt pudder på nesa sånn at den ikke skinner sånn (om vinteren). Jeg har spurt folk om de ser forskjell/stygge "folder", men de gjør de ikke. Noen ganger trenger man å høre det fra andre.

Si i fra!

Skrevet

Som svar på det gjest skrev:

Det går an å legge det frem på en ganske diskret måte selv om det er at huden ser gul ut... Du kan prøve noe sånnt som; Vet du hva, jeg tror du kler en litt mørkere foundation til de klærne (eller noe) ;-)

Prøv deg frem. Men viktig at personen får høre det på en ordentlig måte så det ikke blir kritikk av rådene...

Good Luck!

Og God jul :D

Skrevet

Det er jo helt spørst på om fargen er rett også.Du kan kjjøpe foundation som er helt lik din egen hudfarge(det gjør jeg) og da ser det naturlig ut.Folk tror ikke jeg har sminke på huden,men bare på øynene,så det er ikke med alle det ser unaturlig ut.

Men desto mer dekkende foundationen er,desto mer unaturlig ser det ut.

Gjest Nicoline
Skrevet

Jeg synes det ser helt unaturlig ut - og det er faktisk utrolig lett og se at enkelte smører inn hele ansiktet med foundation. Det er såå mye finere med en ren hud.

Skrevet

Men det fins jo faktisk mange som ikke har perfekt, ren hud og som føler seg mye bedre når de kan skjule diverse "feil".

Gjest Madam Felle
Skrevet
Ja, det er nok sant.

Men hvordan vet man selv om man er proff eller ei? Tviler på at alle de jentene jeg sikter til vet at det ser så ille ut. Da ville de vel ikke godt ut slik?

hvorfor ikke?

Er du så profesjonell at du skal bestemme hva som er fint og ikke?

Hva folk velger å gå med må vel være opp til dem, og ikke din sak å legge deg i.

Gjest Anonymous
Skrevet
Men det fins jo faktisk mange som  ikke har perfekt, ren hud og som føler seg mye bedre når de kan skjule diverse "feil".

:enig:

Lett å si at det er penere uten, før man virkelig har strevd med feks. uren hud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...