Gå til innhold

Flytende foundation fra parfymeri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et gavekort fra et parfymeri jeg skal bruke på et eller annet. Tenkte å gi flytende foundation et forsøk igjen, etter mange år med mineralsminke.

Såeh, noen anbefalinger? Trenger en som ikke tørker ut huden, finnes i lyyyys nyanse og helst gir denne fine, glødende, 'dewy look'. Og ikke tetter porer.. (Ble kanskje litt mange krav, det her..?:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker en som heter Flawless Finish fra Elizabeth Arden og er kjempefornøyd! Synes den gir et veldig naturlig resultat, men med en fin glød.

Skrevet

Jeg sverger til Guerlain når jeg skal bruke foundation, men det også mye fordi de matcher hudtonen min helt perfekt. De har også alt fra lite dekkende til veldig dekkende, og jeg den smitter ikke av.

Anbefaler at du ber om testere for å teste ut før du kjøper, så slipper du å kaste penger ut i lufta hvis det blir helt feil :)

Skrevet

Jeg bruker en som heter Flawless Finish fra Elizabeth Arden og er kjempefornøyd! Synes den gir et veldig naturlig resultat, men med en fin glød.

Takk for tips! Hvor dekkende er den? Burde kanskje lagt til i startinnlegget at jeg er ute etter en hvor frenger kan skinne igjennom:)

Jeg sverger til Guerlain når jeg skal bruke foundation, men det også mye fordi de matcher hudtonen min helt perfekt. De har også alt fra lite dekkende til veldig dekkende, og jeg den smitter ikke av.

Anbefaler at du ber om testere for å teste ut før du kjøper, så slipper du å kaste penger ut i lufta hvis det blir helt feil :)

'Mitt' parfymeri er uuutrolig gjerrige på prøvene.. :sprettoy:

Hver eneste gang jeg har kjøpt noe som bare 'passer meg peeerfekt', har det vist seg å være heilt feil når jeg kommer hjem. Derfor trenger jeg en slagplan denne gang! :D

Skrevet

Takk for tips! Hvor dekkende er den? Burde kanskje lagt til i startinnlegget at jeg er ute etter en hvor frenger kan skinne igjennom:)

'Mitt' parfymeri er uuutrolig gjerrige på prøvene.. :sprettoy:

Hver eneste gang jeg har kjøpt noe som bare 'passer meg peeerfekt', har det vist seg å være heilt feil når jeg kommer hjem. Derfor trenger jeg en slagplan denne gang! :D

Det er helt umulig å si hvilken type som passer deg best, for selv om vi så skulle hatt tilnærmet lik hudtype, så kan vi reagerer totalt forskjellig. Hvilke typer har du prøvd hittil som ikke har fungert?

Hvis du liker noe hvor fregner kan skinne igjennom så er Guerlain Lingeree noe som kanskje kunne passe for deg. Den er veldig lett samtidig som den er dekkende, og smitter ikke. Aqua fra samme serien er også veldig fin og gir mer glød. Flott hvis du ikke vil ha noe som er for dekkende, og passer tørr hud veldig fint fordi den gir så mye fuktighet samtidig. Jeg er nok en slave av Guerlain når jeg skal ha foundation, eneste som funker for min hud. Men så er også underlaget veldig viktig, at du har en god krem under :)

Dårlig av parfymeriet å ikke gi ut tester, jeg har aldri vært utfor et parfymeri som ikke gir ut tester. Og hvis de selger meg noe som er riv ruskende feil, så får jeg alltid byttet. Alltid!

Skrevet

Det er helt umulig å si hvilken type som passer deg best, for selv om vi så skulle hatt tilnærmet lik hudtype, så kan vi reagerer totalt forskjellig. Hvilke typer har du prøvd hittil som ikke har fungert?

Hvis du liker noe hvor fregner kan skinne igjennom så er Guerlain Lingeree noe som kanskje kunne passe for deg. Den er veldig lett samtidig som den er dekkende, og smitter ikke. Aqua fra samme serien er også veldig fin og gir mer glød. Flott hvis du ikke vil ha noe som er for dekkende, og passer tørr hud veldig fint fordi den gir så mye fuktighet samtidig. Jeg er nok en slave av Guerlain når jeg skal ha foundation, eneste som funker for min hud. Men så er også underlaget veldig viktig, at du har en god krem under :)

Dårlig av parfymeriet å ikke gi ut tester, jeg har aldri vært utfor et parfymeri som ikke gir ut tester. Og hvis de selger meg noe som er riv ruskende feil, så får jeg alltid byttet. Alltid!

Det er en liten by med et parfymeri, så det har 'monopol'. Kan gjøre hva de vil, og gjør det også! Grr.

Jeg vet det er veldig vanskelig for folk å anbefale meg en perfekt foundation bare ut i fra det jeg skriver, men jeg gir det et forsøk. Ikke dumt å være litt forbredt før man kommer i klørene på den dama som mener den dyreste bare passer såååå godt!! :fnise:

Det er maaange år siden jeg brukte flytende nå, men de jeg kan huske å ha prøvd er Biotherm, Lancome, Helena Rubinstein(?)..øøøhm, Clinique kanskje. Skal definitivt se på Guerlain! :D

Skrevet

jeg er kjempefornøyd med mat lumiere fra chanel =) dekker godt, gir glød og sitter hele dagen!

Skrevet

jeg er kjempefornøyd med mat lumiere fra chanel =) dekker godt, gir glød og sitter hele dagen!

Da må du begynne å få i ekstraflasker nu, pga den går ut av produksjon til våren.

Skrevet

Jeg har kanebo sin "SENSAI" både pudder, fundation osv... Jeg er DRITFORNØYD.

Den er akkuratt sånn som du skriver at du vil ha, og finnes i lyse farger.

Skrevet

Jeg bruker en fra Bobbi Brown for tiden. Har prøvd masse foundations, men denne er den beste :)

Min lenke

Desverre selges den ikke i alle parfymerier, men verdt å teste ut!

Skrevet

Jeg bruker en fra Bobbi Brown for tiden. Har prøvd masse foundations, men denne er den beste :)

Min lenke

Den var håpløs for meg, fantes bare med gule undertoner.

Skrevet

Clinique har endel gode foundationer. :)

Ta en liten dært fra testeren og form en litt tykk strek på nedre delen av kjeven din, og litt nedover halsen. Så går du hjem som en fargefull zebra og sjekker i forskjellige lys hvilke som ikke vises. Kan være lurt å skrive ned fra hva du har smørt hvor om du tester mange.

Skrevet

Dior Nude, flytende foundation. Nå bruker ikke jeg foundation, men har venner som har denne og den ser veldig bra ut!

Skrevet

Har nettopp fått meg en ny foundation fra Lancome, og jeg ELSKER den! Den er kjempe lett, fregner kan skinne igjennom - eller dekkes helt, i tillegg tilfører den huden fuktighet :)

Vidunderet heter Lancome Teint Miracle :)

Skrevet

Jeg har kanebo sin "SENSAI" både pudder, fundation osv... Jeg er DRITFORNØYD.

Den er akkuratt sånn som du skriver at du vil ha, og finnes i lyse farger.

Det var faktisk den jeg endte med! Der var også den ENESTE som var lys nok (jippi for beikhet og vinter! :fnise: )

Har nettopp fått meg en ny foundation fra Lancome, og jeg ELSKER den! Den er kjempe lett, fregner kan skinne igjennom - eller dekkes helt, i tillegg tilfører den huden fuktighet :)

Vidunderet heter Lancome Teint Miracle :)

Vurerte den også, men den var desverre ikke lys nok.

Mange takk for tips, alle sammen! :D

Skrevet

Min lenke

Den var håpløs for meg, fantes bare med gule undertoner.

Gulbasert foundation er alfa og omega for folk som sliter med rødhet/roscasea.

Skrevet

Gulbasert foundation er alfa og omega for folk som sliter med rødhet/roscasea.

Jeg har rødhet i huden, men kan på ingen måte ha foundation med gule undertoner. Da ser jeg regelrett syk ut.

Skrevet

Jeg har rødhet i huden, men kan på ingen måte ha foundation med gule undertoner. Da ser jeg regelrett syk ut.

Hmm, høres rart ut, men du må for all del ikke velg en med rosa undertone.

Skrevet (endret)

Jeg tilhører også dem som ikke kan bruke gultonet sminke i det hele tatt. Jeg blir seende syk og dratt ut. I stedet velger jeg foundation/pudder i nøytrale toner, og da er det egentlig Kanebo og Dior som har det beste fargeutvalget for min hud. Guerlain og Chanel går ikke, for fargene der er enten veldig gule eller veldig rosa, og begge deler blir like feil.

Nå har jeg null og niks rødtoner i huden som må nøytraliseres, men poenget mitt er at man rett og slett må teste ut hva som funker på seg, og helst i dagslys.

Endret av Honesty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...