Gå til innhold

pappa ringer ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei jeg er ikke 14 men nesten 40.

pappa reiser mye og har aldri tid til hverken meg eller sine 3 barnebarn.

han er i syden i 6 mnd om vinteren og hadde det så travelt før han reiste,med sine venner. han sendte da penger slik at jeg kunne kjøpe julegaver til barna selv.det gjorde jeg self.

har ikke sett han siden sepember,siden han ikke har tid.

han reiste i nov. og har ringt en gang,for å fortelle hvor travelt han hadde det med sine venner.

Min mor er død og jeg har bare han som min familie så syns det er sårt at han ikke bryr seg om oss,men føler at jeg ikke kan kreve noe for jeg vil jo gjerne at han skal ha det bra,kjekt og alt det der. men har et stort savn like vel.han har ikke ringt i julen heller.

-er jeg krav stor syns dere.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at det er sårt for deg, spesielt også med tanke på at han burde bry seg om barnebarna sine. Har du prøvd å ringe ham?

Skrevet

Ring han da vel ;) kan tenkes han synes det er litt trist å "aldri" høre fra deg?? Men jeg skjønner veldig godt at du skulle ønske han var mer opptatt av barnebarna sine :klemmer:

Skrevet

har ringt han siste gangen da han reiste,da hadde han ikke tid å prate fordi det var så mye han skulle og bla bla bla.nei han spurde ikke hvordan vi hadde det og hvodan vi skulle feire jul.ble ikke anledning for meg å fortelle noe heller,for han hadde sååå mye å fortelle om sine venner og hvor travet/gøy det var.(han er pansjonist)

Skrevet

har ringt han siste gangen da han reiste,da hadde han ikke tid å prate fordi det var så mye han skulle og bla bla bla.nei han spurde ikke hvordan vi hadde det og hvodan vi skulle feire jul.ble ikke anledning for meg å fortelle noe heller,for han hadde sååå mye å fortelle om sine venner og hvor travet/gøy det var.(han er pansjonist)

Men går det ikke an å ringe til han der han er nå? Er det kun her hjemme en kan ringes? :gjeiper: Om mulig ville jeg prøvd å ringe :) Kan være han ville virke viktig så du ikke tror han er ensom?

Det er bra han har noe å gjøre etter at moren din ble borte, men veldig trist når dette blir på bekostningen av deg og hans barnebarn. Jeg aner ikke deres forhold fra tidligere.? Foruten det "positive" om at han får fylt tiden med venner, så er det veldig trist om han ikke også fyller tiden med det viktigste som bør være familien. Evnt. skriv et brev hvor du forteller litt om deres hverdag, hva barna bedriver med og dere sammen. Et lite "skryte" brev for å fortelle litt om dere, og for å vise at du bryr deg om han.

Noen ganger er det lettere med brev, noe jeg selv har erfart! :takke:

Skrevet

jo har prøvd å snakke om det og jo vi kan ringes når han er der han er nå. og jo vi har pratet etter han kom frem. men han intreserer seg rett og slett ikke,jeg vil at han skal ha det bra og ønsker av hele mitt hjerte at han trives.Jeg har altid vert pappas jente,men nå har han ikke tid til å verken ringe eller snakke. bare sender penger og ber meg orden det selv. før om åra har han fått venner til å kjøpe gaver til ungene mine.det er noe han ikke liker å gjøre. og ja det kan jeg ikke si noe på heller,men kan jeg forlange av en far at han skal bry seg mere,når han bedyrer at han har det travelt og bra?

han gidder ikke reise på besøk(når han er hjemme),men tar gjerne turen til venner,som bor lenger vekke.

det er kansje sutrete av meg dette her,men har bare han.

Skrevet

Uff, sånn har alltid pappaen min vært også!

Glemt å ringe på bursdager og i jula. Så skjønner at det er sårt! :klem:

Jeg har innsett at pappa ikke er så flink til sånt, så jeg har begynt å ringe selv og ta mer kontakt! Så vi har mye bedre kontakt nå enn tidligere. Men pappan min drikker mye og har egentlig ganske nok med seg selv, og han har nok slitt med mye dårlig samvittighet, og derfor hatt vanskelig for å ringe.

Du får snakke med han om det, eller ringe mer selv. Du har kanskje gjort begge deler og. Har du prøvd å ikke ringe og ta kontakt? For å se om han ringer da?

:klem:

Skrevet

Min far bor ca 6 min unna med bil, han har sett sønnen min kanskje 6 ganger på 5 år... Han tar sjelden kontakt, og ringer jeg sier han alltid at vi må ha mer kontakt, men det blir liksom ikke noe av det...

Jeg skjønner det er sårt, men bare glem det. Ikke verdt å tenke på sånne ting, kos deg md de du har i livet som ønsker kontakt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...