Gå til innhold

jule kostnader

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er alene mor og har liten familie. dvs da må jeg kjøpe alle pakkene selv til barna,nissegavet,mat etc.

lurer på hvor mye som er vanlig å bruke,jeg har vanlig jobb og tjenet ikke særlig godt.

brukte i år på mat,gaver,snop,brus osv borti 6000,- og syns det er mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest halebein

sparetips her må være å kjøpe julegaver jevnt utover hele året, kjøp ting på salg f.eks.

Jeg strikker og lager mye selv, så her sparer jeg en del. Har sikkert brukt 10.000 denne jula, på gaver og mat. Men vi er 5 i familien, og jeg har en mann som også tjener. Men kanskje du kan kjøpe maten også litt tidligere? Og fryse ned, og slik få fordelt utgiftene dine litt? Det er dyrt å legge ut 6000 på en lønning i november/desember.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totat for alle gaver og mat havner nok jeg på ca 10000kr også.. Syns ikke 6000kr høres så ille ut. Men som nevnt over her: spar penger, kjøp på salg nå på nyåret, fordel kostnadene over hele året slik at det bare er litt mat som gjenstår på den ene lønningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegavene dette året har nok kostet oss bortimot 20.000,-. Da fikk barna pc, mobil og iPad til fam. Mat vet jeg ikke - men tipper noen tusen der også. Jul er dyrt, men bare en gang i året;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene mor og har liten familie. dvs da må jeg kjøpe alle pakkene selv til barna,nissegavet,mat etc.

lurer på hvor mye som er vanlig å bruke,jeg har vanlig jobb og tjenet ikke særlig godt.

brukte i år på mat,gaver,snop,brus osv borti 6000,- og syns det er mye.

Syns det var mye penger. En merker da bruk av 6000 ekstra.

Tipset mitt er at jeg kjøper julegaver hele året. I oktober er jeg ferdig med de.Gavene er mye billigere også da.

Eks nå så er det salg på de varene du kjøpte til jul. Eks. sportsbutikker selger mye billig superundertøy. Til ungene kjøper jeg en str mer enn i fjor. Har en stor eske jeg legger det i.

Eks så får du halv av halv pris på div butikker i januarr,likeså på vår og sommer.

Juletinger er nesten gratis i januar. Jeg ser jo på slutten av året hva jeg sparer på dette.

I okt beg jeg og handle julemat.Legger i fryseren. Så når desember kommer er det lite vi trenger.

Det har kun vært økonomien som tvang meg til å gjøre dette,selv om jeg har bedre råd nå enn tidligere så blir det gjort på samme måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...