AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #1 Skrevet 25. desember 2011 Jeg er en litt rund kvinne på nærmere tretti år som aldri finner bukser. Problemet mitt er at leggene mine er så tjukke at "vanlige", smale bukser ikke passer. Da sitter det som pølseskinn rundt beina, og det poser seg rundt knærme. Jeg ender opp med å gå med skjørt og strømpebukse, og så har jeg noen få bukser med bootcut. Synes jo at bootcut er svært flatterende til meg, problemet er at det er vanskelig å finne noen fine. Og så føler jeg meg så veldig kjerring med dem! Alle andre går jo rundt i skinnyjeans Leggings/tights er jeg ikke glad i, det ser veldig rart ut på meg. Jeg kjøpte meg et par cordfløyelsbukser med litt bootcut (akkurat så mye at jeg kunne få dem over leggene), og det har jeg ikke gått med på i hvert fall ti år. Er det veldig lite trendy med cordfløyel nå? I tillegg er problemet: hva slags vintersko går man med når man bruker bootcut-bukser? Jeg bor på vestlandet og er heldigvis varmblodig av meg, for skal jeg gå med vintersko må jeg ha skjørt på meg. Evt noen lave vintersko som ser mest ut som fjellstøvler, og som jeg har under buksene. Jeg bare skjønner ikke hvordan man skal kombinere bootcut med sko som er varme. Jeg går med sneakers, jeg Ellers er jeg glad i å pynte meg og være fin, så det passer utrolig dårlig med sneakers til alt. Er jeg den eneste med dette problemet? Hvis ikke: hvor kjøper dere andre tjukkleggede jenter bukser?
Zoë Castillo Skrevet 28. desember 2011 #3 Skrevet 28. desember 2011 Jeg har egentlig gitt opp. :-( Det hender at jeg finner bukser med boot cut på Vero Moda. Pene vintersko til bootcut-bukser er nærmest umulig å oppdrive. Jeg bruker str 38/40 i bukser, og er litt kalvbent med kraftige legger, så skinnyjeans utgår! 1
Gjest Daenerys Skrevet 28. desember 2011 #4 Skrevet 28. desember 2011 Nå er jeg ikke tykk-legget selv, men Levi's har jo alltid bootcut og regular modeller. De koster jo litt, men varer jo lenge
Gjest snoopy_93 Skrevet 28. desember 2011 #5 Skrevet 28. desember 2011 Strømpebukse og tights er jo nesten det samme?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #6 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har egentlig gitt opp. :-( Det hender at jeg finner bukser med boot cut på Vero Moda. Pene vintersko til bootcut-bukser er nærmest umulig å oppdrive. Jeg bruker str 38/40 i bukser, og er litt kalvbent med kraftige legger, så skinnyjeans utgår! Så godt å høre at det ikke bare er meg!! Jeg finner bootcut noen steder, men jeg føler meg så lite trendy og fin. Ikke at jeg er veldig opptatt av trender, men når jeg i tillegg ikke synes bootcut er så veldig fint en gang, blir det liksom dobbel miss. Hadde bootcut i det minste vært trendy hadde det ikke vært så ille å måtte brukt det. Men hovedproblemet er allikevel vintersko. Argh, er så frustrerende å ikke ha fine vintersko som jeg kan bruke til bukser! Og så blir bootcutbuksene våte når jeg går med "fjellskovinterskoene" mine... Nå er jeg ikke tykk-legget selv, men Levi's har jo alltid bootcut og regular modeller. De koster jo litt, men varer jo lenge Joda, jeg har noen leebukser som jeg kan bruke. Men det forhindrer jo ikke at jeg føler meg utrendy, rar og lite fin i bootcut og fjellsko... Strømpebukse og tights er jo nesten det samme? Hehe, jeg synes faktisk ikke det. Jeg har mye "kurver" på beina mine, og med strømpebukser så følger stoffet beina tett. Med tights (i hvert fall de jeg har prøvd) ser beina større ut fordi det ikke sitter inntil partiet ved knærne som er slankest. Dårlig forklart, men...
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #7 Skrevet 29. desember 2011 Jeg har veldig tykke legger og kan helt ærlig ikke se hva som er problemet med bootcut og vintersko. Jeg kjøper bukser som ikke er skinny, finnes i flere butikker bl.a KappAhl, Lindex, Zizzi, HM, Vivikes, Match og Emilie. De trenger ikke være super bootcut, så lenge de ikke klenger seg inntil beina, for det ser bare fælt ut. Jeg bruker støvletter til buksene, det går nemlig fint ann å bruke støvletter uten å følge den grusomme trenden med at buksen må nedi støvlettene. Det er mulig å ha buksen over. Har også gode, varme vintersko fra Sorel til de kalde dagene, og jeg ser ikke problemet med å ha buksen over skoene. Det viktigste er faktisk ikke at man er trendy, men at man kler seg i det som passer den kroppen man har. Å se folk presse seg inn i noe som er moderne, men i feil fasong er bare trist. De som kler seg etter fasong og behov ser mye bedre ut, uansett utseende.
Zoë Castillo Skrevet 30. desember 2011 #8 Skrevet 30. desember 2011 Jeg har veldig tykke legger og kan helt ærlig ikke se hva som er problemet med bootcut og vintersko. Jeg kjøper bukser som ikke er skinny, finnes i flere butikker bl.a KappAhl, Lindex, Zizzi, HM, Vivikes, Match og Emilie. De trenger ikke være super bootcut, så lenge de ikke klenger seg inntil beina, for det ser bare fælt ut. Jeg bruker støvletter til buksene, det går nemlig fint ann å bruke støvletter uten å følge den grusomme trenden med at buksen må nedi støvlettene. Det er mulig å ha buksen over. Har også gode, varme vintersko fra Sorel til de kalde dagene, og jeg ser ikke problemet med å ha buksen over skoene. Det viktigste er faktisk ikke at man er trendy, men at man kler seg i det som passer den kroppen man har. Å se folk presse seg inn i noe som er moderne, men i feil fasong er bare trist. De som kler seg etter fasong og behov ser mye bedre ut, uansett utseende. Jeg er enig i mye av dette, selv om jeg ikke synes det er så lett å finne riktige bukser (har ikke alle disse butikkene i nærheten). Jeg er 24, og følgelig ingen gammel tante, men jeg føler meg ikke utrendy i bootcut-bukser. Ikke trendy heller, men det er nok fordi jeg ikke liker motene nå (altfor lite figursydd!) Hovedproblemet med motebekledningen er at folk tror at ALLE bør gå med posetopper og skinnyjeans, selv om figuren deres kanskje hadde satt mer pris på å balansere hoftene og definere midja. Resultatet er maange lave, kraftige kvinner som plutselig ser ut som julenisser i trendy farger. Jeg vil i allefall heller gå med det jeg kler, enn det som er trendy. Forøvrig bruker jeg også Sorel-sko med buksa over, men buksekanten blir jo veldig slitt og våt da!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #9 Skrevet 30. desember 2011 Vil påpeke at Lee og Levis ikke er det samme, Levis har et STORT utvalg i bukser i forskjellige former, det er relativt vanskelig å ikke finne noe der uansett størrelse på legger, ville prøvd der. Levis er litt dyrere enn feks HM, men samtidig er kvaliteten relativt mye bedre i tillegg til at det virker som du kan trenge å investere i et par gode bukser du føler deg vel i og litt mer moderne. Jeg hater cordfløyel, så ville satset på noe annet enn det. Dra til en butikk som selger Levis, be om hjelp og se om du ikke klarer å finne et par bukser du blir fornøyd med
*Sinnataggen* Skrevet 30. desember 2011 #10 Skrevet 30. desember 2011 Man kan jo også se hva dem har i de butikkene for dem som er litt store. Evt få leggene mindre om det er mulig? Er også enig i innlegg nr 7
Hermine76 Skrevet 30. desember 2011 #11 Skrevet 30. desember 2011 Nå er vel faktisk bootcut "inn" igjen både i høst og til sommeren igjen men jeg skjønner problemet ditt. Jeg har også tjukke legger men jeg bruker begge typer bukser. Noen smale jeans på HM passer perfekt rundt leggene også. Jeg synes jo at hvis du har skikkelig bootcutbukser så må man ha hæl på skoa også. Det løser jeg iallefall med kilehæl. Det er mange tøffe og varme ankelboots med kilehæl som er perfekt til bootcut bukser. Enig i at Levis har masse fint. Litt dyre men veldig verdt pengene. Lykke til :-)
Anglofil Skrevet 30. desember 2011 #12 Skrevet 30. desember 2011 Anbefaler dorothyperkins.com, der finner man bootcut i de fleste størrelser. Sliter selv med tykke legger, men der finner jeg alltid bukser som passer. Mvh Yvonne
Gjest Lille-pus Skrevet 30. desember 2011 #13 Skrevet 30. desember 2011 (endret) Jeg vet at Gabor og Ara lager støvletter med ekstra plass i skaftene Lille Vinkel Sko hadde en gang en guide liggende med de ulike skaftviddene, og med linker til butikkførte produkter innen hver skaft-kategori. Jeg finner guiden deres, men linkene viser til produkter de dengang hadde, og selvsagt ikke fører lenger. Men, kanskje de fremdeles fører støvletter med litt ekstra plass i skaftene ? Jeg har ikke prøvd Duoboots.com, men ser at flere anbefaler dem. Sidene deres gir iallefall en ganske ok oversikt over hva de kan levere etter størrelse og skaftvidde (så da kan man ta frem målebåndet og starte med å søke & se ) Kanskje noen som har erfaring med Duoboots og vil dele ? Endret 30. desember 2011 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #14 Skrevet 30. desember 2011 Jeg pleier å bruke en bootcut sort bukse, og så stapper jeg den ned i støvletter. Men det sagt, så hadde jeg tykkere legger før..Jeg var to størrelser større, og så gikk jeg ned når jeg begynte å spise annerledes. Jeg forstår at vektnedgang ikke er like aktuelt for alle, men det var en god løsning for meg ihvertfall..Har fortsatt ikke slanke legger, men de er mye slankere en når de var problematiske.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #15 Skrevet 30. desember 2011 Tusen takk for mange innspill! Jeg skjønner at jeg må en tur i en butikk som selger Levis'. Jeg bor nær Stavanger, er JC eller Carlings best? Hadde vært veldig fint med et par bukser med så lite bootcut som mulig, og som ikke er jeans. Synes ikke superskinny jeans er så veldig fint, men hadde vært veldig fornøyd med noen smalere bukser enn hva jeg Høye støvletter har jeg foreløpig ikke (har ikke funnet noen som passer rundt leggen, men takk for tips, Lille-pus!), men jeg har noen par som går til oppforbi anklene, og det hadde vært fint å ha såpass smale bukser at de passer nedi. Har i tillegg noen timberlandsko som er høye, men jeg må innrømme at jeg ikke synes det er så greit (eller fint) å gå med buksene utenpå skoene. Da blir jo buksene våte og skitne. Hermine76: Var veldig fornøyd i sommer da jeg hørte at bootcuten var på vei tilbake, men har jo dessverre sett få som faktisk bruker det. Synes det er vanskelig å bruke høye ankelboots til bootcut! Skal buksene være så lange at de går nærmest ned i bakken, eller skal de "henge og slenge" lenger opp? For hvis de er lange blir de jo altfor lange når jeg går på sokkelesten, og er de korte synes jeg altså at de henger og slenger litt for rart rundt anklene. Får det ikke helt til, jeg Veit ikke hva som blir riktig. Siste AB: ja, vektnedgang er noe jeg jober med Men de gangene jeg går ned i vekt er leggene fremdeles upraktisk tykke.. Tusen takk! TS
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #16 Skrevet 30. desember 2011 Jeg har omvendt problem - og kjøper støvletter i butikker som spesialiserer seg mer på ulike "tykkelser". Der har de også sko med ekstra vidde, som eks Lille Vinkel sko(selger også på nett, bare mål leggvidden din). De merkene som er nevnt ovenfor selger også det. Ellers er jo skoletter glimrende - så kan du heller ha tykke strømper om du blir litt kjølig på leggene om vinteren. Carlings skal få inn flere bootcutmodeller hos Levis sine "curvemodeller" - de hvor du kan velger type etter hvilken kroppstype man har. Din modell heter sikkert nettopp curve. Mener også å ha sett at de hadde fått inn cordmodeller Det er dessverre alt for mange undervektige/overvektige som kler seg helt feil, og tror de ikke kan bli flotte. Velg farger som passer din hudtone, som fremhever øynene dine - og tenk på buksene/kjolene som basisplagg, så kan du variere masse med med alt annet. Ikke bruk joggeaktive sko når du kan bruke kjempefine skoletter og støvletter med ekstra skaftvidde: http://lillevinkelsko.no/dame-skoletter-c-37_55.html http://skobloggen.lillevinkelsko.no/kategori/merkelapper/ekstra-skaftvidde
sofie777 Skrevet 30. desember 2011 #17 Skrevet 30. desember 2011 Høye støvletter har jeg foreløpig ikke (har ikke funnet noen som passer rundt leggen, men takk for tips, Lille-pus!), men jeg har noen par som går til oppforbi anklene, og det hadde vært fint å ha såpass smale bukser at de passer nedi. Har i tillegg noen timberlandsko som er høye, men jeg må innrømme at jeg ikke synes det er så greit (eller fint) å gå med buksene utenpå skoene. Da blir jo buksene våte og skitne. Jeg har også tykke legger og hvert år har jeg problemer med å finne sko. For meg holder sålen bare i ett år pga et annet fotproblem og da er det ingen vits å kjøpe dyre sko. I flere år nå har jeg funnet høye sko som ser ok ut til ca 7-800 kroner på Økonomisko. Kanskje ikke beste kvalitet (ullen røyter), men de er høye!! Jeg må bruke sko med snøring, men det er greit. Det er ikke ofte jeg går med skjørt uansett (dvs aldri om vinteren og sjelden om sommeren). Kunne fått tak i høye, svarte, pene støvler på Zizzi eller lignende, men de er så glatte under at de ikke er vintervennlige. Jeg driter i grunnen i om det er moderne med bootcut eller ikke. Mine lår og mine legger passer best i bukser med vidde og jeg kompenserer heller med en fresh topp og lignede. Så lenge buksene finnes der jeg kjøper dem (de beste får jeg fra kataloger), så kjøper og bruker jeg det.
Gjest Skrevet 30. desember 2011 #18 Skrevet 30. desember 2011 Har du prøvd bukser med rette bein? De er jo smalere enn bootcut, men ikke så trange som skinny. Levis curve har jo både bootcut, rette og skinny. Ser også noen foreslo duoboots.com. Jeg bestilte støvletter derfra for noen år siden. De passet fint i leggvidden, men de var ikke så fine ut som jeg trodde, så jeg ble ikke superfornøyd. Men det er noen der jeg har litt lyst på nå, syns det er litt skummelt å bestille såpass dyre støvletter uten å få prøvd dem først...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå