Gå til innhold

tampongspørsmål.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

hei...hvorfor må man ta ut tampongen etter max 4 timer....?.. kan man ikke ha den lengre inn(timer)?... :o . og er det dumt å skylle ned tampongen i do?... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fuglehue

oi jeg sovnet med en i meg en gang, ikke rart jeg griner når jeg trekker dem ut :cry:

Der fikk du vel svaret. De blir overflødige og like store som en tiss nesten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel....jeg får ikke så mye mens fordi jeg går på p-piller....jeg sover med tampongen...d står at man kan gjøre d vis man setter en i rett før man skal legge seg og ta den ut når du står opp. siden jeg ikke får så mye mens kan jeg jo ha tampongen lengre i??... etter 6 timer er ikke tampongen "halvfull" engang...jaja... :-? men hva skjer hvis du får infekjon?......og ER det dumt å skylle den ned i do? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men... jeg bruker blå..... dessuten er det ekkelt å gå på do på skolen....!!! jeg vil bruke tampong hele skoledagen...!... men hvor farlig er innfekjon og hva skjer når du får d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men... jeg bruker blå..... dessuten er det ekkelt å gå på do på skolen....!!! jeg vil bruke tampong hele skoledagen...!... men hvor farlig er innfekjon og hva skjer når du får d?

Høres ut som du bør forsøke gul istedet.

Du kan lett få f.eks. urinveisinfeksjon dersom du bytter tampong sjelden, eller noe som kalles tampongsyken.

Urinveisinfeksjon er svært ubehagelig, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan sikkert sitte i mens du er på skolen uten at du får problemer av den grunn...

Problemer som kan oppstå er jo sånne som infeksjon i kjeden og du får feber, kløe, må gå på antibiotika osv. Jævlig sier ei venninne som stadig får tilbakevendinger pga feilbruk én gang.

Alle plager i kjeden som infeksjon, herpes, sopp osv kan jo føre til at du ikke kan få barn når den tiden er inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg en ting, crulla :

ER det så vanskelig for deg å bytte tampong da ?

Du sier du vil ha tampong hele skoledagen - hva er problemet ?

Ta med en til ?

TSS ( Toxic Shock Syndrome ) er sjelden, men den er ikke noe å spøke med! Tenk på helsa di :)

( tror det muligens står om TSS i tampongesken - er ikke sikker, bruker det ikke selv )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSS skal det mye til for å få. Det er snakk om folk som GLEMMER tampongen i MANGE timer..

Du kan bruke en tampong hele skoledagen din, uten å være redd. (bare husk å bytte så snart du kommer hjem)

Jo. De fire timene har blitt til åtte, tror jeg.

Jeg sover med tampong. Min regel er max 8 timer. Står opp etter 8 timer og bytter.

Det har hendt at jeg har f.eks. glemt å ta med meg en ekstra tampong på jobb, og har gått med en fra kl 0730->1630.. Også uten problemer. (Men nå blør jeg så lite at den minste tampongen holder leeenge..)

Tampong kastes i søppel, ikke i toalett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt råd: Skift tampong i midttimen uansett om doen er ekkel eller ikke. Du trenger jo ikke være ani noe? Jeg vet ikke så mye om det lukter av "gammel" tampong. (??)

Kast tampong i bosset, boss er det overalt sånn nesten. Mangler det boss, så tull tampongen rundt litt papir og skyll det ned i doen. MEN! Si i fra til lærer/en annen ansvarlig at det MÅ være boss-spann på jetedoen!!!

Manglende boss-spann er det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...