Gå til innhold

umotivert til masteroppgave

Anbefalte innlegg

Gjest tullhøna
Skrevet

Har unnagjort 1/2 år av en 2-årig masteroppgave.

Feltarbeid er også allerede gjort så jeg er tidligere i løypa enn mange andre.

MEN motivasjonen lar vente på seg.

Det er ikke fordi tema ikke er spennende. Ikke fordi veileder er ugrei. Ikke fordi jeg ikke sitter sammen med greie folk.

Men jeg har fått smaken på arbeidslivet! Rett og slett. Og hvis snittalderen på en mastergrad er 23-25 år er jeg også to-tre år eldre enn dette. Og fornøyd av å være student. Vil jobbe.

Men arbeidslivet krever ofte en master da...

Tips til hvordan man motiverer seg til dette folkens? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjaa, snittalderen på en master er da høyere enn det der, vil jeg tro? Iallefall i min bransje er en master noe man plukker med seg med tiden, gjerne etter å ha jobbet noen år. Mange masterutdanninger er da også lagt opp slik at man kan jobbe ved siden av.

Ikke misforstå, jeg er for å ta en solid utdanning, men en master er en stor jobb og det er vel ikke din siste sjanse? På den annen side, med feltarbeidet i boks kan du jo gjøre en kraftanstrengelse og få den unnagjort nå.

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for :)

Gjest tullhøna
Skrevet

jeg skal ta masteren. gir meg aldri når jeg har begynt, men ser ikke helt lyst på det.

Skrevet

Har unnagjort 1/2 år av en 2-årig masteroppgave.

Feltarbeid er også allerede gjort så jeg er tidligere i løypa enn mange andre.

MEN motivasjonen lar vente på seg.

Det er ikke fordi tema ikke er spennende. Ikke fordi veileder er ugrei. Ikke fordi jeg ikke sitter sammen med greie folk.

Men jeg har fått smaken på arbeidslivet! Rett og slett. Og hvis snittalderen på en mastergrad er 23-25 år er jeg også to-tre år eldre enn dette. Og fornøyd av å være student. Vil jobbe.

Men arbeidslivet krever ofte en master da...

Tips til hvordan man motiverer seg til dette folkens? :)

Jeg tror gjennomsnittsalderen for studenter generelt i Norge var på 28,ettellerannet i 2010. (Tror Aftenposten hadde en sak om det i fjor høst)

Mange mastere krever 3-5 årig erfaring fra yrket, etter fullført bachelor, så alderen du oppgir her - stemmer nok (heldigvis) ikke.

Men når det er sagt - jeg håper du finner motivasjonen.

Og hvis du gjør det - del det gjerne med oss ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...