Gå til innhold

bortskjemte unger..


Gjest uff

Anbefalte innlegg

Synes dere det ikke er litt vel mye å gi barn ned i 11-12 årsalderen en Iphone til jul? nevøen min på 12 år sier alle hans kamerater fikk seg DET, og han er kjempeskuffet for han fikk jo IKKE DET. Synes uansett at på den alderen skal man ikke ha sånne dyre mobiler. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan jo være at de har ønsket seg penger av besteforeldre og tanter og onkler, og at det tilsammen blir nok til en iPhone da. :)

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så ille at 11-12 åringer får det. Har hørt om mange barn i barnehagealder som har så dyr mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Nja, syns ikke det trenger å være galt. Alle er ulike, med forskjellige forutsetninger for hva man kan/vil gi. Det beste er nok å ikke sammenligne julegaver, siden folk har så ulikt syn på hva som er "vanlig", "normalt" og "greit" å gi til både barn og voksne.

Når det er sagt, så skjønner jeg godt at det kan oppstå sjalusi blant barn i sånne tilfeller. Men jeg mener altså at man ikke kan løse dette ved å legge seg borti hva andre gir.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om en treåring som fikk en ipad til jul..

Som anonym sier, verden er urettferdig, ja. Men det er gjerne foreldrene som legger lista..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kankje ikke så lurt å gi en 12åring iphone, med tanke på at de knuser lett :fnise: Men noen får iphone og andre får sokker. sann er livet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste på 14 fikk iPhone til jul; noe hun har ønsket seg lenge. Og hun har faktisk spart som bare det denne høsten for å få råd til å kjøpe seg en selv, da vi har sagt fra at vi syntes det var for dyrt. Nå hadde det seg slik at min samboer fikk en da han kjøpte datautstyr til fimraet for x antall tusen, og plustelig hadde vi tidenes julegave i havn!

Hun hadde absolutt ikke ventet å få den i det hele tatt. og maken til glede er det lenge siden ejg har sett! Så nå går sparepengene til PS3 i stedenfor, og vi klarte virkelgi å overaske henne grundig til jul!

Men som sagt, vi hadde ikke kjøpt en så dyr telefon til en fjortenåring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere det ikke er litt vel mye å gi barn ned i 11-12 årsalderen en Iphone til jul? nevøen min på 12 år sier alle hans kamerater fikk seg DET, og han er kjempeskuffet for han fikk jo IKKE DET. Synes uansett at på den alderen skal man ikke ha sånne dyre mobiler. :sur:

Når barn sier at "alle de andre" har det, så dreier det seg som oftest om bare noen få.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror på 13 fikk iphone til jul i år. Jeg synes egentlig ikke det er nødvendig... Greit nok at han er glad i teknologi, pc osv, men man blir jo bare mindre og mindre fysisk aktiv når man bruker hele dagen på xbox, pc og iphone. I tillegg til det er det en ganske dyr mobil, som er ganske lett å ødelegge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk vi som overlevde med personsøker. :lete:

På den alderen synes jeg en enkel telefon man kan ringe hjem med er nok. Å ha så mange muligheter gjør en bare usosial og fraværende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grapefrukt

Ikke alle har samme økonomi, noen har råd til det, andre ikke.

En 11-åring vil selvfølgelig synes det er urettferdig, men det er jo endel av det å bli eldre - at noen ting får man ikke, og må kanskje spare opp til selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes personlig ikke det er antall gaver/verdien på gaver som gjør barn bortskjemte, men holdningen til det å få.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min yngste på 14 fikk iPhone til jul; noe hun har ønsket seg lenge. Og hun har faktisk spart som bare det denne høsten for å få råd til å kjøpe seg en selv, da vi har sagt fra at vi syntes det var for dyrt. Nå hadde det seg slik at min samboer fikk en da han kjøpte datautstyr til fimraet for x antall tusen, og plustelig hadde vi tidenes julegave i havn!

Hun hadde absolutt ikke ventet å få den i det hele tatt. og maken til glede er det lenge siden ejg har sett! Så nå går sparepengene til PS3 i stedenfor, og vi klarte virkelgi å overaske henne grundig til jul!

Men som sagt, vi hadde ikke kjøpt en så dyr telefon til en fjortenåring.

Din samboer "fikk" ? Det heter korrupsjon..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva i alle dager skal en ettåring med en iPad??

Det er mange fine apps til små barn :) Hun hadde lagt ved en artikkel om små barn og ipad som stod i en avis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikket på linken "Bortskjemte unger" og forventet å lese om dataspill og sykler, men her er det kun snakk om gadgets som burde være forbeholdt de voksne?!

Da jeg var liten gutt slåss vi, vi hoppet fra taket for å teste hvor dyp snøen var, vi tok det ikke tungt om vi falt i vannet under fisking - vi var smågutter!

Hva nå da?, når barna løper rundt med elektronikk for mange tusen kroner i lommene, hva gjør ungene deres?

Sitter de rolig hele dagen..?

Jeg er ikke så forbanna gammel, så jeg syns det er skremmende...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...