Gå til innhold

Hvorfor smaker utenlandsk sjokolade så dårlig?

Gjest Liss`pia

Anbefalte innlegg

Gjest Liss`pia

Flere av mine utenlandske venner kan bekrefte dette.

Fikk en svær sjokolade fra Barcelona men den smaker :kvalm: ...

Endret av Liss`pia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det, men har hele tiden trodd at det har vært fordi jeg er oppvokst med melkesjokoladesmaken, og derfor er mest vant til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på hvor man er, jeg synes Tysk, Polsk og Fransk sjokolade er veldig godt. Fikk smake noe fra Spania en gang, ikke fullt så namnam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller dyr sjokolade er som regel god . Og billig sjokolade er ikke like god. Uansett hvor den kommer fra .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liss`pia

Eller dyr sjokolade er som regel god . Og billig sjokolade er ikke like god. Uansett hvor den kommer fra .

Nja.. dyr sjokolade, hva vil det si? Jeg synes for eksempel INGENTING slår norsk melkesjokolade eller f.eks. firkløver osv. og de er jo ikke så dyre. Synes eksklusiv sjokolade (hvis det er det du mener? slik som kjøpes andre plasser enn super`n) er godt, men det blir ofte altfor mye "greier" i de.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liss`pia

Spørs litt på hvor man er, jeg synes Tysk, Polsk og Fransk sjokolade er veldig godt. Fikk smake noe fra Spania en gang, ikke fullt så namnam..

Spansk sjokolade er verst synes jeg, eller faktisk spansktalende land :sjenert: Har reist en del i ml.og sør Amerika og tør å påstå dette :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svensk, fransk og italiensk sjokolade er jo veldig god. Liker det bedre enn noen av de norske for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som liker Sveitsisk sjokolade best? Den synes jeg nemlig er vondest i hele verden.. :spy:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liss`pia

Hver sin smak kanskje? Men synes mange utenlandske, spes.super`n sjokolader smaker slik som disse julekalendersjokoladene hvis dere skjønner hva jeg mener, litt surt på en måte. Har kanskje ikke smakt så mange av disse eksklusive sjokoladene utenlandsk så bør kanskje ikke uttale meg på vegne av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn har i all sin tid vært sære på smaken av sjokolade, og det er derfor slik at i de fleste fabrikker i Norge rører sjokoladen i 18 timer, og ikke i 12 som de gjør i de fleste andre land! Jeg vil tro Belgia og slik rører sjokoladen like lenge som oss her i Norge, for også dem er vel sære på smak når det gjelder sjokolade! Smaken blir rundere og mer silkemyk(om jeg kan si det?) hvis den blir rørt ekstra lenge! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. dyr sjokolade, hva vil det si? Jeg synes for eksempel INGENTING slår norsk melkesjokolade eller f.eks. firkløver osv. og de er jo ikke så dyre. Synes eksklusiv sjokolade (hvis det er det du mener? slik som kjøpes andre plasser enn super`n) er godt, men det blir ofte altfor mye "greier" i de.

Jeg tenker vel mer på sjokolade fra f.eks sjokoladeslottet Eller heimdal. Der brukes det belgisk råsjokolade I bunn. Men også fra små sjokoladerier I utlandet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Belgisk sjokolade er favoritten her. Islandsk sjokolade med lakris er også en favoritt... :gjeiper: Synes vi har en tendens til å overvurdere egne produkter her i Norge. Men er enig i at vi har mye bra her i forhold til andre land.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også norsk sjokolade er best, og det synes vennene mine fra andre land også. Her er jo den vanlige melkesjokoladen minst like god som f.eks. Lindts melkesjokolade som skal være dyr og eksklusiv sjokolade. Jeg synes alle norskproduserte sjokolader er gode, mens i andre land er det bare de dyre som er gode. De billige smaker vann og/eller papp!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm.. sjokoalde :):sjokolade:

Synes også norsk sjokolade er best. Jeg liker ikke svensk sjokolade en gang. Altså den Marabou sjokoladen som i utgangspunktet skal være lik som Freia. Det smaker ikke likt. Men jeg har alltid innbilt meg at det er pga melken som blir brukt. For melk smaker jo også forskjellig i forskjellige land.

Kjøpte en stor Hersey-bar i USA, og den smakte skikkeig dritt. Synes Lindt sjokolade er godt. I hvertfall den som er fylt med noe myk sjokolade greier. Men kjøpte dyr eksklusiv sjokolade i Berlin, og det var helt OK.

Men jeg liker sjokoladen best ganske plain. Vil ikke ha så mye stæsj inni den. Fruktnøtt er nok stæsj :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Liss`pia

Mmmmm.. sjokoalde :):sjokolade:

Synes også norsk sjokolade er best. Jeg liker ikke svensk sjokolade en gang. Altså den Marabou sjokoladen som i utgangspunktet skal være lik som Freia. Det smaker ikke likt. Men jeg har alltid innbilt meg at det er pga melken som blir brukt. For melk smaker jo også forskjellig i forskjellige land.

Kjøpte en stor Hersey-bar i USA, og den smakte skikkeig dritt. Synes Lindt sjokolade er godt. I hvertfall den som er fylt med noe myk sjokolade greier. Men kjøpte dyr eksklusiv sjokolade i Berlin, og det var helt OK.

Men jeg liker sjokoladen best ganske plain. Vil ikke ha så mye stæsj inni den. Fruktnøtt er nok stæsj :fnise:

Word. Fruktnøtt er mer enn nok stæsj :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

en av de største forskjellene mellom norsk og utenlandsk melkesjokolade er at i den norske, så brukes det vanilje.

det er faktisk en av de tre hovedingrediensene :jepp:

det er nok detfor den er så innmari god :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Svensk sjokolade smaker kunstig og altfor søtt. Mistenker at det er veldig mye sukker i den. Liker norsk, belgisk og italiensk sjokolade veldig godt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som slår norsk melkesjokolade. Du har ikke smakt på virkelig god kvalitet utenlandsk sjokolade. Selvfølgelig foretrekker man det man er vant til, men tro meg, norsk sjokolade er ikke verdens beste. Belgisk sjokolade smaker mye bedre, mener jeg, og ekte sveitsisk sjokolade. Disse to er verdens berømte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...