Gå til innhold

Hvordan bør man være for å være forelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, hvordan bør man være når man skal være forelder?

Sånne personlige egenskaper du syns bør være tilstede? Hvis man ikke kan tilby barnet å være med familie ogsånt, siden man selv ikke klarer å være med familien sin, siden man blir så usikker, er dette noe som gjør at man ikke bør få barn?

Hvordan egenskaper bør man ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tålmodighet (!), empatisk, medfølelse, streng, og ha en god økonomisk sans. Det tror jeg er det mest viktige en kan ha. I tillegg kommer det et krav på å kunne takle å jobbe, samtidig som en har småbarn hjemme.

Skrevet

TS

huff da, jeg har forferdelig dårlig tolmodighet :(

Gjest Purple Haze
Skrevet

TS

huff da, jeg har forferdelig dårlig tolmodighet :(

Er du veldig ung?

Jeg hadde utrolig liten tålmodighet da jeg var ung, men det endret seg da jeg ble mamma. Da får man virkelig øvd seg på å være tålmodig.

Ellers vil jeg si at man i tillegg til å være tålmodig, må være villig til å sette egne behov til side mye av tiden, man må være ansvarlig, ha sunn fornuft og gode grunnverdier. Man må ha gode omsorgsevner, kunne stimulere barnet, gi masse kos og kjærlighet og være en trygg voksenperson.

Skrevet

Jeg er 20 år :)

Det er enkelte ting jeg har veeeldig dårlig tolmodighet med. Men jeg kan vel lære meg det etterhvert jeg også..

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg er 20 år :)

Det er enkelte ting jeg har veeeldig dårlig tolmodighet med. Men jeg kan vel lære meg det etterhvert jeg også..

Ikke for å være frekk, men ut i fra åpningsinnlegget ditt, tror jeg kanskje du gjør lurt i å vente litt med å få barn. Hvis du er så usikker som du fremstår, er det nok en fordel om du får litt mer livserfaring før du får barn. Du er bare tjue år, og har veldig god tid.

Selv om man kan øve opp tålmodighet, er det mange andre ting som må være på plass før man får barn.

• Liker 2
Skrevet

-sette seg selv til side, være uselvisk. Barnets behov kommer alltid i første rekke.

-være trygg på seg selv og egne evner, være mentalt stabil.

-være voksen nok til å takle motgang og tøffe dager. På egen hånd.

:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...