Gå til innhold

Elixia...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ørtende gang har jeg ringt Elixia (Dikeveien, Østfold) for og høre om de forskjellige medlamskapene deres og priser på de. Og for ørtende gang har jeg ikke fått noe svar, bare en avtale om ett møte for omvisning jeg ikke trenger...

Så jeg lurte på om det var noen her ute som viste noe om dette? Er på utkikk etter ett medlemskap som gir meg retten til alt de har å tilby, samt at jeg kan trene hvor henn i landet.

Hpåer på gode svar!! (da møtet ikke ble før ut i Januar... )

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Gå inn på hjemmesiden til elixia, trykk på Bli Medlem, velg ditt lokale senter, så kommer det opp medlemskap som heter premium som er trening på alle sentre i Norge :)

Ser ut til at Premium ligger på 719kr.

Skrevet

Typisk Elixia... Føler de er skikkelig sleipe!

Hadde funnet et annet treningssenter jeg, men om du har bestemt deg for Elixia tross blodprisen og overfullte sentere, ligger prisen på 719.- pr mnd.

Har selv forsøkt å finne ut priser der. Umulig...

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Det var da ikke spesielt vanskelig å finne pris :klo:

• Liker 2
Skrevet

Hereguuud så dyrt! På Fresh Fitness koster det 200 kroner i mnd uten binding.

Men de har dessverre bare noen få steder forløpig.

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

For ørtende gang har jeg ringt Elixia (Dikeveien, Østfold) for og høre om de forskjellige medlamskapene deres og priser på de. Og for ørtende gang har jeg ikke fått noe svar, bare en avtale om ett møte for omvisning jeg ikke trenger...

Så jeg lurte på om det var noen her ute som viste noe om dette? Er på utkikk etter ett medlemskap som gir meg retten til alt de har å tilby, samt at jeg kan trene hvor henn i landet.

Hpåer på gode svar!! (da møtet ikke ble før ut i Januar... )

hadde de oppgitt prisene over telefon, kan de nesten være sikre på at du ikke ringer igjen, eller dukker opp for å melde deg inn :fnise:

selv boikotter jeg elexia pga alle de sleipe salgstriksene deres, som desverre altfor mange går på!

• Liker 1
Skrevet

hadde de oppgitt prisene over telefon, kan de nesten være sikre på at du ikke ringer igjen, eller dukker opp for å melde deg inn :fnise:

selv boikotter jeg elexia pga alle de sleipe salgstriksene deres, som desverre altfor mange går på!

Enig!

De er supersleipe og det er allerede for mange medlemmer der. De vil bare ha flere og flere selv om det er som sild i tønne der.

Jeg velger heller et lite ukjente senter med alt av frivekter. Gidder ikke betale i dyre dommer for diverse gruppetimer (som sjeldent er særlig effektive annet som lett kondisjon eller kosetrening), barnepass, fancy interiør osv.

Jeg skal skrive mail til de og spør om prisen, bare for å irritere. Si at jeg ikke har tid til å komme på omvisning, og se hva de sier. At det skal være så vanskelig å oppgi prisene...

Skrevet

Elixia i fredrikstad er helt håpløse.

vet ikke hvordan jeg skal få det pakket pent nok inn, men;

Stay the fuck away

Skal spare deg for 40 A4-siders argumentasjon for å velge et annet treningssenter.

Du har i hvert fall 4-5 andre treningssentere som tar 1/2 pris eller under 1/2 pris av hva Elixia tar

Skrevet

Jeg må si at Elixia er ikke i noe særstilling når det gjelder markedsføring og priser. De andre store kjedene tar minst like mye betalt og har også aggressive selgere.

Jeg trener på et bittelite senter som tar like mye betalt som Elixia, men til forskjell er jeg svært fornøyd med servicen man får og utstyret tilgjengelig. En stor ulempe med store sentre, størrelsen til tross, er at de ofte bare har 1 eller 2 racks man kan trene knebøy i. Siden jeg stortsett bare trener med stang så blir jeg en av dem som opptar dette stativet gjerne i 20-30 minutt. Ikke akkurat kjekt når trengselen er stor.

Jeg vil påstå at en av de største fordelene med å trene på et stå stort senter er at det ofte finnes mange av dem, slik at du kan trene selv når du er andre steder i landet på reise.

Jeg var glad og fornøyd medlem av Elixia i mange år. De er stortsett bra utstyrt, de fleste gruppetimene er ok og det er alltid noen andre der. Sistnevnte er ikke bare negativt. Det er ikke veldig gøy å alltid trene helt alene.

Når det gjelder valg av treningsenter er plassering uhyre viktig med mindre du driver med noe spesielt som de kun har på ett senter.

Jo nærmere du bor treningsenteret jo lavere er terskelen for at du tar turen innom.

• Liker 1
Skrevet

Gå inn på hjemmesiden til elixia, trykk på Bli Medlem, velg ditt lokale senter, så kommer det opp medlemskap som heter premium som er trening på alle sentre i Norge :)

Ser ut til at Premium ligger på 719kr.

Den prisen har ikke vært gjeldende overalt.

Da mitt treningssenter i en annen by gikk til å bli Elixia, fikk vi tilbud en god stund om å tegne tilsvarende abb. til 430 kr.

Nå som jeg bor i Oslo betaler jeg fortsatt samme pris, og de tilbød meg å hjelpe med med å fortsette med den prisen(visste ikke jeg fortsatt hadde den avtalen).

Fordelen er at jeg er fornøyd med timene, jeg vet hva jeg får overalt, jeg kan velge mindre fulle studioer i de store byene - men ja, det er generelt mye folk og dyrt.

I tillegg synes jeg mange av de tingene vi fikk gratis(nye programmer eks) må betales for nå som det er blitt Elixia(man må bestille PT time om man ikke er nytt medlem).

Hadde jeg ikke reist mye i jobben hadde jeg nok heller valgt et annet dersom det var andre bra tilbud i samme by og nærme bosted/jobb så man faktisk bruker det.

For min del er nærhet helt essensielt for at jeg benytter medlemsskapet, dermed velger jeg ELixia.

Gjest NozMonster
Skrevet

Enig!

De er supersleipe og det er allerede for mange medlemmer der. De vil bare ha flere og flere selv om det er som sild i tønne der.

Jeg velger heller et lite ukjente senter med alt av frivekter. Gidder ikke betale i dyre dommer for diverse gruppetimer (som sjeldent er særlig effektive annet som lett kondisjon eller kosetrening), barnepass, fancy interiør osv.

Jeg skal skrive mail til de og spør om prisen, bare for å irritere. Si at jeg ikke har tid til å komme på omvisning, og se hva de sier. At det skal være så vanskelig å oppgi prisene...

mhm, jeg har en venninne som var på intervju på elexia, og hun gikk oppgitt at alle må verve minst 150 nye medlemmer hver, hver mnd!! da får alle en ekstra bonus på noen tusenlapper, men!! - om EN ansatt ikke klarer det, kanskje h*n bare klarer å verve 137 stk, da får INGEN den ekstra bonusen!

...det er nok derfor man ser disse elexia folka i desperate forsøk på å verve folk på kjøpesentre og i oslos gater hver dag!

jeg synes det blir altfor masete, og det har stikk motsatt effekt på meg at de overalt, og henger opp grønne ballonger overalt, enn det som er meningen at det skal!

venninna mi fikk jobben, men takket glatt nei for å si det sånn!

Skrevet

Jøss! Det forklarer en god del.

Personen som vervet meg lovte at dersom jeg ble syk, skadet eller flyttet - ville abonnementet endten fryses eller sies opp, selv om det var innen for de 12 månedene abonomentet varte.

Jeg opplevde å både bli syk - skadd OG flyttet i løpet av det året --- men det var helt umulig å si opp abonomentet.

Jeg måtte også møte personlig opp på treningssenteret og avgi en forklaring for hvorfor jeg ønsket å avslutte mitt abonoment. På ALLE andre treningssenter jeg har vært medlem av - har jeg kunnet si opp i løpet av 2.min på nettet.

Var også en opplevelse i seg selv - hvordan alle de ansatte jeg pratet med gikk fra å være supervennlige solstråler - til å bli frekke psychobitches i løpet av de 30 sekundene det tok meg å forklare at jeg ønsket å si opp mitt abonnement hos Elixia.

Skrevet

Elixia er dyrt, ja. Jeg betaler ikke noe for dette året, fikk det andre året gratis hvis jeg meldte meg inn. Betalte 400 og noe i mnd det første året. Jeg liker gruppetimene på Elixia, og trives med å trene der. Liker ikke helt at det ofte er ganske fullt, spesielt rundt nyttårstider, men det er det på Sats også.

Skrevet

Skjønner ikke at folk som driver seriøst med trening (dvs ikke dasser rundt på gruppetimene) gidder Elixia. Det er 2 knebøy-stativ der og KØ!

150 nye medlemmer pr mnd høres sykt ut! Håper mange av de er støttemedlemmer, ellers tør jeg ikke tenke på hvor fullt det er der.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har ikke sagt den er gjeldende overalt :klo: Jeg forklarte kun fremgangsmåten, og hva jeg fikk opp på mitt senter og noen andre jeg prøvde.

Og har bedriften du jobber i avtale, så lønner det seg selvfølgelig å bruke den.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har ikke sagt den er gjeldende overalt :klo: Jeg forklarte kun fremgangsmåten, og hva jeg fikk opp på mitt senter og noen andre jeg prøvde.

Og har bedriften du jobber i avtale, så lønner det seg selvfølgelig å bruke den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...