Gjest Sevastra Skrevet 25. desember 2011 #1 Skrevet 25. desember 2011 Tror jeg har gjort noe dumt nå.. Var i syden og betalte noen hundrelapper for at ei dame fletta rastafletter med extantions på meg. Hun brukte ca 2/3 løshår, og 1/3 er mitt hår. Det syntetiske håret flettet slik at det er ca 10-15 cm leger enn mitt naturlige. De siste dagene har det klødd noe sinnsykt i hodebunnen, og jeg har fått masse røde prikker på hodebunnen mellom flettene. Jeg leste på nettet at man kan få flekker hvor alt håret detter av...?! Jeg har aldri hatt hair extentions før, og gjorde det egentlig bare på gøy. Noen som har mer erfaring med slikt som vet hva jeg burde gjøre? Går det bra å la extentionsene være i?
fionel Skrevet 25. desember 2011 #2 Skrevet 25. desember 2011 jeg gjorde det samme som deg for 2 år siden omtrent, riktignok i london men på samme måten. Jeg fikk også slike "flekker/prikker" som deg.. dette er eksem.. Da jeg tok de ut hadde jeg store "kaker" av eksemfjell i hodebunnen og jeg var døds sår... riktignok satte alt håret på, men hodebunnen ble aldri den samme.. Nå høres jeg veeeldig dramatisk ut her, og det er ikke meningen. Det er absolutt ikke noe farlig, men jeg vil råde deg og ta de ut. for å si det sånn, det blir ikke bedere oppi hodet der, det som er greia er at hodebunnen ikke får puste, og når du blir fuktig (svette/eller hårvask) klarer ikke hodebunnen å bli ordntlig tørr. du får heller ikke ut all såpen som setter seg i flettene som dette er festet i, og dermed vil hodebunnen reagere på dette. Så om jeg var deg, ville jeg tatt de ut, vasket hodebunnen skikkelig og latt den puste.
Gjest Sevastra Skrevet 25. desember 2011 #3 Skrevet 25. desember 2011 jeg gjorde det samme som deg for 2 år siden omtrent, riktignok i london men på samme måten. Jeg fikk også slike "flekker/prikker" som deg.. dette er eksem.. Da jeg tok de ut hadde jeg store "kaker" av eksemfjell i hodebunnen og jeg var døds sår... riktignok satte alt håret på, men hodebunnen ble aldri den samme.. Nå høres jeg veeeldig dramatisk ut her, og det er ikke meningen. Det er absolutt ikke noe farlig, men jeg vil råde deg og ta de ut. for å si det sånn, det blir ikke bedere oppi hodet der, det som er greia er at hodebunnen ikke får puste, og når du blir fuktig (svette/eller hårvask) klarer ikke hodebunnen å bli ordntlig tørr. du får heller ikke ut all såpen som setter seg i flettene som dette er festet i, og dermed vil hodebunnen reagere på dette. Så om jeg var deg, ville jeg tatt de ut, vasket hodebunnen skikkelig og latt den puste. Takk for svar Faen også, altså. Utenom eksemen ser det skikkelig bra ut, jeg har lite lyst til å ta dem ut. Men bare på ca en dag har det gått fra å klø til og bli eksem. Er redd for å få varige skader. Har naturlig sterkt og tykt hår fra før, vil ikke ødelegge det. Samboeren min betalte for det hele, fordi jeg hadde så lyst på det. Jeg kommer til å føle meg slem om jeg tar det ut allerede nå før det har gått ei uke, når hun sa jeg kunne ha det i, i 2 måneder.
fionel Skrevet 25. desember 2011 #4 Skrevet 25. desember 2011 skjønner det, jeg gikk med det en stund etter at kløen begynte, kun fordi jeg syns det var pent.. Åjoda, pent var det, men fy fader å dumt det så ut sånn som jeg klødde meg i hue overalt hele tiden! :gjeiper: Desutten begynte det å gjøre skikkelig vondt etterhvert, å det går over til å bli sår i hodebunnen. Du bør være forsiktig ihvertfall. Og tror nok kjæresten din skjønner/og er enig med deg dersom du viser han hodet ditt og sier at det klør og er ubehagelig!
Gjest Sevastra Skrevet 25. desember 2011 #5 Skrevet 25. desember 2011 skjønner det, jeg gikk med det en stund etter at kløen begynte, kun fordi jeg syns det var pent.. Åjoda, pent var det, men fy fader å dumt det så ut sånn som jeg klødde meg i hue overalt hele tiden! :gjeiper: Desutten begynte det å gjøre skikkelig vondt etterhvert, å det går over til å bli sår i hodebunnen. Du bør være forsiktig ihvertfall. Og tror nok kjæresten din skjønner/og er enig med deg dersom du viser han hodet ditt og sier at det klør og er ubehagelig! Oki, men da er jeg bedre forberedt ihvertfall Ca hvor lang tid tok det før det ble ille og du tok dem ut?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå