Gå til innhold

Kviseutbrudd av glykolsyre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste 2-3 årene slitt med hudormer i ansikt, bryst og skuldre. Disse er svært overfladiske, og ikke betente. Dessverre plagdes jeg av mer dyptgående akne i tenårene (er nå 22), og har noen beige arr, særlig på skuldrene.

Jeg bestemte meg for å teste ut 10% glykolsyrelotion fra NeoStrata for å prøve å få bukt med de overflatiske hudormene.

De første to dagene så lotionen ut til å ha god effekt; huden myknet og så ut til å klarne litt opp. De siste to dagene har jeg derimot fått skikkelig utbrudd på alle deler av huden der jeg har brukt kremen. Det er små hvite nupper med puss på hudoverflaten. Disse kan omtrent skrapes av.

De mørke pigmentarrene ser ut til å lyse opp mer enn noensinne tidligere. Ja, huden min ser så ille ut at jeg ikke greier å se meg selv i speilet.. :tristbla:

Noen andre som har erfaring med glykolsyreprodukter? Blir det verre før det blir bedre, eller vil utbruddet vedvare?

Hadde store forhåpninger til dette produktet, så er ganske skuffet i skrivende stund... :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd det merke du nevner, men har brukt MD lenge og med deres glykolsyreprodukter er det jo en kjent sak at det blir verre før det blir bedre igjen. Glykolsyren får urenhetene opp til overflaten for så å bli borte! Lykke til:)

Skrevet

Hvor lenge tok det før huden hadde fått "tømt seg" og urenhetene forsvant hos deg da?

-TS

Skrevet

Det kan ta lang tid, men det kan også gå fort. Jeg brukte selv MD en periode, men måttefaktisk slutte da det ble så ille at jeg ikke klarte å gå ut døren.. Jeg har prøvd det meste innenfor "bli kvitt kviser og uren hud" alt virker i ett par dager og man føler man har fått livet tilbake, men så en dag våkner du med mer kviser en du noen gang har hatt! desverre..

Skrevet

Huff, har egentlig samme erfaring som deg når det gjelder hudkremer/rens, fionel.

Har prøvd både salisylsyrekremer og benzoyl peroksid (Basiron) tidligere, uten særlig resultat...Noen ganger så føler jeg at huden min nesten er best når jeg bare vasker den med vanlig dusjsåpe en gang om dagen, og sover med sminke om natten.

Men nå har jeg fått nok, og har lyst til å gi AHA en sjanse. Vi får se...jeg kan oppdatere denne tråden regelmessig og fortelle hvordan det går.

-TS

Skrevet

Det er vanskelig å si, det er veldig individuelt. For meg var det snakk om et par uker.

Skrevet

Huff, har egentlig samme erfaring som deg når det gjelder hudkremer/rens, fionel.

Har prøvd både salisylsyrekremer og benzoyl peroksid (Basiron) tidligere, uten særlig resultat...Noen ganger så føler jeg at huden min nesten er best når jeg bare vasker den med vanlig dusjsåpe en gang om dagen, og sover med sminke om natten.

Men nå har jeg fått nok, og har lyst til å gi AHA en sjanse. Vi får se...jeg kan oppdatere denne tråden regelmessig og fortelle hvordan det går.

-TS

ja gjør gjerne det :D

Skrevet

Det er forresten viktig at huden din får nok fukt. Blir huden tørr vil den bare reagere med å produsere mer talg for å kompensere.

• Liker 1
Skrevet

Har nettopp begynt med glykolsyreprodukter (serum + rens) fra MD etter å hatt en... pause på ca. 1,5 år. Noen deler av huden ser allerede bedre ut, men andre steder popper det opp urenheter av slaget jeg aldri har hatt før! Bare tenk at "det går over", fordi det skal det som regel gjøre etter en stund. Hvor lang tid det tar er veldig individuelt, men dritten må ut før det kan bli bedre. :)

Gi huden din nok fukt, men hugs også at det er en grense på hvor jævlig huden din ser ut! Du kjenner din egen hud best, men det er alltid noen som reagerer negativt på en eller annen type produkter... selv reagerte jeg på Decleor.

Håper det går bedre med deg snart!

Skrevet

Jeg sliter sånn med å finne en fuktighetskrem til "problem områdene" som fungerer, uten at huden blir helt total fet av den. Buker elisabeth arden intervaine(!?) i kinnene mine da de ofte er tørre og såre. Mens haken, pannen og resten av annsiktet egentlig blir fett. Nei jeg syns dette er Skikkelig vanskelig, da jeg ALDRI hadde problemer med huden min før jeg bikka 20

Skrevet

Jeg fikk utslett som lignet på kviser av glycosyre. Dette var IKKE noe utrenselseprosess. Jeg så forjævlig ut og ungikk å være utendørs. Tok meg nok 2 måneder for å innse at dette ikke var vanlige kviser.

Skrevet

Jeg sliter sånn med å finne en fuktighetskrem til "problem områdene" som fungerer, uten at huden blir helt total fet av den. Buker elisabeth arden intervaine(!?) i kinnene mine da de ofte er tørre og såre. Mens haken, pannen og resten av annsiktet egentlig blir fett. Nei jeg syns dette er Skikkelig vanskelig, da jeg ALDRI hadde problemer med huden min før jeg bikka 20

Hvorfor i alle dager bruker du Elisabeth Arden? Gå på hudpleiesalonger og be om prøver.

Skrevet

Jeg fikk utslett som lignet på kviser av glycosyre. Dette var IKKE noe utrenselseprosess. Jeg så forjævlig ut og ungikk å være utendørs. Tok meg nok 2 måneder for å innse at dette ikke var vanlige kviser.

Var det jeg også trodde forrige gang jeg begynte med glykolsyre, men det gikk over! Tok sin tid men hadde veldig fin hud svært lenge... så gikk økonomien litt nedover og måtte begynne med andre produkter.

Skrevet

Hvorfor i alle dager bruker du Elisabeth Arden? Gå på hudpleiesalonger og be om prøver.

Hvorfor ikke? Har hørt det er en veldig god krem..? er det ikke det :P

Skrevet

Var det jeg også trodde forrige gang jeg begynte med glykolsyre, men det gikk over! Tok sin tid men hadde veldig fin hud svært lenge... så gikk økonomien litt nedover og måtte begynne med andre produkter.

Jeg kan sikkert vise deg bilde av hvor jævlig det var om du tror det sikkert hadde gått over for meg og. Men den rødheten og kløen jeg opplevde etterhvert sier det motsatte.

Skrevet

Hvorfor ikke? Har hørt det er en veldig god krem..? er det ikke det :P

Ingenting du får på parfymeri er gode produkter.

Les bloggen til Hilde Christina for gode råd.

• Liker 1
Skrevet

den bloggen er ingen bibel. Det er hennes personlige erfaringer og subjektive meninger.

• Liker 1
Skrevet

^ JA VI VET. Hun har likevel klart å opplyse en drøss med folk som tidligere har trodd at Garnier er tingen. Om du virkelig tror at de fleste produkter fra apotek, parfymeri og Vita er fantastiske, så snur du produktet og leser på ingredienslisten. Det er så mye dritt i de produktene at det er ikke klokt. HC har det jeg ser på som den beste bloggen om akkurat dette her ute, men det betyr ikke følger henne slavisk. Alle har forksjellig hud, og folk må se selv! MEN om folk er såpass heldige at de kan bruke Clearasil, Basiron og Dior og likevel ha fin hud, så er det flott for dem - men av erfaring vet jeg at de er i et mindretall.

• Liker 1
Skrevet

Har selv kviseutbrudd nå, etter start på MD´s serum. Håper på at det skal roe seg ned nå som jeg skal se kjæresten for første gang på evigheter over nyttår. Har brukt det i litt over 2 uker nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...