Gå til innhold

EU kontroll

Ayesh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skilter kan klippes på privat eiendom også...

Det kan de, men det er sjelden det skjer, siden det ikke er rutine å sjekke bakgårdene til folk. Da er det som regel at de tilfeldigvis er der pga noe annet, og sjekker skiltene dine.

Men poenget med privat eiendom er at man kan ta av skiltene selv, når man hensetter bilen der, og da blir de ikke klippet. Lar man bilen stå uten skilter på offentlig parkeringsplass/vei vil den raskt taues bort.

Jeg hadde ikke tatt risken på å la den stå utenfor en studentbolig, hverken med eller uten skilter. Og heller ikke om alt hadde vært ok, så lenge jeg ikke kunne ha daglig tilsyn med bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan de, men det er sjelden det skjer, siden det ikke er rutine å sjekke bakgårdene til folk. Da er det som regel at de tilfeldigvis er der pga noe annet, og sjekker skiltene dine.

Men poenget med privat eiendom er at man kan ta av skiltene selv, når man hensetter bilen der, og da blir de ikke klippet. Lar man bilen stå uten skilter på offentlig parkeringsplass/vei vil den raskt taues bort.

Jeg hadde ikke tatt risken på å la den stå utenfor en studentbolig, hverken med eller uten skilter. Og heller ikke om alt hadde vært ok, så lenge jeg ikke kunne ha daglig tilsyn med bilen.

Innimellom kjøres faktisk kampanjer/oppsamlingsrunder på å samle inn skilter. Da sender Vegvesenet ut Politiet, som i første omgang oppsøker bostedsadressen til bileier.. Står bilen der med skiltene da, så ryker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...