Gå til innhold

Mine foreldre fikk 20 000, jeg fikk superundertøy...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine foreldre fikk 20 000 av min farmor til jul, jeg fikk superundertøy av henne... jeg er student og har ikke mye å rutte med, har nå 800 kr frem til 15 januar... lov å være litt lei seg og sluffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, kanskje du kan få litt penger av de? Og superunderøy får du sikkert uansett bruk for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, er jo glad... men ja... syns alikevel det var veldig kjedelig, blr skikkelig lei meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo litt merkelig fordelt.. Men har foreldrene dine dårlig råd, lite penger, ønske om noe dyrt, osv? Er det en grunn til at de skulle fått 20 000, og du ingen kontanter? Har du et dårlig forhold til farmor?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det har du lov til. forskjellsbehandling skjer også i familien vår. de som har mest får mest. er utrolig skuffet selv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du kan være skuffet.

Din farmor har sikkert flere barn enn din far, og flere barnebarn enn deg. Mener du at din farmor burde gi alle sammen lik sum? Vær glad for at du fikk en gave du har bruk for.

Ang. de 800 kronene, regner med at du er hjemme i jula. Da har du jo en god sjanse til å spare masse penger.

Endret av Soleklart
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du har grunn til å være lei deg. Hun har virkelig ikke noe ansvar for å sørge for din økonomi, og det er ganske skammelig å forvente større gave enn du ellers ville fått på grunnlag av hva noen andre har fått.

En slik pengegave høres forresten ut som den kan være forskudd på arv, synes jeg. Evt noe som har blitt spart opp spesielt til dem over lang tid.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 3 år siden fikk de bil , i fjor fikk de 10 000...Og spare penger? du er klarover at det er nyttårsaften om en uke, og jeg har 800 kr å leve på i 3 uker? vet ikke helt hva du tror jeg skal spare på? mener ikke at hun skal sørge for min økonomi, jeg har ett godt forhold til henne og besøker henne OFTE. Syns bare det er kjempeurettferdig at de som lever bong, mine foreldre har nesten 1 mill hver i lønn får 20 000 mens jeg får superundertøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 3 år siden fikk de bil , i fjor fikk de 10 000...Og spare penger? du er klarover at det er nyttårsaften om en uke, og jeg har 800 kr å leve på i 3 uker? vet ikke helt hva du tror jeg skal spare på? mener ikke at hun skal sørge for min økonomi, jeg har ett godt forhold til henne og besøker henne OFTE. Syns bare det er kjempeurettferdig at de som lever bong, mine foreldre har nesten 1 mill hver i lønn får 20 000 mens jeg får superundertøy..

Ikke besøk henne noe mer

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du går på vgs?

Må innrømme at jeg ikke ser problemstillingen din. Man kan da ikke kreve gaver. Hvis du absolutt vil ha penger fra din farmor kunne du sagt til henne at du ønsker deg penger pga. dårlig økonomi. Å bli skuffet og lei seg fordi det er urettferdig at du ikke får lik sum. Man får desverre ikke alt man vil her i livet.

Ang pengesparingen, du kan da ta med deg mye tørrmat, frysemat og slikt for varer en stund. Kutt ut melk, drikk vann. Man sparer mye penger på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du har noen grunn til å være sur. Jeg får bestandig mer av mine foreldre enn hva mine barn får.

Nesten alle har vært der du er økonomisk og jeg ser på det som en del av utviklingen. Dvs utviklingen til å bli et selvstendig fornuftig menneske.

Men når det er sagt, så skjønner jeg jo at du ønsker at du fikk penger du også. Kanskje du kan si at du ønsker deg penger til neste år? Du får neppe like mye, men litt blir det jo.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg lever da virkelig ikke på tørrmat?? jeg studerer, er som sagt STUDENT, og bor alene.

Jeg sa jeg ønsket meg penger..men det syns hun er så kjedelig å gi gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, kanskje du kan få litt penger av de? Og superunderøy får du sikkert uansett bruk for..

Det gjør man for 20 000 også :gjeiper:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du sutrer så. Du har jo egne foreldre å få gaver av. Forventer du kanskje at arven skal hoppe over et ledd også?

Det at du er student er ditt eget problem, vi har studielån og deltidsjobber. Du har i det minste levende besteforeldre, jeg får ingenting av mine fordi de er i graven. Skjerp deg.

Endret av Glynis
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

synes du høres ut som en utakknemlig dritt. hadde jeg vært bestemoren din, hadde du kanskje fått noen bokser med hermetisk mais. da hadde du vært heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser da virkelig ikke tørrmat i mitt hjem, og skal ikke være hjemme i julen nei, iallefall ikke nå! Måtte betale mine egne flybilletter hjem !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gir da så klart mer verdi i gavene til sine barn, enn til barnebarna. Hun er gammel og har heller ikke så mye å rutte med (antagligvis.) da prioriterer en heller noen som er nærmere. Jeg får alltid penger av mine foreldre og besteforeldre, mens mine brødre ikke får det (eller, han eldste får, ikke han yngste.) rett og slett fordi han yngste broren min ikke kan ha penger mellom hendene.

Det er ikke synonymt med å være fattig og student, om en prioriterer en del, så kan en faktisk få god råd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...