Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2003 #1 Skrevet 20. desember 2003 Ribba står i ovnen og ser helt perfekt ut, den har stått deri litt over to timer. Men jeg har ikke lyst til å skjære den opp før jeg setter den på bordet.. Hvordan vet jeg at den ikke er rosa inni?
'Lilly' Skrevet 20. desember 2003 #2 Skrevet 20. desember 2003 Har du ikke steketermometer? Det anbefales!
Gjest Dalwhinnie Skrevet 20. desember 2003 #5 Skrevet 20. desember 2003 Stikk gjennom når du tror den er ferdig. Kjøttsaften som pipler ut skal være klar/fargeløs, ikke rosa.
chimp Skrevet 20. desember 2003 #6 Skrevet 20. desember 2003 Kjøp et steketermometer! Men når det er sagt, så kan det noen ganger være vanskelig, akkurat når det gjelder ribbe, å plassere det akkurat riktig slik at det treffer akkurat midt i kjøttet og ikke blir liggende inntil ben eller fett, som vil vise en annen temperatur enn kjøttet. Så det lønner seg å kotrollsjekke....altså ta ut termometeret og stikk det inn i der du TROR det er rent kjøtt og se om temperaturen viser korrekt antall grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå