Gå til innhold

Hvordan lærer man seg å sminke seg skikkelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke helt grønn på sminke, men jeg er langt fra proff. Jeg gjør nok mye feil, og får ikke til selv sånt som alle får til, med øyenskygge og slikt. Jeg har prøvd å se youtube-videoer, men får det jo ikke til selv. tok et sånt kurs hos Makeup Store, det ga meg ingenting, de sminket meg jo bare, jeg fikk ikke prøve selv.

Jeg vil bli skikkelig flink på sminke. Hvordan kan jeg bli det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øve, øve, øve og øve litt til, så går det seg til =)

Gjest Tinkerbell87
Skrevet

Du kan jo melde deg på makeupartist skole, men det koster jo en del. Vil heller anbefale deg å prøve deg frem. Selv er jeg også veldig glad i sminke og hudpleie. Jeg prøver meg frem hele tiden med forskjellige farger og øyenskygge paletter. Skal jeg på fest en kveld og skal prøve meg på noe nytt, så testprøver jeg looken en kveld før eller to. Du må rett og slett øve deg, om du en kveld kjeder deg og har tid så kan du jo sminke deg selv.

Men et godt tips er å ha fantastiske makeup koster.

Skrevet

Ikke noe annet en masse øvelse. Gode makeup-koster gjør og mye for deg. Anbefaler MAC, eller Sigma (billigere alternativ). :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg har sett på youtube videoer, f.eks tiffanyd :)

Skrevet

Øve.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg sminket meg bare for å ta alt bort tidlig i tenårene. Forsøkte ulike stiler, vasket bort, forsøkte ulike farger, forsøkte overdrevet, tyvlånte alle mammas leppestifter etter tur... Michelle Phan har noen gode videoer på youtube synes jeg. Har byttet ut endel koster siden jeg så hennes videoer og er veldig fornøyd, selv om jeg i utgangspunktet følte jeg var flink til sminking.

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Øving, øving og rett inspirasjon. Sminkeblogger og how to videoer på youtube hjelper mer enn en skulle ha trodd :D

Skrevet

Jeg anbefaler boken Making Faces av Kevyn Aucoin. Den tar for seg alt innen sminke på en lettforståelig og grunnleggende, men likevel profesjonell måte. Jeg tror alle kan bli ordentlig flinke til å sminke seg ved hjelp av denne.

Skrevet

Øve øve øve :) Jeg ser på videoer og leser bøker for inspirasjon og tips, men miraklene skjer med dine egne hender. Når jeg kjeder meg om kveldene øver jeg mer, legger ulike looks og eksperimenterer med farger, teknikker og blir kjent med nye børster. Det tar tid, men er veldig gøyt når man får inn nye teknikker :)

Skrevet

Som andre har sagt, er det rett og slett bare til å øve masse! Det jeg kan med sminke har jeg lært av å øve selv, og ved å se videoer på youtube

Gjest lille pinnsvin
Skrevet

youtube er helt fantastisk :)

det letteste er viss du søker på make up gurus eller noe i den dure, da kommer det opp mange videoer med forlslag til flinke folk :) så er det egentlig bare å velge å vrake ;)

noen forslag er feks:

dulcecandy

michellepan

bubzbeauty

og av en eller annen grunn kommer jeg ikke på flere akkoratt nå :klø: :ler:

Skrevet

Du kan jo melde deg på makeupartist skole, men det koster jo en del. Vil heller anbefale deg å prøve deg frem. Selv er jeg også veldig glad i sminke og hudpleie. Jeg prøver meg frem hele tiden med forskjellige farger og øyenskygge paletter. Skal jeg på fest en kveld og skal prøve meg på noe nytt, så testprøver jeg looken en kveld før eller to. Du må rett og slett øve deg, om du en kveld kjeder deg og har tid så kan du jo sminke deg selv.

Men et godt tips er å ha fantastiske makeup koster.

Virkelig! Gode makeup koster er gull, og så bør du ha forskjellige koster til alle de forskjellige produktene :)

Skrevet

Øvelse gjør mester :) For meg er det et must å ha makeup og koster fra gode merker, det gjør jobben litt lettere. Har blitt veldig glad i MAC og Sigma sine koster, og MAC sine øyenskygger.

Det er nevnt flere gode youtubekanaler her, men vil legge til at Hilde Christina har en del bra på sin youtubekanal.

Skrevet

I fra å bli god til å bli rasende dyktig trenger du gode børster, øyeskyggebase og en god, nei perfekt fundation.

Skrevet

Youtube, bøker og masse øvelse er gull, men det kan kanskje være en idé med et kurs der du får opplæring av en makeupartist hvis du, som meg, er perfeksjonist og vil være sikker på at du får grundig opplæring. Kurs på MUS har ikke gitt meg veldig mye, men jeg har nå bestemt meg for å investere i et 1,5-timers kurs hos FACE Stockholm, som skal foregå på en helt annen måte enn kursene på MUS, og være mye mer inngående- hvis du bor i Bergen kan jo dét være aktuelt?

Skrevet

Jeg anbefaler boken Making Faces av Kevyn Aucoin. Den tar for seg alt innen sminke på en lettforståelig og grunnleggende, men likevel profesjonell måte. Jeg tror alle kan bli ordentlig flinke til å sminke seg ved hjelp av denne.

Tiltredes! Bildene er litt daterte etterhvert, men det er ikke teknikkene. Jeg pleier å ta fram den boka når jeg føler for litt ny inspirasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...