Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har oppdaget at jeg ikke mottar alle sms som sendes til meg. En venninne har sendt meg tre sms iløpet av de siste dagene, jeg har ikke fått en eneste en av de. Er også andre jeg vet har sendt sms. Men får fra noen.

Hva kommer dette av, og er det noe jeg kan gjøre? Er så ekkelt å ikke kunne stole på at jeg får sms'ene mine... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg hadde Tele2 abonement så hadde jeg det problemet hele tiden. Til slutt kvitta jeg meg med det og bytta over til Chess, etter det har alt vært på plass, og det er deilig..! Kanskje du skal sjekke med telefonselskapet ditt om de opplever noen problemer?

Skrevet

Har Tele2... kanskje høre med de ja? Nesten godt å høre at det er andre som har hatt samme problemet!

Uff, tenker på om det sitter noen furtne sjeler og lurer på hvorfor jeg aldri svarer på meldingene de sender meg :sjenert:

Noen ting jeg kan gjøre med mobilen? (har restartet den). Kan jeg ha fått et virus? Hvordan kvitter jeg meg med det i såfall?

Skrevet

Hvis du har Tele2, vil jeg nesten si at problemet er løst.. Det er ikke noe du kan gjøre med telefonen, det er de som må få orden på sakene sine selv. Du kan ringe dem og klage, da hender det at de sjekker linjene hit og dit, dekning og slikt, men jeg opplevde sjelden at de faktisk ordnet problemet. Jeg er også avhengig av at folk må kunne få tak i meg i forhold til blant annet jobben min, da kunne jeg ikke leve med et telefonselskap som ikke hadde styr i sakene..

Du har neppe virus, er nok mer Tele2 som har det.. :)

Gjest SemperFi
Skrevet

Kan være routingen fra operatørens side. Hvilken leverandør har din venninne?

Tele2 kjører på NetCom sin dekning, om din venninne har Telenor dekning vil feilen mest sannsynlig ligge mellom disse operatørene.

Skrevet

Det er mange som ikke kommer gjennom. En med samme operatør sendte test-melding tidligere i kveld, den kom ikke fram, mens hun fikk meldinger fra meg. Rart?! Kan det være virus? Hvordan kvitter mann seg med virus på mobil?? :(

Gjest SemperFi
Skrevet

Er nok ikke virus, men feil trafikk routing til din mobiltelefon mellom carriere (operatør).

Skrevet

Er nok ikke virus, men feil trafikk routing til din mobiltelefon mellom carriere (operatør).

Takk, det høres betryggende(?) ut! Men hva kan jeg gjøre med det tror du? :)

Gjest SemperFi
Skrevet

Takk, det høres betryggende(?) ut! Men hva kan jeg gjøre med det tror du? :)

Meld ifra til Tele2.

Du må oppgi hvilket nummer som forsøker å sende deg sms, klokkeslett, dato og hvilken operatør de har, sistnevnte kan de selv finne fort ut av.

Skrevet

Du kan prøve å si ifra til Tele2, men det hjalp ikke for meg de 2 årene jeg gjorde det. Problemet løste seg ikke før jeg byttet til et annet abonement, og da har det til gjengjeld ikke vært trøbbel i det hele tatt. Angrer bare på at jeg ikke gjorde det tidligere.

Skrevet

Jeg har oppdaget at jeg ikke mottar alle sms som sendes til meg. En venninne har sendt meg tre sms iløpet av de siste dagene, jeg har ikke fått en eneste en av de. Er også andre jeg vet har sendt sms. Men får fra noen.

Hva kommer dette av, og er det noe jeg kan gjøre? Er så ekkelt å ikke kunne stole på at jeg får sms'ene mine... :tristbla:

Jeg opplevde det samme da jeg byttet leverandør. Plutselig oppdaget jeg at det var masse medinger jeg ikke hadde fått. Da jeg kontaktet (tror det var chess) sa de at det var en leverdør som ikke hadde kommet med i overføringen. Hos meg var det tele2. De ordnet det, og da ble meldingene ettersendt. Veldig irriterende opplevelse.

Skrevet

Det hjelper ikke å bytte abonnement, dette kan også ligge i simkortet. Har du prøvd simkortet i en annen telefon? Er det samme feil da? Som oftest ligger slike feil enten hos operatøren eller i simkortet. Og noen ganger i telefonen. Når jeg får inn slike feil, og man har prøvd å bytte simkort etc, så sendes det inn til teknisk avdeling.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...