Gå til innhold

slett

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

slettte

Endret av CaspertheGh0st
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å trene, er lite som gjør så mye med selvfølelsen. Få deg en hobby.

Skrevet

Begynn å trene, er lite som gjør så mye med selvfølelsen. Få deg en hobby.

Hva slags trening anbefales for å ikke gå ned i vekt? Kun styrketrening, eller burde man alltid variere styrke og utholdenhet?

Passer kanskje best å spørre i treningsdelen, men...

Skrevet

Reflekter godt over hvilke kvaliteter du har du liker. Kanskje finner du også noe ved utseendet ditt du liker, gjerninger du har gjort, osv.

Skriv det ned og gjenta for deg selv. Omgi deg med mennesker som gir deg energi og glede fremfor det motsatte. Det er lett å være selvkritisk når man omgås med mennesker som er "nedpå".

Du er unik, det finnes ingen som deg. Aldri aldri aldri sammenlign deg med andre, for du kan aldri bli dem uansett. Og hvorfor skulle du ønske det? Hva mennesker viser av seg selv på utsiden trenger overhodet ikke være reellt med hvordan de egentig har det.

Finn ting i livet du elsker å gjøre, om det så er å lufte hunder, strikke sokker, hva enn som gir en god følelse :)

Skrevet

Styrketrening ja. Litt vektendring må du regne med, men det positive er at man kan spise mer:-) hvis du allerede er slank, så er det jo bare å hive seg på dansekurs, yoga, poledance, pilates, sånne ting. Du vil ha det gøy med å utfordre deg selv, får et bedre forhold til deg selv når du mestrer ting, du vil bli mer avslappet og glad.

Og det finnes ingenting som gutter er mer fascinerte av, enn jenter som er glade og nyter livet:-)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har det HELT likt. Er som om jeg skulle skrevet det selv.

Har selv prøvd ut den metoden med å snakke høyt foran speilet, men det dumme med den er at man kan også si "for noe tøv" osv osv, og jeg klarte ikke å legge av meg med dette og ble derfor bare verre. :P Men det jeg gjorde i stedet var å skrive en liste hvor jeg noterte alt som var greit eller fint med meg selv. Over tid ble lista ganske lang og det funket (skrev mest på gode dager selvfølgelig) og den kan være grei å se på når man har dårlige dager så det kanskje vekker et lys hos deg.

Nå burde jeg kanskje gjenoppta dette siden jeg har værre selvtillit enn noen gang for tiden, tåler ikke engang å gå inn på badet fordi det er speil der. uff.

Ellers kan du starte å trene. Jeg startet på mandag nå, så får vi se om det har noe effekt. Uansett så trenger jeg dette hvertfall, for jeg jogget i 2 minutter på tredemølla før pulsmåleren ropte "RO NED!!!" da pulsen min nærmet seg 200. Haha, uff. Også er det godt å få trent litt styrke også da man kan få ut aggresjon. :) Forresten, så er jeg også tynn av natur og skal helst ikke gå ned i vekt. Men kondisjon er viktig for helsa, så er bare å trene den likevel så får du heller finne ut av mat som gir nok karbohydrater og proteiner for den treningen du gjør, evt starte med shake.

Så får du ha lykke til, og jeg håper du har det litt bedre med deg selv enn hva jeg har det med meg.

Skrevet

"Å bli sin egen venn" av Einar Øverenget

”Jeg tror livet har en mening, og det er at vi skal virkeliggjøre oss selv om mennesker. Vi har fått livet i gave, og det er opp til oss å finne ut hvordan vi best skal ta vare på den gaven.

Vi må gi oss selv rom til å utvikle de talenter og interesser vi har. Vi må skape en trygghet rundt våre egne liv.

Det gjør vi best gjennom å vise oss selv den samme respekt som vi viser våre gode venner.

Derfor kan det være nyttig å endre den gyldne regel:

Du skal gjøre mot deg selv slik du vil andre skal gjøre mot deg.” (Einar Øverenget)

Behandler vi oss selv dårligere enn vi behandler våre nærmeste eller våre venner?

• Liker 1
Gjest just words
Skrevet

Jeg sleit veldig med selvtilliten i mange år, aldri var jeg god nok. Og desto lengre ned i driten jeg begravde meg selv dess verre ble det. For meg var det små ting som gjorde at jeg forsiktig klarte å løfte meg selv.

En venninne gav meg de 10 anti jante lovs punktene:

Du er enestående.

Du er mer verdt enn noen kan måle.

Du kan noe som er spesielt for deg.

Du har noe å gi andre.

Du har gjort noe du kan være stolt av.

Du har store ubrukte ressurser.

Du duger til noe.

Du kan godta andre.

Du har evner til å forstå og lære av andre.

Det er noen som er glad i deg.

Og ja dette høres sikkert teit ut. Men jeg festet denne på speilet. Leste det aldri høyt men det var der hver gang jeg vasket hendene. Så lagde jeg et ark med ordspråk og klistret den på do veggen

-just be yourself,

- Det er farlig å ville være som alle andre, for det er naturstridig, det er imot Guds lover, for i alle jordens skoger og hager har han ikke skapt ett blad som er likt et annet.

-Jo bedre vi trives med oss selv, desto sjeldnere trenger vi å tråkke ned andre for å føle oss på høyden

- Tro ikke at du er noe. Vær det!

-Å drømme om den du skulle ønske du var, er å ødsle bort den du er.. Du skjønner tegninga

Og jo da greit å lese på når en sitter der å gjør sitt, men man har da ikke noe annet å bedrive tiden med så en kan likså godt lese det.

Ellers så er det jo en ting å lese slikt, men å tro på det? de fleste gangene må det nok sterkere kluter til, det å trø utenfor komforsonene dine er et ellers godt tips som jeg gjorde mye av. Hva er din største hverdags skrekk? Å ha blikk kontakt, snakke i store folke samlinger? For meg var det å møte nye folk. Men jeg gjekk på fest hvor jeg bare kjente en. Snakket med fremmede, lo med folk jeg så vidt kunne fornavnet på. Det hjalp meg.

Leser du mange mote magasin/moteblogger? GI EN STOR F I DET NETT NÅÅÅ… Du ber om å føle deg mislykket. Sett av tid til deg selv.. Av og til når mine venner spør meg hva jeg skal så sier jeg ”ingenting” eller ”i kveld skal jeg bare være alene” Så sier mange: ja men da har du tid til å gjøre noe i dag da? NEI jeg har ikke det jeg skal gjøre ingenting, jeg skal være alene, har en avtale med meg selv. Det skjer kanskje ikke så ofte som jeg vil, men de kveldene så spiser jeg god mat, jeg tar lange fot bad, peeling, danser i undertøyet og er meg selv 100%. Egenpleie viktig.

Kvitt deg eller ta litt avstand fra negative venner, høres kort og brutalt ut ja, men det er nok noe i ”viss meg dine venner og jeg skal si deg hvem du er” Vi preges av de vi omgås med.

Kropps språk sier myyye, rett opp hode, rett ryggen, la folk få se hvem du er. Blikk kontakt er viktig.

Si takk når du mottar ros, det er en av den vanligste tingen vi gjør feil.. ”så fin du er i dag” – nei altså det mener du ikke, jeg har bare kastet på meg noe gamle filler som lå bakerst i skapet, jeg er da ikke fin jeg, osv… HVORFOR gjør folk slik? Si takk, noen synes du er fin. Flott, ta det til deg, og ikke få personen som kom med komplimentet til å angre på at han sa noe..

Og om det er en bok, bare en du bør lese som kan si deg hvor mye du er verd, så er det ”solstråleboken” med Trond Haukedal…. mind blowing!!!

Vær oppmerksom på dine tanker, for de blir til ord.

Vær oppmerksom på dine ord, for de blir til handlinger.

Vær oppmerksom på dine handlinger, for de blir til vaner.

Vær oppmerksom på dine vaner, for de blir din karakter.

Vær oppmerksom på din karakter, for den blir din skjebne.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg har lest om tips for økt selvbilde/selvtillit, og et av de er å se seg selv i speilet og si positive ting til seg selv...høyt. Er det noen andre tips om hva man kan gjøre i hverdagen, sånne små ting, som over tid vil øke selvtilliten/selvbildet? Føler ikke helt for å snakke høyt med meg selv på badet hver morgen. :sjarmor:

En god flørt kan gi deg en piff. Ingenting slår følelsen av å føle seg ønsket og elsket.

EDIT: Om du ser bort i fra at du kan bli såret i enden. :/

Endret av Pene sko...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...