Gjest Madelene1 Skrevet 25. desember 2011 #81 Skrevet 25. desember 2011 Kjære TS, ser du har fått nok av reaksjoner så jeg skal gi deg litt trøst. Vi skrev "Antrekk: Pent" i vår invitasjon. Jeg hadde ingen Princess Diana-kjole, men litt slep var der. Det var bunader på både menn og kvinner, det var rosa, min søstre hadde gallakjoler, min forlover hadde nesten like langt slep som meg (dog uten ringer i underskjørtet eller slør), min brudgoms forlover bar samme farger og vest som min mann. Jeg hadde gjester i sort, i lange kjoler, ungpiker på 17-18 i syndig korte kjoler... Men uansett, så strålte jeg over dem alle den dagen. Det var jeg som gikk i midtgangen, det var jeg som var senter av alle bilder, det var jeg som åpnet dansen. Det var jeg som satt ved høyenden av bordet og jeg som ble sett tårevått på når talene til bruden ble holdt. Frykt ikke de andre damenes kjoler, du vil stråle uansett, selv om du ikke undergraver dine gjester intelligens ved å overstyre kleskoden. Hjertlig til lykke med dagen neste år, håper den blir flottere enn du frykter og så koselig som du fortjener. Tusen takk for gode ord
Gjest Madelene1 Skrevet 25. desember 2011 #82 Skrevet 25. desember 2011 Veldig bra valg:) Da slipper du å bli irritert også hvis en gjest kommer i rød kjole alikevel:P Nei, jeg tror bryluppet ditt kommer til å bli fantastisk. Gleder meg til jeg skal gifte meg en dag jeg og:) God jul og godt nyttår!! God jul og godt nytt år til deg og
la Flaca Skrevet 25. desember 2011 #83 Skrevet 25. desember 2011 (endret) Så deilig at du ikke er en av de inviterte da. Skal folk komme i mitt bryllup, så får de respektere det vi sier. Du er klar over at du fremstår som en usympatisk kontrollfreak når du skriver sånne direktiver? ...Ser at du tok til vettet i løpet av tråden, så jeg beklager tonen. Endret 25. desember 2011 av la Flaca
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #84 Skrevet 25. desember 2011 Kleskoder er en god ting, da vet man hvor man skal legge seg. Uansett selskap så er det flaut å komme enten overdressed eller underdressed (sorry, kom ikke på noe godt norsk uttrykk). Å skrive direktiver slik TS i utgangspunktet har gjort, vitner om dårlig oppdragelse, da man ikke kan disse kodene for sosialt samvær. 2
Azure Skrevet 25. desember 2011 #85 Skrevet 25. desember 2011 Er det nødvendig med dresskode så lenge dere ikke forlanger smoking eller lang galla kjole for damer? De fleste kommer vel i dress, bunad eller fin kjole? Vi skrev ingenting og alle kom i fine kjoler, men de fikk jo da valget mellom kort eller lang. Syntes det blir dumt å legge for mye bånd på gjestene slik at man kanskje blir nødt til å kjøpe ny kjole.
Gjest Madelene1 Skrevet 26. desember 2011 #86 Skrevet 26. desember 2011 Holder tråden på enda? Vi har bestemt oss, aå jeg melder meg ut. Takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå