Gå til innhold

Kleskode i bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor får ikke kvinner gå i rødt? :klo:

Det betyr at man har ligget med brudgommen.

Hvorfor får ikke mennene gå i vest?

Sikkert fordi vest ikke hører til vanlig dress. Brudgommen vil sikkert være alene om å bære vest.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Madelene1
Skrevet (endret)

Lurer jeg også på.

At man ikke skal ha på seg rød kjole er vel fordi det liksom betyr at man har forført/lagt med brudgommen.

Er ikke derfor. Er fordi at om hundre stykk står i en sal, så er det de sterkeste fargene som blir lagt merke til først.

Rød er en VELDIG strek farge, derfor får ingen ha det.

Vi har også endret kleskoden til at man kan gå med hva man vil, men fargene må være nøytrale og ikke farger som rødt og mennene skal ikke ha vest.

Mennene skal ikke ha vest fordi det skal min mann ha.

Endret av Madelene1
Gjest Michelle82
Skrevet

Er ikke derfor. Er fordi at om hundre stykk står i en sal, så er det de sterkeste fargene som blir lagt merke til først.

Vi har også endret kleskoden til at man kan gå med hva man vil, men fargene må være nøytrale og ikke farger som rød og mennene skal ikke ha vest.

Mennene skal ikke ha dress fordi det skal min mann ha.

oooo. Jeg er fristet til å ta på meg rød kjole hvis jeg var gjest i brylluppet ditt.

Chill out, du får garantert nok oppmerksomhet uten å begynne med bridezilla tendenser.

• Liker 16
Gjest Thessie!
Skrevet

Mennene skal ikke ha dress fordi det skal min mann ha.

Åja, det tenkte jeg ikke på. Men da skjønner jeg det. Men dumt for dem som kun har vest da :gjeiper:

Gjest Madelene1
Skrevet

oooo. Jeg er fristet til å ta på meg rød kjole hvis jeg var gjest i brylluppet ditt.

Chill out, du får garantert nok oppmerksomhet uten å begynne med bridezilla tendenser.

Så deilig at du ikke er en av de inviterte da. :)

Skal folk komme i mitt bryllup, så får de respektere det vi sier.

Gjest badeand1
Skrevet

Åja, det tenkte jeg ikke på. Men da skjønner jeg det. Men dumt for dem som kun har vest da :gjeiper:

Enig. De må antagelig skaffe noe nytt..

• Liker 1
Gjest Madelene1
Skrevet

Hehe, ja. Men heldigvis så er ikke bryllupet før 2.juni, så de har god tid til å skaffe seg noe annet. :)

Skrevet

Vi har også endret kleskoden til at man kan gå med hva man vil, men fargene må være nøytrale og ikke farger som rødt og mennene skal ikke ha vest.

Mennene skal ikke ha vest fordi det skal min mann ha.

Da håper jeg noen møter opp i limegrønt eller signalgult eller best av alt: sjokkrosa!

Hehe, ja. Men heldigvis så er ikke bryllupet før 2.juni, så de har god tid til å skaffe seg noe annet. :)

Spanderer du eller? :filer:

• Liker 6
Gjest Madelene1
Skrevet

Da håper jeg noen møter opp i limegrønt eller signalgult eller best av alt: sjokkrosa!

Herregud, hvorfor håper du på at vi ikke skal få en perfekt bryllupsdag? Virker litt som en bitter gammel dame.

Gjest badeand1
Skrevet

Er så enig!

Hva med de som ikke har råd til nytt da?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Synes nå du var litt vel strict med den kleskoden din, men det er nå ditt bryllup og du som bestemmer. Hadde jeg vært mann og hatt bare vest hadde jeg nok blitt litt irritert over at jeg måtte kjøpe noe nytt som fort kommer opp i et par tusen bare fordi brudeparet er litt bridezillas begge to.. MEN som sagt, ditt bryllup! :)

Endret av Bellamy
  • Liker 1
Gjest Thessie!
Skrevet

For å si det sånn, hadde jeg måtte betalt flere tusen ekstra fordi jeg ikke fikk gå i det antrekket jeg allerede hadde, så hadde jeg ikke betalt for noen bryluppsgave. Hvis jeg i det hele tatt hadde kommet da..

Skrevet

Herregud, hvorfor håper du på at vi ikke skal få en perfekt bryllupsdag? Virker litt som en bitter gammel dame.

Og du virker veldig selvsentrert... :filer:

Greit nok, bryllupsdagen er din og din manns store dag, og oppmerksomheten skal være på dere, men du virker livredd for at noen skal så mye som se på noen av gjestene, og for at ikke alles øyne skal være på deg konstant. På tide å roe seg litt kanskje?

• Liker 10
Gjest Madelene1
Skrevet

Synes nå du var litt vel strict med den kleskoden din, men det er nå ditt bryllup og du som bestemmer. Hadde jeg vært mann og hatt bare vest hadde jeg nok blitt litt irritert over at jeg måtte kjøpe noe nytt som fort kommer opp i et par tusen bare fordi brudeparet er litt bridezillas begge to.. MEN som sagt, ditt bryllup! :)

Et par tusen? Eeeh, min samboer kjøpte en dressbukse, dressjakke og skjorte for 150 (for alt) for et par mnd siden. Er ikke noe problem å finne seg noe fint til en rimelig billig sum. :)

Min brudekjole er KJEMPE fin, elegant og vakker, men den koster "bare" 700 kr.

Fins veldig mye fint til billig pris.

Skrevet

Er det dette man kaller en "bridezilla"? Fascinerende, trodde de bare fantes på film og i USA, jeg.

Litt spennende å oppleve en sånn en "på nært hold", må jeg si. :popcorn:

• Liker 9
Gjest Michelle82
Skrevet

I den fremtidige utgaven av skikk og bruk boken må det være med et kappittel som forteller når det er greit å takke nei til invitasjoner. Som i tilfeller når brudeparet krever spesielle klær.

• Liker 9
Skrevet

Du er BRUDEN. Du sitter øverst, du har på deg den lange, hvite kjolen, du får all oppmerksomheten, alle taler er rettet mot deg. Jeg tror ikke noen klarer å stjele oppmerksomheten fra deg ved å ha på seg rød kjole.

Å kreve at folk skal skaffe seg nye, spesifiserte antrekk (kjedelige kjoler, hvis man skal følge din mal) i tillegg til å gi deg en flott gave og bruke en hel dag på denne feiringen, er ganske kravstort.

• Liker 7
Gjest Madelene1
Skrevet

Og du virker veldig selvsentrert... :filer:

Greit nok, bryllupsdagen er din og din manns store dag, og oppmerksomheten skal være på dere, men du virker livredd for at noen skal så mye som se på noen av gjestene, og for at ikke alles øyne skal være på deg konstant. På tide å roe seg litt kanskje?

Jeg har bestemt meg. Eller VI har bestemt oss.

Om folk ikke liker det, 2 bad. Liker ikke du det, neivel, men du er heller ikke bedd, så hvorfor legge så mye i dette? :roll: :roll:

Jeg lagde ikke denne tråden fordi at sure kvinnemennesker skal begynne å peke med fingeren!

Så det er ikke jeg som skal roe meg her.

:roll:

Skrevet (endret)

gratulerer med at dere skal gifte dere:) dere kommer sikkert til å få en veldig bra dag.

Men jeg syns kravene dine mtp klærne til gjestene er ganske høye. Virkelig? De får ikke gå med en rød kjole fordi da får de mere oppmerksomhet enn deg? Tro meg, du kommer virkelig til å få nok oppmerksomhet :) Alle ser jo på deg og på kjolen din, ringen din, de synger for deg, de ser på deg når dere skjærer kaken og når dere danser åpningsdansen deres.

At du tror at røde kjoler tar vekk oppmerksomheten fra deg tror jeg ikke stemmer.

Jeg hadde ikke hatt råd til å kjøpe en kjole som passer til kravene dine. (har veldig dårlig råd akkurat nå) og måtte ha brukt kjolen som jeg har hengende i klesskapet mitt: knall rosa.

og at menn ikke får bruke vest fordi mannen din bruker det? det syns jeg går litt for langt det og. Hvis dere ønsker så mye oppmerksomhet kan dere si at de kan komme i vanlige klær, slik at dere er de eneste som er pyntet.

Nei, når jeg skal gifte meg skal gjestene mine få lov til å velge selv hva de skal ha på seg. Jeg kan ikke se i lommebøkene deres for å se om de har råd til noe nytt. Og jeg vil at alle skal føle seg komfortable på bryluppet mitt og at de føler seg velkommen selvom de har en rød kjole på seg. Og jeg tror alle skjønner at man ikke skal ha på seg en bryllupslignende kjole..

Men lykke til i hvert fall!

Endret av marielle171
  • Liker 4
Gjest Madelene1
Skrevet

Du er BRUDEN. Du sitter øverst, du har på deg den lange, hvite kjolen, du får all oppmerksomheten, alle taler er rettet mot deg. Jeg tror ikke noen klarer å stjele oppmerksomheten fra deg ved å ha på seg rød kjole.

Å kreve at folk skal skaffe seg nye, spesifiserte antrekk (kjedelige kjoler, hvis man skal følge din mal) i tillegg til å gi deg en flott gave og bruke en hel dag på denne feiringen, er ganske kravstort.

Så det fins altså ingen fine kjoler som ikke er røde? :klo: eeeh

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...