Gjest Madelene1 Skrevet 23. desember 2011 #1 Skrevet 23. desember 2011 (endret) Vi skal ha kleskode i vårt bryllup. Vi gikk for "mørk dress" koden for menn. Gjeller dette kvinnene også da? Nå mener jeg selvfølgelig ikke at kvinnene skal gå i mørk dress, men jeg lurer på hvordan det fungerer for kvinnene under denne kategorien "mørk dress"? Vi har søkt rundt på nettet, men vi finner liksom ingenting om dette. Kun hva menn skal ha på seg. Om det er sånn at det kun er for menn, hva skal vi ha for kvinnene da? Galla? Endret 23. desember 2011 av Madelene1
Gjest Surrehodet Skrevet 23. desember 2011 #4 Skrevet 23. desember 2011 (endret) Ved kleskoden mørk dress bærer menn en dress som er mørk blå, mørk grå eller sort. Tradisjonelt har sort dress vært reservert for begravelse. Til dette hører hvit skjorte samt slips eller sløyfe i valgfri farge (unntatt sort eller hvit, men gjerne mønstret). Kvinner bærer festfin kjole eller buksedress. Antrekket bør ikke ha bare skuldre og kjolelengden skal ikke være gulvlang. Altså festfin, men ikke galla. Og jeg hang meg litt opp i dette, lurer på hvor dere har søkt på nettet. Det står haugevis feks her: http://www.klikk.no/produkthjemmesider/dittbryllup/article477661.ece Endret 23. desember 2011 av Surrehodet
Rødtoppen86 Skrevet 23. desember 2011 #5 Skrevet 23. desember 2011 Mørk dress for kvinner er vel egentlig veldig fritt tror jeg. SÅ lenge man tar på seg penere tøy, så skal det være akseptabelt. En fin kjole i knelengde for eksempel http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=30&nid=32
Gjest Madelene1 Skrevet 23. desember 2011 #6 Skrevet 23. desember 2011 (endret) Takk for svar. Nei, tror jeg ombestemte meg. Kvinnene må jo selvfølgelig få gå i kjole med tynne stropper. Men de må ikke ta "lyset" fra meg og min kjole. Hmm.. Lurer på hvilken kleskode jeg skal velge nå... Endret 23. desember 2011 av Madelene1
Gjest Surrehodet Skrevet 23. desember 2011 #7 Skrevet 23. desember 2011 (endret) Skriv at alle hunkjønn må komme i selvlagde kjoler, send med materiale iform av søppelsekker da skal du se at du kan sole deg i glansen. Vakreste brud. Glemte å legge ved en slik at du skjønner at jeg tulla. Lykke til med planlegging Endret 23. desember 2011 av Surrehodet 3
Rødtoppen86 Skrevet 23. desember 2011 #8 Skrevet 23. desember 2011 På våre invitasjoner skrev vi bare antrekk: Pent. Orket ikke stresse folk med å lese kleskoder, så vi gjorde det enkelt. Det var et sommerbryllup, så for oss var ikke antrekket til gjestene så nøye, så lenge de kom i noe de selv anså som penklær 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #9 Skrevet 23. desember 2011 Takk for svar. Nei, tror jeg ombestemte meg. Kvinnene må jo selvfølgelig få gå i kjole med tynne stropper. Men de må ikke ta "lyset" fra meg og min kjole. Hmm.. Lurer på hvilken kleskode jeg skal velge nå... Det er vel ganske selvsagt i et bryllup..
Gjest Madelene1 Skrevet 23. desember 2011 #10 Skrevet 23. desember 2011 Takk for rad/svar. Vi har en gruppe som vi selv har laget på facebook som heter "brudeparet" og der skrev vi : KLESKODE Kvinner: Kvinner skal bære kjole som kan være knelang eller litt lengre. Lange kjoler er også godtatt. Uansett lengde skal kjolen være festfin og pyntet. Kvinner kan også bruke selskapsbukser. - Kjolene kan selvfølgelig være litt kortere enn til knærne Menn: Dress: dress, og skjorten kan være i valgfri farge. Ikke vest! Ikke rød skjorte eller kjole.
Gjest Madelene1 Skrevet 23. desember 2011 #11 Skrevet 23. desember 2011 Det er vel ganske selvsagt i et bryllup.. Jo, er jo det. Men er ikke alle som bryr seg om sånt.
Gjest Madelene1 Skrevet 23. desember 2011 #12 Skrevet 23. desember 2011 Skriv at alle hunkjønn må komme i selvlagde kjoler, send med materiale iform av søppelsekker da skal du se at du kan sole deg i glansen. Vakreste brud. Glemte å legge ved en slik at du skjønner at jeg tulla. Lykke til med planlegging <3takk
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #13 Skrevet 23. desember 2011 Takk for rad/svar. Vi har en gruppe som vi selv har laget på facebook som heter "brudeparet" og der skrev vi : KLESKODE Kvinner: Kvinner skal bære kjole som kan være knelang eller litt lengre. Lange kjoler er også godtatt. Uansett lengde skal kjolen være festfin og pyntet. Kvinner kan også bruke selskapsbukser. - Kjolene kan selvfølgelig være litt kortere enn til knærne Menn: Dress: dress, og skjorten kan være i valgfri farge. Ikke vest! Ikke rød skjorte eller kjole. 15
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #15 Skrevet 23. desember 2011 ? Man skriver kleskode som mørk dress, galla etc. Man dikterer ikke hva gjestene skal ha på seg på den måten dere har gjort. Invester i en skikk og bruk-bok med en gang. Lykke til med bryllupet 11
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #16 Skrevet 23. desember 2011 Hvorfor får ikke kvinner gå i rødt? 5
Gjest Thessie! Skrevet 23. desember 2011 #17 Skrevet 23. desember 2011 Hvorfor får ikke mennene gå i vest?
Gjest Madelene1 Skrevet 23. desember 2011 #18 Skrevet 23. desember 2011 Hallo, sier det seg ikke selv hvorfor man ikke kan gå i rødt eller at menn ikke kan gå i dress?
Antheia Skrevet 23. desember 2011 #19 Skrevet 23. desember 2011 Hvorfor får ikke mennene gå i vest? Lurer jeg også på. At man ikke skal ha på seg rød kjole er vel fordi det liksom betyr at man har forført/lagt med brudgommen. 1
Gjest Thessie! Skrevet 23. desember 2011 #20 Skrevet 23. desember 2011 Hallo, sier det seg ikke selv hvorfor man ikke kan gå i rødt eller at menn ikke kan gå i dress? Hehe, tror du skrev litt fort der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå