AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #1 Skrevet 23. desember 2011 Jeg er på jakt etter nytt ullundertøy. Har noe fra Devold, men synes det fort blir hull i de. Devold Activ er litt bedre enn den vanlige. En trøye fra Pierre Robert. Litt tynn da. Si gjerne noe om prisnivå samt vask/tørk. Er også interessert i noe som kan brukes under en cardigan/jakke og se ok ut. Tar i mot ALLE erfaringer på alle ulike merker, utseende og type.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #2 Skrevet 23. desember 2011 Synes tøyet til Kari Traa er holdbart. Det er viktig for meg, fordi jeg bruker det både sommer og vinter (seiler om sommeren). Dyrt, men passer på å kjøpe når det er salg.
Hildegard Skrevet 23. desember 2011 #3 Skrevet 23. desember 2011 Jeg bruker mye Eva fra Sparkjøp. Tåler fint vask på 60 grader. Har både trøyer og gensere.
challenger Skrevet 24. desember 2011 #4 Skrevet 24. desember 2011 Bruker Kari Traa superundertøy, ikke ull da, men varmer godt. Og så er det jo så freshe farger! Er øgså fornøyd med ullundertøyet til Bjørn Dæhlie.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #5 Skrevet 24. desember 2011 Kunne ikke dette meg inn å bruke ull fra Kari Traa eller Dæhlie. Bruker Helly Hansen og Janus
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #6 Skrevet 24. desember 2011 Kunne ikke dette meg inn å bruke ull fra Kari Traa eller Dæhlie. Bruker Helly Hansen og Janus TS her. Må bare spørre hvorfor ikke?
skruf Skrevet 24. desember 2011 #7 Skrevet 24. desember 2011 Jeg er veldig fornøyd, og bruker masse, ullundertøy fra Kari Traa og Devold. Ullsokker fra Ulvang. Vasker det på vanlig ullvaskprogram i vaskemaskinen med milo. Barna bruker mest Devold. Har hatt noen plagg til de fra Pierre Robert, men det var jeg ikke like fornøyd med.
Gjest Surrehodet Skrevet 24. desember 2011 #8 Skrevet 24. desember 2011 Jeg syntes Janus er varmt og greit å vaske, men det mister fort fasongen på en måte. Stilongsene er nesten som haremsbukser blitt. Eva fra sparkjøp er bedre hold i en Devold ifht hull.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #9 Skrevet 24. desember 2011 Jeg er veldig fornøyd, og bruker masse, ullundertøy fra Kari Traa og Devold. Ullsokker fra Ulvang. Vasker det på vanlig ullvaskprogram i vaskemaskinen med milo. Barna bruker mest Devold. Har hatt noen plagg til de fra Pierre Robert, men det var jeg ikke like fornøyd med. TS her. Er enig med at sokkene fra Ulvang er bare så bra. Det jeg liker med de er at de kan vaskes på 40 grader og hives i tørketrommelen.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #10 Skrevet 24. desember 2011 TS her. Må bare spørre hvorfor ikke? Fordi jeg ikke liker "kjendiser" som profilere på eget navn,synes faktisk det vitner om grådighet. Ang Janus, er det det beste jeg har prøvd, isolerer all kulde ute- arbeider ute i minusgrader, og er mest isolerende og mykt. Også fornøyd med Helly Hansen, men det er litt "stivere" enn Janus.
addict Skrevet 24. desember 2011 #11 Skrevet 24. desember 2011 bruker stort sett Devold Active :-) kari traa er så små i str, jeg har gigapupper, så de blir for kort foran :-(
2shy Skrevet 24. desember 2011 #12 Skrevet 24. desember 2011 Jeg har vært gjennom mange forskjellige merker, og konkluderer med at Kari Traa er det jeg holder meg til. Kjøper alltid på tilbud, og har overhodet ikke noe i mot at kjendiser tjener penger på det når kvaliteten er så bra. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #13 Skrevet 24. desember 2011 Kjøper konsekvent ikke produkter kjendiser reklamerer for.Vet de har noe Ull på sparkjøp som er bra, men husker ikke merket.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #14 Skrevet 24. desember 2011 Kjøper konsekvent ikke produkter kjendiser reklamerer for.Vet de har noe Ull på sparkjøp som er bra, men husker ikke merket. TS her. Jeg bryr meg katta om hvem eller hva som bruker ulikt ullundertøy. Jeg vil ha et som er bra nok. Har ei trøye fra Sparkjøp og den er grei nok til den prisen. Hører gjerne om andres erfaringer.
Gjest Tigress Skrevet 26. desember 2011 #15 Skrevet 26. desember 2011 Har Janus, Ulvang, Eva, Iris og Kari Traa. Kari Traa er det finaste, heilt klart, men eg likar Janus godt også. Eva-trøyene er så tynne at ein ser tvers gjennom dei, men er supre å bruke under kjoler og slikt. Iris er litt undertøyprega. Eg har ei gammal Ulvang-trøye også, den er lott laus i fasongen, men har tent meg vel. Alle klarar vask bra og alle tørkar om lag like fort. Kjøp på sal, eg skal på ullsjåpping i morra!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #16 Skrevet 26. desember 2011 Tigress Hvor er det salg i romjula? Selv om det akkurat for øyeblikket er plussgrader så kan det være greit å være rustet til vinteren kommer tilbake. TS
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #17 Skrevet 26. desember 2011 Jeg har mest Devold. jeg har hatt disse settene i tja 3 år, funker som bare det, skjønt jeg vasker all ull kun på ull program, minimum sentrifugering og Milo.. Ulvang sine ullsokker får + i margen. og Trysil synes jeg er gode Har noe av Janus sine ull klær, de er helt greie, men jeg synes de klør noe mer enn Devold. Kari trå sitt har jeg enda ikke testet ut, synes det blir så dyrt, men av utseende er det nok kari Traa jeg synes ser finest ut.
Gjest IngvildSF Skrevet 28. desember 2011 #18 Skrevet 28. desember 2011 Jeg klør lett av ull. Har devold og ulvang, hvor sistnevnte definitivt er best. Hatt ulvang i ca. 5 år nå (siste settet), og er like fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #19 Skrevet 29. desember 2011 Har mengder av ullundertøy i skapet, og ivrig forbruker både til hverdags og i forbindelse med friluftsliv, og har ulike favoritter etter ulike bruksområder. På tur har jeg som regel foretrukket Devold, spesielt Expedition om vinteren, og Multispsort/Active resten av året. Etter at jeg i fjor fikk et sett fra Janus sin Design Wool Dame collection har jeg imidlertid blitt veldig fan av dette også. Det ullundertøyet som jeg har hatt fra Janus til turbruk tidligere har fort mistet fasongen og blitt slaskete, men det gjør ikke denne modellen. Den er myk og god, og holder seg godt i vask. Kjøpe også en jakke i ullfrotte fra Janus for et par måneder siden, som er blitt en velbrukt favoritt. Super som mellomplagg, lun og god. Har også Kari Traa, Pierre Robert, Stormberg, Helly Hansen, Ulvang og Brynje. Det blir en smakssak hva man foretrekker, og det kommer også an på hvor mye du ønsker å betale for klærene. Jeg syns ikke det er verdt å betale 1000 kr for en KT genser, når jeg kan få flere fra andre produsenter til samme prisen, som jeg attpåtil syns er bedre. Til hverdags under andre klær bruker jeg nesten alltid Iris fra Janus. Det er tynne, men varme ullklær som holder seg veldig godt i vask, koster lite og er diskret å ha på seg. Fikk også noe fra Cubus i gave tidligere i år, som så veldig fint ut, men som er hardt og stikkete å gå med syns jeg. Husk at når det gjelder ull er ikke høy pris det samme som kvalitet og omvendt, jeg er enig med en over her at man ofte betaler mye for at en eller annen kjendis har satt navnet sitt på produktet, og funksjonalitet er for meg viktigere enn det "rette" merket.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2011 #20 Skrevet 29. desember 2011 TS her. Takk for mange gode innspill. Hvor får man kjøpt janus/iris?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå