Gå til innhold

Anbefale Italia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min mor og stefar vil spandere på oss familietur i sommer, og vi skal snakke om hvor når vi møtes i romjula! :)

Jeg og søsteren min har begge tenkt på Italia. Da vil vi gjerne oppleve kultur, kjøre litt rundt, ikke bare dra på charter. Vi vil også bade på stranden, så det kan ikke være kjempelangt dit.

Har du en fortryllende og ekte Italiensk by å anbefale oss? :) Skal ha med min sønn på da 2 år, så det må være litt barnevennlig (type ikke rullestein eller klippestrand som eneste alternativ til bad).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

0 visninger og 0 svar.. :P

DYTTER! :)

Skrevet

Sicilia, Palermo.

Bade på Mondello stranden.Besøke Etna (vulkanen). Spise meget god mat og drikke utrolig god drikke. Vandre rundt i Palermos vakre og historiske gater.

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Min mor og stefar vil spandere på oss familietur i sommer, og vi skal snakke om hvor når vi møtes i romjula! :)

Jeg og søsteren min har begge tenkt på Italia. Da vil vi gjerne oppleve kultur, kjøre litt rundt, ikke bare dra på charter. Vi vil også bade på stranden, så det kan ikke være kjempelangt dit.

Har du en fortryllende og ekte Italiensk by å anbefale oss? :) Skal ha med min sønn på da 2 år, så det må være litt barnevennlig (type ikke rullestein eller klippestrand som eneste alternativ til bad).

Italia har mye mer å by på enn strand. Selv synes jeg at det aller fineste med Italia er langt fra nærmeste strand. Hele Toscana har mye god kultur, mat og vin å by på. I sommer bodde vi på en vingård med eget badebasseng. De varme formiddagene ble tilbrakt ved bassenget og utover ettermiddagen kjørte vi til en av de andre nærliggende byene og spiste middag.

Men skal du ha strender er jo det det også. Har vært på Sardinia, og der var det mye strender o.l. men det synes jeg ble litt for likt hvilkensomhelst syden-destinasjon. Bare mye dyrere.

• Liker 1
Skrevet

Sicilia, Palermo.

Bade på Mondello stranden.Besøke Etna (vulkanen). Spise meget god mat og drikke utrolig god drikke. Vandre rundt i Palermos vakre og historiske gater.

Enig i at Sicilia er bra dersom du vil til Italia, men ville nok ikke dratt til Palermo selv. Vi var der kun på en dagstur og jeg følte det var nok. Hva med å bo i Taormina? Er en del turister der, men veldig fint! Cefalu er også koselig, men litt kjedelig over lengre tid. Vi bodde i Cefalu og dro på dagsturer til blant annet Taormina, Etna, Palermo og Corleone! Kan anbefales :) Vi som dro var alt fra 12-50 år og tror alle koste seg. Stranda i Cefalu er forresten en ganske så fin sandstrand,koster nærmere 100 kr å leie sånn liggestol eller hva det heter.

Skrevet

Sirmione ved sørenden av Gardasjøen! Fantastisk koselig gamleby på en halvøy. Litt "trangt" midt i sommerferien, men absolutt verdt et besøk. Best på våren/høsten.

Skrevet

Verona er en rolig og fin by =) Det finnes så mange vakre byer i Italia, med mye historie helt tilbake til antikken.

Skrevet (endret)

Jeg og en kamerat var i Castiglione della Pescaia, Toscana, for noen år tilbake og likte oss veldig godt. En sjarmerende liten by med en flott strand og minimalt med skandinaver. Jeg fikk et inntrykk av at det var en plass hvor mange italienere ferierte om sommeren.

Vi var ganske slitne så det ble ikke så mye annet enn strandliv og vin, men om jeg husker rett så var det forskjellig å finne på i nærheten om man vil se litt mer og reise rundt litt.

God tur. :)

Endret av -J-
Gjest snoopy_93
Skrevet

Anbefaler ihvertfall å dra til Roma å se alt som er der!

Evt bo på et hotell som ikke ligger å langt fra stranden og kanskje leie en bil eller noe og reise rundt. :) Metroen er effektiv, bare pass på vesker og lommer.

AnonymBruker
Skrevet

Venezia, ingen over, ingen ved siden. :rodmer:

Skrevet

Venezia, ingen over, ingen ved siden. :rodmer:

Venezia? På ferie med en 2 år gammel sønn?

Niks

Hold deg i toscanaområdet og reis ut til kysten på anbefaling fra de innfødte. Gled deg! Italia er fantastisk!

• Liker 1
Skrevet

Var på interrail i Italia nå i høst, fantastisk land! Fikk se veldig mye gjennom togvinduet, men stoppet noen steder og. Roma og Firenze likte vi best, anbefales på det sterkeste!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...